credinta

Ziua 10- Rugati-va pentru partenerul vostru si binecuvantati-l
Duminica, Februarie 22, 2015
Acest indemnn din cele 10 sfaturi pentru o viata de cuplu fericita este cel mai important ca valoare sufleteasca si ca aport in cresterea iubirii. In momentul in care iti binecuvantezi partenerul de viata este ca si cum i-ai spune ca apreciezi divinitatea din el si tot ce are mai bun, multumesti vietii ca sunteti impreuna si ca in felul acesta viata fiecaruia este mai bogata si mai frumoasa. Multumeste-i in gand ca exista, ca iti este alaturi, multumeste pentru toate acele lucruri pe care le apreciezi si doresti sa se manifeste in relatia voastra. Daca esti multumit/a ca partenerul tau este muncitor, poti multumi pentru acest lucru si sa il numesti chiar asa: " Iti multumesc, Anda, ca existi, ca ai adus in viata mea iubire si binecuvantatat fie casatoria noastra. Multumesc ca esti muncitoare si ......". Poate ca esti nemultumit/a de fapul ca partenerul tau fumeaza si iti faci griji pentru sanatatea sa. Astfel, in loc sa il/o cicalesti sa se lase de fumat, te poti ruga pentru sanatatea sa. Continuand textul de mai sus cu ultima dorinta de a se lasa de fumat pentru sanatate: " Iti multumesc, Anda, ca existi, ca ai adus in viata mea iubire si binecuvantata fie casatoria noastra. Multumesc ca esti muncitoare si multumesc ca esti sanatoasa." Puteti crea astfel o mantra personala pentru partenerul vostru de cuplu sau puteti gasi in fiecare zi motivele de recunostinta. Va invit sa practicati acest gen de rugaciune cat mai des, daca se poate in fiecare zi, chiar si atunci cand sunteti suparati sau v-ati certat. Este modalitatea cea mai eficienta de a aduce relatiei energia iubirii si a recunostintei care poate schimba total modul in care va priviti partenerul de viata. Este totodata o metoda prin care va reamintiti voua insiva ca iubirea este o onoare, un cadou de la celalalt si nicidecum un dat si ca fiecare dintre noi e responsabil iubirii sa aduca mai multa iubire.
Albastrul si divinitatea
Joi, Octombrie 02, 2014
Albastrul este culoarea spiritului, a devotamentului si a studiului religios datorita asocierii cu cerul, cu rugaciunile si cu Dumnezeu. Devotamentul exprimat de culoarea albastra face ca acest ton sa se potriveasca identificarii cu o anumita cauza si cu  credinta. Deseori, maestrii spirituali poarta imbracaminte de culoare albastra si multe icoanele infatiseaza sfinti sau personeje biblice care poarta vesminte de culoarea cerului. Subliniind ideea de credinta, devotament si divinitate, transcriu discursul inaugural al presedintelui Nelson Mandela din anul 1994, pe care daca ar trebui sa il asociez unei culori, l-as " vedea" in mod sigur in nuante azurii: " Frica noastra cea mai mare nu este aceea ca nu am fi bine pregatiti, frica noastra este ca avem puteri nemasurate. Lumina noastra este cea care ne sperie, nu intunericul. Ne intrebam: cine sunt eu sa fiu extraordinar, stralucitor, talentat, nemaipomenit? In fond, cine sunteti voi sa nu fiti toate astea, sunteti fiii lui Dumnezeu si faptul ca sunteti umili nu ajuta omenirea. Nu este nimic inaltator in a va da la o parte, pentru ca oamenii sa nu se simta in pericol in fata voastra. Cu totii suntem meniti sa stralucim, asa cum o fac copiii. Suntem nascuti pentru a face gloria lui Dumnezeu sa se manifeste inlauntrul nostru. Ea nu se afla doar in cativa dintre noi; exista in fiecare dintre noi. Daca lasam aceasta lumina sa straluceasca, fara sa ne dam seama, le dam si altora voie sa faca acelasi lucru. Daca ne eliberam de temerile noastre, prezenta noastra ii va elibera automat si pe altii."
Urmele de pasi
Vineri, Ianuarie 10, 2014
O pilda despre natura umana, credinta si abandon. Un om a avut odata un vis. Se facea ca mergea pe o plaja impreuna cu Dumnezeu. Pe cer ii apareau proiectate scene din viata sa. El a observat ca fiecarei scene ii corespund pe nisip doua seturi de urme de pasi: unul era al lui si celalalt al lui Dumnezeu. Dupa ce si ultima scena din viata i-a trecut prin fata ochilor, el s-a uitat din nou in spate, la urmele de pasi. A observat cu aceasta ocazie ca tuturor momentelor cu adevarat grele din viata sa corespundea un singur set de urme de pasi pe nisip. Suparat, el s-a intors catre Dumnezeu si l-a intrebat: " Doamne, mi-ai spus odata ca daca ma decid sa te urmez, nu ma vei parasi niciodata. Am observat insa ca ori de cate ori am avut necazuri mari in viata, in urma mea nu exista decat un singur set de pasi. Cum se face, Doamne, ca ori de cate ori mi-a fost cu adevarat greu in viata m-ai parasit?" Domnul i-a raspuns: " Copilul meu drag, Eu te iubesc prea mult ca sa te parasesc vreodata. In momentele tale grele, urmele de pasi pe care le-ai vazut intiparite pe nisip erau ale Mele, nu ale tale, caci in acele momente te-am purtat in brate".
Cele 10 modalitati de baza pentru programarea inconstientului tau
Duminica, Decembrie 08, 2013
1. Pentru progaramarea inconstientului tau, obiectivele trebuie sa fie realiste Sa slabesti 10 kilograme intr-o saptamana este nerealist, oricat de bine te-ai programa la nivel inconstient. Gandeste intr- o maniera astfel incat sa eviti conflictul intre ganduri si sentimentul tau in legatura cu acele ganduri. De exemplu, vizualizeaza cum te urci pe cantar si ai 7-10 kilograme mai putin sau imagineaza-te purtand haine cu 2 marimi mai mici. 2. Programeaza-te ca si cum schimbarea deja a avut loc De exemplu, daca doresti sa instalezi un program de obiceiuri alimentare sanatoase, vizualizeaza-te pe un ecran de cinema cum mananci mancare sanatoasa, cum zambesti si spui: " Imi/ iti place sa mananc/i sanatos". Pentru unele persoane functioneaza mai bine afirmatia spusa la persoana I, altii prefera persoana a II. Iti recomand sa repeti ambele variante in minte si sa vezi care dintre ele se potriveste mai bine pentru tine. 3. Ca regula, programeaza-ti inconstientul la persoana a III-a Fa acest lucru imaginandu-te pe un ecran alb si vorbind cu tine la persoana a II-a. Oamenii sunt diferiti, asadar daca ti se pare mai putin ciudat si mai la indemana sa vorbesti cu tine la persoana I, este mai bine sa iti urmezi instinctul. Odata ce partea de programare a avut loc, este o idee buna sa intri in "film" si sa experimentezi produsul final cat mai intens posibil, ca si cum ai fi acolo, ca si cum ai vedea, auzi si simti ceea ce se intampla in film ( in felul acesta poti real-iza) ceea ce doresti sa se intample. 4.Programeaza-te folosindu-ti simturile cat mai intens posibil De exemplu: iti poti imagina ca te plimbi pe plaja si simti nisipul sub picioare, simti caldura soarelui pe piele, vezi razele cum sclipesc pe suprafata apei, auzi sunetul pescarusilor si simti mirosul usor sarat din apropierea marii. 5. Ignora problemele si concentreaza-te pe solutii Este mai bine sa te programezi pentru ceea ce doresti si nu pentru ceea ce nu vrei. Mintea ta inconstienta nu stie sa proceseze negatiile. Putem procesa negatiile atunci cand le citim sau auzim doar la nivel constient. La nivel creierului e implicata regiunea corticala superioara in procesarea negatiilor. De exemplu " Mie nu imi place sa fumez" urmeaza urmatorul proces: mintea inconstienta proceseaza semnificatia " Eu- mie", " Place" si "fumez", iar negatia o trimite catre partea corticala superioara unde sunt procesate la nivel constient negatiile. Deci " Mie nu imi place sa fumez" este la nivel inconstient procesat ca " Mie imi place sa fumez". 6.Foloseste intensitatea si repetitia pentru programarea inconstienta Creeaza imaginile din mintea ta cat mai vii si creste intensitatea lor ajutandu-te de imaginatie. Practicarea, ascultarea si programarea repetata sunt cheile succesului catre ceea ce iti doresti sa realizezi. 7. Pastreaza totul cat mai simplu O sesiune de programare mentala a inconstientului este indicat sa includa un singur exercitiu. Poti avea mai multe sesiuni pe parcursul unei zile, insa pastreaza ca regula: o sesiune se centreaza pe un singur obiectiv. 8. Permite ca lucrurile sa se intample fara sa le pui la indoiala Ultimul lucru pe care ar fi indicat sa il faci dupa o sesiune de programare a inconstientului este sa te intrebi daca a functionat sau nu ceea ce ai facut. Cele mai mari schimbari apar atunci cand dupa ce lucrezi la o anumita programare uiti de ea si apoi realizezi ca "s-a intamplat pur si simplu". 9. Crede si ai incredere Crede in puterea inconstientului tau deoarece una dintre cele mai eficiente metode de influentare si programare inconstienta este prin intermediul convingerilor tale. Credintele sunt luate drept comenzi de catre inconstient deoarece ele sunt pline de trairi. Ele devin cu atat mai puternice cu cat trairile sunt mai congruente cu convingerile (gandurile ). 10. Programeaza-te intr-o stare de concentrare intensa, intr-o stare hipnotica Hipnoza este atentia directionata catre un anumit proces. Ea trece peste pragurile constiintei critice si face un liant direct catre mintea inconstienta . Inconstientul respinge idei si informatii care nu se potrivesc cu sistemul personal de valori si convingeri. Din acest motiv schimbarea unor convingeri care ne limiteaza nu inseamna stergerea sau inlocuirea celor vechi. Are loc o schimbare reala atunci cand este instalata o noua convingere si trimiterea ei catre zona inconstienta prin repetitie si intensitate maxima.
Crede si vei experimenta!
Duminica, Decembrie 08, 2013
Acumularile de date privind tot ceea ce se intampla in viata noastra se sudeaza in sistemul personal de convingeri. El serveste drept cadru de referinta pe masura ce continuam sa experimentam lucruri noi in viata. El reprezinta totalitatea credintelor despre viata si este softul dupa care ne programam viata. Cel mai important aspect al credintelor este acela ca sunt autoprofetii care se implinesc. Din dorinta de a fi consecventi, ne respectam convingerile si le suntem fideli caci in felul acesta ne suntem fideli noua insine. Convingerile se formeaza ca o reactie personala la circumstantele externe. Astfel, se creaza un automatism prin care avem tendinta de a aplica o anumita convingere si in circumstante straine fata de cele in care s-a creat credinta respectiva. Cu cat ea este mai puternica, cu atat acea convingere va influenta mai multe aspecte din viata noastra Modul in care traim si ne raportam la viata este creat de sistemul de convingeri. La baza modului in care noi actionam se afla convingerile care ne creaza limitele si regulile dupa care ne comportam in diverse situatii. Tocmai datorita radacinilor profunde, credintele sunt destul de greu de identifcat. Credintele sunt ceva ce stiu, fara sa am nevoie de dovezi la nivel constient- stiu pur si simplu ca voi pica acest test, stiu cand pierd sau ca voi castiga. Aceste "intuitii" sunt convingerile noastre launtrice profunde. Cele mai importante convingeri sunt cele legate de propria persoana: ceea ce credem despre noi insine- ce suntem si ce nu suntem si abilitatile noastre- ce putem sau nu putem face. Atunci cand ne confruntam cu o anumita situatie, proiect sau responsabilitate, facem un scurt inventar al abilitatilor noastre, al experientelor trecute si a modului in care putem face fata sau nu situatiei. Rezultatul acestui proces rapid de gandire se concretizeaza intr-o convingere- cum cred eu ca pot face fata acestei situatii noi? Uneori credintele despre noi insine pot fi foarte " incapatanate" si mintea are tendinta de a crea rezultatele prin care o anumita convingere sa fie confirmata. De exemplu, daca apreciezi ca poti face fata unei situatii si nu obtii rezultatul pe care il asteptai, mintea ta rationalizeaza acest lucru in felul urmator: eu sunt capabil/a sa fac acest lucru si daca nu am obtinut rezultatul asteptat, acest lucru se intampla din vina altcuiva, din lipsa unui suport adecvat, conditiilor meteo, astrelor nefavorabile, etc. Un proces asemanator se intampla si atunci cand ai un succes neasteptat: esti surprins/a de rezultatul favorabil, insa il atribui unei alte persoane, norocului, influentei diverselor talismane, etc. Odata ce o credinta puternica s-a format, ea devine din ce in ce mai puternica, indiferent de ceea ce se intampla dupa aceea, caci obisnuim sa interpretam lucrurile in lumina acestei credinte. Aceasta tendinta de a "crede in credintele noastre "are implicatii serioase in toate aspectele vietii. In primul rand, fie ca o credinta este negativa sau pozitiva, noi suntem limitati de catre ea. In loc sa privim ansamblul, vedem doar detaliile care corespund convingerilor noastre. Ne convine acest lucru atunci cand avem convingeri sustinatoare si ne atingem scopurile in viata, insa ce facem atunci cand nu resusim sa fim fericiti si sa avem rezultatele dorite? Daca dintr-un motiv sau altul o persoana nu crede ca poate sa faca bani sau ca nu poate promova, ca nu poate canta la un instrument sau ca nu poate sa realizeze lucrurile pe care le doreste, aceste convingeri vor tine persoana in cauza pe loc. Singura metoda de a depasi aceste convingeri este sa le punem sub semnul intrebarii. Esti pregatit/a sa faci acest lucru? In articolul urmator, iti voi explica cum poti face aceste lucruri si cum putem schimba convingeri. Pastram aproape, Laura
Pasii de urmat catre gandirea pozitiva care functioneaza
Duminica, Decembrie 08, 2013
Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru tinee este sa faci trecerea de la gandirea reactiva la gandirea proactiva. Acest lucru inseamna sa fii cel/cea care actioneza in directia in care vrei sa se intample lucrurile si nu sa astepti sau sa fii cel/ cea care reactioneaza la conditiile externe. Este timpul sa opresti procesul in care lucrezi ca sa iti controlezi mintea si sa incepi sa pui mintea sa lucreze pentru tine. De multe ori ceea ce iti spui are tendinta de a lucra impotriva scopurilor tale, caci efortul nu este starea pe care mintea o agreaza cel mai mult. Invata sa iti programezi mintea sa lucreze pentru atingerea obiectivelor si telurilor personale. O convingere este o colectie de ganduri inconstiente care reprezinta ceea ce tu consideri a fi un adevar absolut despre o situatie data sau conditie de viata. Este un sentiment de care esti absolut sigur/a. Credintele tale personale sunt ganduri repetitive care au creat cai neuronale in creierul tau. Datele pe care le primim de la mediu prin intermediul simturilor calatoresc prin aceste cai neuronale in vederea interpretarii realitatii pe care o face creierul. Trebuie sa inveti sa iti hranesti mintea sanatos asa cum iti hranesti sanatos si corpul. Toxitatea alimentelor este minora ca efect de imbolnavire comparativ cu toxicitatea gandurilor si emotiilor cu care ne hranim. Unii dintre noi suntem mai optimisti din fire, altii recunoastem ca tiparul gandurilor noastre este mai degraba unul negativ. 4 pasi pentru inlaturarea gandirii negative : 1. Primul pas este sa determini numarul de propozitii negative pe care le faci in timpul unei zile. Aseaza doua recipiente in spatiul tau de lucru: unul plin cu monede si altul gol. De fiecare data cand identifici un gand negativ, transfera o moneda in recipientul gol. La sfarsitul zilei, numara monedele - sunt mai multe monede in borcanul cu ganduri negative sau in celalalt? 2. A doua zi, fa o lista cu 28 de lucruri negative pe care le crezi despre tine, de exemplu: " Nu ma pricep la calculatoare". Ia niste hartii - cate una pentru fiecare zi a urmatoarelor 4 saptamani si scrie pe ele versiunea pozitiva a lucrurilor despre tine: " Pot urma un curs de calculatoare si sa imi cresc avbilitatile in aceasta zona". 3. In fiecare zi, ia cate un cartonas si pune-l intr-un loc accesibil. De fiecare data cand vezi cartonasul, citeste-l de cel putin 5 ori. 4. La sfarsitul celor 4 saptamani, repeta pasul numarul 1. De data aceasta ar trebui sa fie mai putine monede in recipientul cu ganduri negative. TE SCHIMBI...chiar daca esti constient/a sau nu de acest lucru. Te schimbi in mod continuu si constant in directia dictata de gandurile si obiectivele tale. Esti ceea ce esti datorita gandurilor carora le permiti sa iti ocupe mintea! 1. SCAPA DE SCUZE! Oamenii de multe ori se autosaboteaza atunci cand se scuza tot timpul: " nu pot", " sunt incapabil/a sa....", " Nu sunt destul de atragator/atragatoare ", "Nu am destui bani " " Nu sunt destul de bine pregatit/a profesional" " Nu am cea mai buna stare de sanatate" "Sunt ghinionist/a" "Traim intr-o tara unde nu se poate face nimic" " Provin dintr-o familie cu probleme" " Mama nu m-a iubit destul" " Tata a fost prea dur cu mine", etc. Putem gasi scuze pentru majoritatea aspectelor din viata noastra. Pentru a creste increderea in sine , lasa scuzele la o parte si asuma-ti responsabilitatea pentru persoana care esti si viata care o traiesti ! Creierul tau inmagazineaza experiente, tot ceea ce pui in actiuni- fie ca e proactivitate sau lamentari si scuze, sadesti in viata ta. Culegi ceea ce semeni! 2. TRANSFORMA LIMBAJUL TAU INTERIOR Inlocuieste " Ma descurc prost la examene" cu " La examenul urmator lucrurile vor decurge bine". Inlocuieste: "am o problema" cu " iata o oportunitate de dezvoltare/invatare"! Inlocuieste: "nu sunt bun/a la ...."cu "invat sa fiu mai buna la..." , "descopar lucruri noi despre........." Inlocuieste: "am esuat sa..".cu "am invatat sa...", "am descoperit ca..."
Cum poti schimba convingerile tale limitatoare?
Duminica, Decembrie 08, 2013
Asa cum ti-am promis, revin cu exercitiile practice prin care poti recunoaste ceea ce te limiteaza si schimba punctele tale sensibile in avatantaje su atu-uri personale. Succes si ofera-mi si mie un feed-back despre procesul tau de lucru! Urmareste-ti propriile ganduri si detecteaza convingerile limitatoare intr-un context specific: relatii/ familie, sanatate, cariera/bani, propria persoana. Atunci cand .................................... voi fi capabil/a sa ....................................Primul spatiu iti arata convingerea limitatoare, iar al doilea spatiu iti arata potentialul tau. 1. Transforma convingerile/ gandurile limitatoare in afirmatii dupa criteriile: - Sunt pozitive Exemplu: Schimba convingerea " Nu sunt un bun antreprenor" cu " Sunt o persoana care invata multe lucruri utile despre antreprenoriat". - Sunt formulate la timpul present Exemplu: Schimba " Voi slabi" cu " Slabesc si am silueta ideala pentru mine". - Se refera la tine ( viata ta si nu a altora) Exemplu: Schimba " Copiii nu ma iubesc" cu " Sunt o mama dispusa sa se apropie de copiii ei". 2. Inzestreaza afirmatiile cu credinta si fa cartonase cu acestea pe care sa le pui in locuri accesibile vederii 3. Foloseste imagini care sa iti creeze o stare de bine si sa fie in concordanta cu noile convingeri. Exemplu: pune pentru convingerea ca "sunt un antreprenor in devenire" o imagine care iti creeaza starea de multumire si succes. Pentru convingerea ca "sunt o mama care e dispusa sa se apropie de copii ei", pune o imagine cu o familie fericita care te binedispune, etc. Cultiva o atmosfera mentala fericita (semintele cresc mai usor intr-un sol bogat si fertil).