beneficii

Joi, Februarie 15, 2018
Oricare ar fi motivul - beneficii pentru sanatate, drepturile animalelor sau sustinerea mediului inconjurator - tot mai multa lume adopta o dieta bazata pe plante. Chiar daca nu mancati carne, oua sau lactate, cu putina planificare, aportul de proteine si raportul nutritiv in general este foarte posibil de obtinut. O dieta vegana, bogata in fructe, legume, grasimi sanatoase si cereale integrale, va vor asigura o abundenta de vitamine si minerale. Daca va preocupa ca nu veti putea asigura o cantitate suficienta de proteine corpului iata o lista care poate fi usor de introdus intr-o dieta vegana echilibrata. Drojdie nutritionala (2lg=8-10g proteina) Din punct de vedere tehnic, drojdia inactiva este un produs cu gust de branza incarcata de proteina, fibra si vitamina B. Este o proteina completa, insemnand ca asigura toti cei 9 aminoacizi esentiali, iar tipul fortifiat ofera o doza buna de vitamina B12, o vitamina care lipseste adesea la vegani.  Mazare (1 cana=5 gr proteina) Da, legumele acelea pe care le impingeai spre marginea farfuriei cand erai copil, este de fapt o sursa foarte buna de proteine. Vorbind tehnic mazarea este samanta unui fruct - desi ne gandim la ea ca la o leguminoasa. Bogata in fibra si asigurand vitaminele A,B-6 si K dar si fosfor, Magneziu si Fier, mazarea este prea bogata nutritiv ca sa o lasati pe farfurie. E delicioasa atat simpla cat si in supe, creme sau smoothie-uri. Spirulina (1 lg=4 gr proteine) Spirulina, o alga verde-albastra, este disponibila ca supliment nutritional si poate fi consumata ca fulgi, pudra sau capsule. Are toti cei 9 aminoacizi esentiali si este o sursa semnificativa de calciu. Mai contine alte vitamine B, niacina si fier. Poate fi incorporata in sucuri si smoothi-uri, asigurati-va insa ca produsul pe care il cumparati este pur si necontaminat. Linte (1/2 cana=9gr proteine) Vorbim de o super-proteina! Lintea vine in multe sortimente, culori si marimi si poate fi vanduta ca produs integral sau in boabe. Bogata in folati, tiamina, fosfor, fier si zinc. Bogata in amidon rezistent, ofera un raspuns glicemic favorabil si eficienta in controlul diabetului. Semintele de floarea soarelui (1/4 cana=6 gr proteine) O gustare foarte populara in sine, semintele de floarea soarelui sunt bogate in proteine, fibre, vitamina B, cupru, magneziu, folati , zinc si vitamina E. Sunt deasemenea bogate si in grasimi sanatoase si fitosteroli care reduc nivelul colesterolului. Orezul brun (1 cana= 4.5 gr proteine) Intalnit frecvent in bucataria vegetariana alaturi de fasolea boabe, acest produs bogat in fibre poate fi incorporate in multe feluri. Orezul brun este o cereala integrala, astfel ca detine toate proprietatile nutritive care sunt indepartate din orezul alb. Pe langa faptul ca e o sursa de proteina, el e bogat in fier, vitamina B si fibre si este o sursa extraordinara de magneziu. Adaugati-l in supe, ciorbe, sau amestecati-l cu legume bogate in nutrienti. Semintele de canepa (2 lg = 6 gr de proteina) Semintele de canepa sau hemp provin din aceeasi planta ca si marijuana, dar este o specie diferita. In ciuda asocierii ei, produsele obtinute din canepa contin nivele nesemnificative de THC. Sunt insa extrem de bogate in proteine, magneziu, zinc, fier si fibre. 2 Linguri de seminte contin aceeasi cantitate  de proteine ca si un ou mare. Tempeh (30 gr=7 gr de proteine) Tempeh are un gust usor de nuca si este foarte versatil in dieta vegana. Aceasta cereala pe baza de soia fermentata poate fi incorporata in mancaruri sau servita separat. Este si un agent de legare pentru burgerii vegani, e bogat in fibre dar si in fier! Bulgur (1 Cana gatit = 5.5 gr proteine) Bulgurul este o cereala sanatoasa care contine un grad nutritiv mai mare decat orezul alb si poate fi utilizat in multe feluri. A fost supranumit ca paste pentru Estul Mijlociu. Se gateste rapid-fierbe in 10 minute - dar se dezintegreaza incet in corp si contine mai multe fibre decat quinoa, porumb sau mei, facandu-l o alegere excelenta integrala. E popular in mancarea numita Tabbouleh din Estul Mijlociu. Untul de migdale (2 lg= 6.5 gr de proteine) Un substitut excelent pentru untul de arahide traditional, multa lume apreciaza gustul si efectele nutritive ale untului de migdale. Desigur este mai bogata in fibre, calciu si fier. Este mult mai bun si pentru inima datorita continutului sau scazut in grasime saturata. Si o buna alegere pentru cei alergici la alune!
Mantrele functioneaza intr-adevar?
Joi, Ianuarie 25, 2018
Cand auziti vorbindu-se de cuvantul Mantra va veti da seama ca se foloseste pentru orice fraza sau cuvant spus des, pozitiv sau nu. De exemplu, bine-cunoscutul guru din "The Secret", James Arthur Ray, foloseste mantre motivationale promitand bunastare finaciara si spirituala infinita. Sau presedintele Obama cu mantra, "Yes we can!" care este una afirmativa si inspirationala. Aceasta utilizare a cuvantului mantra deriva din folosirea traditionala a cantatului de sunete sacre sau nume, asa cum se face in multe practici religioase. Acest gen de repetitii au fost utilizate si in muzica care depaseste granitele religioase. Incaperea era plina de voci melodioase. Eram la un concert de-al faimoasei Deva Premal si Miten. Ei sunt maestrii in a canta, si a convinge audienta sa participe. Sa petreci cateva ore cantand  o limba straina (multe cantece sunt in Sanskrita) poate ca nu pare foarte distractiv dar are un efect remarcabil. Iti ridica cu adevarat spiritul. Aceste sunete cantate nu numai ca inseamna ca veneram sacrul dar creeaza si armonie unind vocile intr-un intreg sincronizat. Acest lucru este eficient mai ales daca sunteul nu necesita gand, cum ar fi cantatul in latina, fiindca sunetul este important si nu intelesul. Totusi, unitatea se pierde foarte usor daca intervine mintea. Deepesh Faucheux, care era un calugar catolic, ne-a spus despre efectul cantecelor Gregoriene in manastirea sa Frecventa Gregoriana lucreaza asupra creierului intr-un mod specific pentru a-i ridica la o stare alterata spiritual. A fost mereu o cantare colectiva, numita ecclesia. Un grup de oameni cu un singur scop de a venera impreuna la unison cu comportamentele lor, sensibilitatile lor, starile lor armonizate. Frecventa sunetului ne afecteaza profund, cizeleaza colturile aspre, furia sau frica. Era ca Prozac, ne purta foarte sus, chiar ne transporta. Facea ca toate lucrurile marunte sa para total neimportante si a facut viata in manastire suportabila, chiar binecuvantata. Era singura terapie de care avea nevoie manastirea! Dar cand ne-am oprit din a canta in latina si am incercat sa o facem in dialectul local, multe din manastirile si bisericile de acolo s-au dezbinat fiindca oamenii au inceput sa se certe intre ei. Pierdusera acea calitate a integrarii impartasite. Pe langa faptul ca relaxeaza mintea, cantatul mantrelor poate fi un puternic vindecator Miten a imaprtasit povestea impresionanta a unei femei care a avut depresie profunda timp de 2 ani, care se trezea zilnic cu dorinta de a muri. Un prieten i-a pus cantecele lui Deva si Miten si a inceput sa suspine, urmand apoi o imensa eliberare. Si-a pus muzica lor constant iar intr-o dimineata a fost capabila sa aprecieze soarele care-i umplea camera. A avut ganduri despre cum ar fi putut impartasi iubire, in loc de dorinta de a muri. Deva si Miten aud aceste gen de povesti tot timpul, mai ales de la persoanele care nu stiu nimic despre sensul cantarilor dar care simt o lipsa de spiritualitate impartasita in viata lor si care experimenteaza o rezonanta profunda si plina de bucurie cu sunetul. Ed a invatat sa cante cand a trait in India. Cand se afla intr-un turneu de invatare un barbat a venit la el si l-a rugat sa vina acasa la sotia lui bolnava. Cand Ed a intrat in casa lor umila, a cantat mantra vindecatoare  --Om Namah Shivaya--deasupra patului femeii. Ea l-a primit imediat cu un zambet larg si l-a luat de mana. In acest context, o mantra este un cuvant sau o fraza cu inteles special, cum ar fi Shalom,pace sau Shanti. Poate fi numele unei finte spirituale, cum ar fi Fecioara Maria, Hare Krishna sau Namo Buddha. In Orient Om sau Aum este sunetul favorit si inseamna sunetul universului. Sau cum spune profesorul spiritual Ram Dass: "Fiecare persoana poate utiliza mantra:"Sunt constiinta iubitoare". Repetati aceasta doar si deveniti constiinta iubitoare. Apoi impartasiti constiinta iubitoare cu toti ceilalti." Meditatia cu mantre este ca o hrana spirituala; iti trezeste procesul creativ si iti hraneste spiritul, in timp ce tiparele de gandire obisnuite sau agitate sunt eliberate. In proces descoperiti linistea din spatele sunetului. Este ca o matura care va curata mintea de mizerie. Ce ati putea dori mai mult? Meditatie Mantra Pentru a practica mediatia mantra, stati confortabil cu spatele drept. Faceti cateva respiratii profunde si linistiti-va corpul. Apoi incepeti sa repetati mantra, fie incet fie cu voce tare daca sunteti singuri. Repetati-o in ritm cu propria respiratie. Daca sunteti distrasi sau dusi de ganduri, aduceti doar mintea inapoi la sunet. By Ed and Deb Shapiro

Aboneaza-te la newsletter

Citeste si