dieta

Cat de repede poti slabi, stiind doar 10 secrete simple
Duminica, Octombrie 15, 2017
Probabil ati citit deja articolul nostru cu 10 secrete pentru a slabi mai usor si mai rapid. Respectand si urmand cele 10 secrete, va puteti astepta sa pierdeti intre 2,30 kg si 5 kg in prima saptamana, apoi o pierdere mai diminuata dupa aceasta perioada. Daca nu ati mai tinut o dieta pana acum, atunci lucrurile probabil se vor misca mai rapid. Cu cat aveti mai multa greutate de pierdut, cu atat veti pierde mai repede. Atentie: In primele zile s-ar putea sa va simtiti mai ciudat. Corpul a ars carbohidrati in toti acesti ani, si este nevoie de timp pentru a se obisnui cu faptul ca trebuie sa arda grasime in locul lor. Se numeste boala nivelului scazut de carbohidrati si trece de obicei in cateva zile. Adaugand niste sodiu in dieta ajuta. Diluati un cub de supa intr-o cana de apa fierbinte si beti-o. Va va ajuta sa va simtiti o idee mai bine. Pe masura ce se inainteaza in dieta, majoritatea persoanelor spun ca se simt mai bine, mai pozitivi si mai plini de energie. In acest punct veti deveni oficial o "bestie la ars grasimea". In ciuda deceniilor de diete anti-grasime, o dieta scazuta in calorii si carbohidrati va poate imbunatati sanatatea in multe feluri: Zaharul din sange tinde sa scada Trigliceridele tind si ele sa se reduca LDL - colesterolul mic, aka ala mic si rau de respira greu, tinde sa scada HDL - colesterolul cel bun urca Presiunea sangelui se imbunatateste semnificativ Dietele scazute in carbohidrati, sau low-carb, sunt mai usor de urmat decat dietele scazute in grasime (low-fat) Nu trebuie sa va infometati ca sa pierdeti in greutate! Daca aveti o problema medicala atunci vorbiti cu doctorul inainte de a face schimbari, fiindca acest plan poate reduce nevoia de medicamente. Reducand carbohidratii si coborand nivelul insulinei, schimbati mediul hormonal si faceti ca si creierul si corpul sa "vrea" sa pierdeti in greutate. Acest fapt conduce la scaderea apetitului si a foamei, eliminand motivul principal care face ca majoritate dietelor sa dea gres. Alt beneficiu excelent pentru persoanele care nu au rabdare este scaderea initiala in greutatea apei, poate duce la o mare diferenta pe cantar chiar din urmatoarea dimineata. Cu acest plan, poti manca mancare bine si in acelasi timp sa pierzi o tona de grasime. Bun venit in Paradis! Citeste si: 10 secrete pentru a slabi mai usor si mai rapid
10 secrete pentru a slabi mai usor si mai rapid
Sambata, Octombrie 14, 2017
Aceste trucuri se adreseaza persoanelor care au inteles, sau si-au dat seama din experimentele facute, ca o cura de slabire nu se face doar prin dieta, ci si prin miscare si o schimbare de mindset. Iata 10 reguli de aplicat pentru a pierde in greutate: Mancati un mic dejun bogat in proteine Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si nu spunem asta numai pentru ca asa ne-au invatat bunicile si parintii. Studiile au aratat ca un mic dejun bogat in proteine poate reduce poftele si aportul de calorii din timpul zilei. Un pic de intelepciune din batranic, combinata cu studii elaborate, dau o silueta de invidiat. Evitati bauturile cu zahar si sucurile de fructe Acestea sunt cele care ingrasa cel mai mult, iar daca le evitati va veti ajuta sa pierdeti din greutate. Este simplu, nu-i asa? Beti apa cu 30 de minute inainte de masa Un studiu a aratat ca daca beti apa cu 30 de minute inainte de o masa principala, veti creste procentul de scadere in greutate cu 44% in 3 luni. Sa nu uitam aportul apei in scaderea greutatii, recunoscut de orice nutritionist si doctor. Alegeti alimente prietenoase Anumite alimente sunt foarte folositoare pentru a pierde in greutate. Printre ele, ouale, legumele verzi, somonul, cruciferele, pieptul de pui, cartofii fierti, fasolea boabe si leguminoasele. Apoi vin branza de vaci slaba, supele, avocado, nucile, cerealele integrale, fructele, uleiul de cocos, semintele de chia, iaurtul gras. Este o lista lunga, asa ca nu aveti nici un motiv sa va plangeti de meniu. Mancati fibre solubile Studiile au aratat ca acestea reduc grasimea, mai ales in zona burtii. Fibrele solubile previn sau chiar reduc absorbtia unor substante in sange. Pentru doritorii de zahar, acestea previn intrarea glucozei in sange si reduc nivelul colesterolului. Dupa cum o spune si denumirea acestora, fibrele solubile se dizolva in apa. Le putem gasi in semintele de psyllium, in ovaz (aviz amatotilot de porridge), dar si in legume precum fasole, mazare si morcovi. Beti cafea sau ceai Daca sunteti bautori de cafea sau ceai, atunci puteti folosi cafeina pentru a va stimula metabolismul cu 3-11%. Aduceti-va aminte sa nu le indulciti. Mancati alimente integrale, neprocesate Bazati-va majoritatea dietei pe alimente integrale fiindca sunt mai sanatoase, mai satioase si cauzeaza mai putina supra-alimentare. Adesea alimentele neprocesate se digera mai lent, rezultand o senzatie de satietate de indelunga durata. Mancati lent Cei care mananca repede iau mai mult in greutate. Stiu ca veti veni cu exemplul bunicului care manca repede si toata viata a fost slab. Singura diferenta este ca bunicul manca repede si apoi fugea la treaba in curte, in timp ce noi fugim la inca vreo patru ore pe scaun la munca, sau la o ora pe canapea raspunzand la mailuri. Daca mancati incet va veti simti mai plini si va veti stimula hormonii care reduc greutatea. Folositi farfurii mai mici Studiile arata ca persoanele mananca automat mai putin, atunci cand folosesc farfurii mai mici. Ciudat, dar functioneaza. Nu uitati ca se mananca o singura data si nu mergem sa facem un scurt refill. Nu trisati! Dormiti bine, in fiecare noapte Somnul de proasta calitate este unul din factorii pentru cresterea in greutate. Astfel, somnul este foarte important in mentinerea greutatii, dar si in scaderea in greutate. Citeste si continuarea: Cat de repede poti slabi, stiind aceste 10 secrete
Tot ce trebuie sa stii despre alimentatia vegana cu Ligia Pop
Luni, August 28, 2017
Cum se defineste alimentatia raw food? Denumirea "raw vegan" inseamna alimentatia vegana fara foc (fara ingrediente de origine animala, ci doar vegetala), in care alimentele de baza sunt legumele, intr-o varietate cat mai larga, germenii si vlastarii, semintele si nucile, fructele si super-alimentele, gen algele marine care reprezinta sursa cea mai complexa de minerale din lume si pana la cacao raw si diverse prafuri vegetale bogate in nutrienti complexi. Cu toate aceste ingrediente se pot face variatii si combinatii corecte din punct de vedere nutritional, deosebite si pe gusturile gurmanzilor. Stilul acesta de viata promoveaza consumarea unor cantitati cat mai mari de mancare in stare naturala si fiecare este liber sa-si aleaga proportia de mancare raw vegana si mancare vegana/vegetariana gatita. Marea majoritate a raw foodistilor consuma un procent de 60-80% crud si restul, pana la 100%, mancare gatita vegetariana/vegana, precum supe de legume, preparate facute la slow cooker (aparat cu gatire lenta), la temperatura de 40@C pe o perioada mai lunga, la aburi, la cuptor in vase de lut sau ceramica, intr-un cuvant cat mai natural. Intotdeauna au existat oameni care au mancat in felul acesta, dar doar in ultimul secol a devenit mai cunoscut acest stil de viata si de alimentatie. Exista foarte multi raw vegani in lume care consuma 100% natural de ani de zile, unii chiar de 30-50 de ani, de la copii, femei insarcinate, batrani si oameni bolnavi care s-au vindecat prin ajutorul hranei naturale, prin consecventa si gandire pozitiva. Pentru ultima categorie, exista institute de sanatate gen Hippocrates Health Institute din Florida sau Institutul Gerson din Europa si USA, care au experienta de peste 60 de ani in tratarea diverselor forme de boala prin tratamentele naturale, recomandand un regim 100% vegetal, lipsit de orice forma de zahar, chiar si in forma cea naturala, din fructe. Care sunt celebritatile care promoveaza un asemenea stil de viata? In zilele noastre acest fel de alimentatie este foarte apreciat in randul celebritatilor precum Demi Moore, Pierce Brosnan, Daryl Hannah, Susan Sarandon, Cher, Margaret Cho, Angela Bassett, Edward Norton, Donna Karan, Woody Harrelson, si toti sunt raw vegani, ori pana la 100% sau intr-un procent foarte mare. Se poate slabi cu ajutorul acestei alimentatii? Lumea a fost zguduita in 2008 (mai putin Romania unde ajung foarte rar si tarziu astfel de vesti), cand a aparut la CNN cazul Angelei Stokes, o tanara obeza, care a slabit 72,5 kg cu ajutorul dietei raw vegane. De asemenea, va recomand filmul "Fat, Sick & Nearly Dead", unde oameni obezi au slabit cate 30-60 kg cu ajutorul curelor de 30-60 zile, numai prin intermediul sucurilor preparate din fructe si multe, multe legume frunzoase. Pe tot parcursul curei, medicii au tinut sub observatie toate analizele care initial erau devastatoare, iar pe parcurs se imbunatateau vizibil, de la zi la zi. Nivelul colesterolului scadea, inima si sistemul imunitar se intareau, calciul si toate mineralele erau in ordine, proteinele la fel. Care sunt persoanele "predispuse" unui asemenea stil de viata? Ce categorii sociale imbratiseaza mai rapid acest stil. Presupun ca sunt oameni cu o cultura deosebita, o educatie aleasa, bine informati si cu o stare financiara buna. Toti cei interesati de un stil de viata sanatos pot sa consume, pe langa mancarea gatita, un procent mare de hrana vie vegetala. Nu trebuie sa ai un rang social inalt sau sa ai o situatie financiara exceptionala pentru a te hrani sanatos. Fraza "mancarea sanatoasa e scumpa" e de obicei o scuza pentru cei care au incercat sa manance sanatos cateva zile si s-au hranit doar cu cele mai scumpe ingrediente, fara sa fie informati ca te poti hrani sanatos pe un buget mai restrans si chiar daca ai vrea sa mananci prea mult nu poti, fiindca toate preparatele sunt foarte satioase. Oamenii care devin raw vegani convinsi sunt cei bine informati si hotarati de a respecta corpul lor si natura. Cat de mult simplifica acest stil de alimentatie viata unei gospodine? Sau nu? Este mai dificil sa gatesti preparate bune, satioase, fara foc, sau e mai usor? Preparatele fara foc sunt foarte rapid de facut si daca ai la dispozitie un robot sau un blender, viata gospodinei se usureaza foarte mult. Doar ca exemplu, in cateva minute se poate face o supa de rosii. Care sunt principalele reguli? Ce trebuie sa faci neaparat si ce nu? Ca in orice alimentatie, diversitatea este cheia. Daca vei consuma doar morcovi sau doar mere, cu siguranta, vor fi carente in corp, pe cand daca este diversitate si multa informatie, totul va fi bine si efectele benefice se vor vedea limpede. Care sunt efectele benefice pe care le-ai simtit trecand la alimentatia raw? De ce ar trebui femeile sa consume mai multe alimente crude? Cantitatile mari de cruditati ne mentin tineri la corp si ageri la minte, plini de armonie si pace interioara, si gata de a vedea viata in alte culori. A fost uimitor sa urmaresc schimbarile din corpul meu in functie de proportia de cruditati introdusa pe parcurs. Transformarile mari se realizeaza atunci cand procentul de cruditati diversificate se apropie de 90% si ma refer aici la schimbari miraculoase realizate prin detoxifierea si curatarea organismului. Aceleasi schimbari le-am observat si la mine: textura mai fina pielii, claritatea ochilor, disparitia celulitei. De asemenea, parul si unghiile devin mai sanatoase si stralucitoare. Am scapat definitive de durerile de ficat si fiere care veneau ca bonus odata cu consumul preparatelor din carne, cat si de starea aceea de greutate si lipsa de energie, care au fost inlocuite cu o stare de bine si liniste sufleteasca. Exista, cel mai probabil, si dezavantaje? Pot aparea carente in organism ca urmare a acestei diete care este destul de stricta? Cum pot fi acestea prevenite? In general, in toate alimentatiile, carentele nutritionale intervin in momentul in care procentul de hrana gatita este mult prea mare fata de hrana de origine vegetala, sau in cazul cand varietatea nu exista. De exemplu, daca un carnivor ar consuma doar carne de vita tot timpul, fara sa introduca si alte feluri de mancare, s-ar ivi destul de repede probleme de sanatate. In cazul nostru, solutia este simpla, incercati sa adaugati in alimentatia zilnica nu doar o cantitate mare de fructe, ci o cantitate cat mai mare de legume  in stare cruda, in special radacinoasele si legume pline de clorofila. In felul acesta, carentele si eventualele anemii sunt indepartate. Atunci cand cel care isi doreste sa faca mai multi pasi pentru o sanatate mai buna, trebuie sa se informeze cat se poate de mult. Nu spun ca trebuie sa faca cursuri sau pregatire speciala, insa pentru multi dintre noi cand spunem cruditati ne referim doar la mere, portocale, banane, morcovi, salate, rosii si cam atat. Trebuie sa realizam ca trebuie sa includem o paleta vasta de cruditati in care se includ semintele incoltite, germenii si vlastarii din cereal, cat si leguminoase, acestea fiind adevarate surse de energie si vindecare. Toate varietatile de nuci pe care le vom inmuia inainte pentru a le face mai usor de digerat, leguminoase cu frunze de un verde intens care sunt adevarate surse de calciu, zinc, magneziu, fier, legume radacinoase care se pot manca crude si lista poate continua. Multe persoane care deja sufera de gastrite si ulcere au avut probleme deoarece au plecat la drum fara prea multe informatii si si-au inrautatit situatia prin consum ridicat de alimente acide, contraindicate in cazul acestor boli. Conteaza foarte mult ca atunci cand aduci un procent mai mare de cruditati sa stii sa le combini corect, si sa stii care sunt acide si care sunt bazice. Acelasi lucru este valabil si in cazul mancarii gatite deoarece mancarea combinata gresit ramane blocata in intestin si provoaca apoi balonari, indigestii, constipattii, dureri de cap si lipsa de energie. Ce efecte/aspecte negative se ascund in spatele acestui stil, raw food. Daca sunt. Care ar fi dezavantajele. Este in ordine sa fie adoptat un regim bazat in mare parte pe raw food timp de o viata? Printr-un astfel de alimentatie, in corp se produce o detoxifiere, cateodata treptata sau alteori intensa, iar reactiile pe care nu le putem numi efecte secundare, apar poate sub forma unor simptome pe care raw foodistii le recunosc imediat. Ar putea fi ceva stari de ameteala sau moleseala, sau pur si simplu nici un fel de reactie. Eu le-am incercat pe toate, si nu intru in panica atunci cand apar, este ceva normal si sunt fericita ca am un corp sanatos care lupta pentru indepartarea toxinelor. Efectele secundare adevarate apar imediat dupa ce incepi sa consumi din nou in exclusivitate gatit si mai ales cand incepi sa ignori cruditatile. Se simte imediat diferenta fiindca toate senzatiile de bine descrise de sus dispar, reinstalandu-se din nou senzatia aceea de corp greoi sau de mancare nedigerata, oboseala permanenta si lipsa de energie. Exista foarte multe persoane in SUA care au consumat hrana raw vegana timp de 30-40 ani, si ma refer aici la acel procent de 80% crud si 20% mancare vegana simpla. Daca i-ati vedea, nu le-ati da varsta pe care o au, si la 68-70 de ani au un tonus si aspect fizic de oameni de 40-45 de ani. Acestia marturisesc ca nu si-au vazut doctorul de familie decat cand au vrut sa-si faca analize, care mereu erau foarte in regula. Ce presupune, din punct de vedere financiar, stilul raw? Trebuiesc achizitionate diferite aparate casnice? Cutitul si tocatorul sunt cele mai importante pentru inceput, iar pentru cei care doresc sa se hraneasca asa pentru o viata, un robot si un blender bun ar fi de mare ajutor. Cat costa o dieta raw pe saptamana? Este scump acest stil de viata sau mai ieftin? Daca ar fi sa consumam doar cruditati, atunci costurile sunt cam la fel cu o alimentatie traditionala. Din mai si pana in noiembrie costurile se pot cobora deoarece toate preparatele devin mai accesibile. Nu uitati ca in timpul iernii nu se consuma in special legume din import de care dorim sa stam cat mai departe. Cu totii stim ce gust au si faptul ca sunt crescute in mare parte pe suport chimic si sunt lipsite de viata si de nutrientii necesari corpului. Un interviu cu Ligia Pop, sursa: verticalnews.ro
Tips&Tricks pentru copiii Vegetarieni
Miercuri, Aprilie 05, 2017
Parinti vegetarieni? V-ati hotarat sa tineti postul in familie? Uneori este decizia personala a copilului. Oricare ar fi variantele, exista cateva modalitati prin care puteti asigura o alimentatie sanatoasa fara prea mult stres. Nici o grija daca va lipsi carnea din meniul copilului tau. Copiii pot sa traiasca absolut perfect si fara ea. Exista si cazuri de reactii alergice sau diverse afectiuni in care se recomanda scoaterea completa a carnii, iar acesti copii traiesc bine si fara carne. Nu va faceti griji ca cel mic va rabda foame sau ca ii vor lipsi nutrientii de baza. Vegetarienii pot fi persoane foarte sanatoase, atata timp cat respecta cateva reguli cheie. Aceste sfaturi sunt valide atat pentru adulti, cat si pentru copii: Nu va stresati din cauza proteinei Daca copilul mananca produse lactate si de provenienta animala cum ar fi ouale, va avea destula proteina. De asemenea, cerealele integrale ofera si ele proteina. Pentru ca mesele sa fie interesante, includeti si inlocuitori ai carnii si faceti hot dogs sau hamburgeri cu soia, "nuggets" si "fingers" de soia samd. Puteti folosi fasole, unturi de seminte sau nuci. Daca inainte nu se recomandau nucile la copii sub varsta de 3 ani pentru a nu dezvolta alergii, acum Asociatia Americana de Pediatrie spune ca nu exista suficiente dovezi si ca se pot da nuci inca de cand incep sa manance mancare solida. Asa ca unturile de nuci sunt o solutie buna si hranitoare si au un gust placut. Fa amestecuri noi Mai incearca si alte combinatii in afara de orez cu fasole boabe pentru a asigura toti aminoacizii regasiti in carne. Pe langa fasolea boabe poti sa-i dai copilului tau si cereale integrale. Poti face supe creme de linte, hummus, tahini, quinoa, amaranth, si multe alte mancaruri bogate proteic. Adauga Vitamina B12 Ea este esentiala pentru o crestere armonioasa si pentru dezvoltarea sistemului nervos. Desi majoritatea cred ca B12 se gaseste doar in carne, ea se regaseste si in alte produse de origine animala cum ar fi ouale, laptele sau chiar si branza. De asemenea unele cereale pentru copii cum ar fi fulgii de porumb, pulberea de soia sau laptele de soia, sunt imbogatite cu B12. Daca ai un copil vegan, trebuie totusi sa introduci un supliment de vitamina B12, mai ales daca multivitaminele sau siropul pe care il dai nu contine aceasta vitamina. Intreaba pediatrul pentru recomandari. Vitamina C si absorbtia fierului Cu toate produsele din cereale pe care le consuma, sigur vor avea suficient aport de fier. Insa plantele care contin fier nu se absorb atat de usor ca si produsele de carne. De aceea vitamina C ajuta la absorbtia fierului si se poate combina: o salata verde cu un pic de zeama de lamaie, un bol de cereale cu cateva fructe, niste paste cu sos proaspat de rosii. De asemenea pe langa suplimente, exista vitamina C alcalina pe care o poti adauga in alimentati copilului tau, fiind un puternic antioxidant. Monitorizati laptele Laptele este considerat un aliment excelent pentru copii, bogat in calciu, vitamina D si proteine. Desigur, le place atat de mult gustul incat vor prefera laptele in locul oricarui alt aliment. Si asta nu este foarte bine fiindca laptele nu contine Fier si nici nu ajuta la absorbtia lui. Laptele tine de foame si copilul tau ar putea refuza alte mancaruri, lipsindu-se astfel de absorbtia de fier continuta in plante si cereale. Puteti oferi varianta mai sanatoasa a laptelui, fie facand in casa lapte din seminte si nuci, cum ar fi laptele de migdale bogat in Calciu si Magneziu, sau laptele de cocos, bogat in grasime necesara dezvoltarii creierului. Alte solutii ar fi laptele de soia imbogatit cu calciu si fier. Respecta mesele si valorifica fiecare gustare Copiii vegetarieni trebuie sa manance in general mai mult decat cei care mananca carne. Daca vei da aceleasi snack-uri sau mancaruri fast-food si sucuri carbogazoase ca si pana acum stomacelele lor se vor unple rapid si nu vor mai dori mancare sanatoasa. Foloseste imaginatia si creativitatea si ofera micutului tau fructe si legume in toate culorile si pastreaza-i pofta de mancare pentru mesele principale. Acum ca stii cateva trucuri despre cum sa il ajuti pe micutul tau vegetarian, nu uita ca orice schimbare se face treptat si cu multa rabdare. Renunta la obiceiurile alimentare proaste si vei vedea ca toata familia va accepta shimbarea ca pe ceva firesc si benefic. Aceste tips-uri sunt valabile si daca doresti doar sa introduci mai multe fructe si legume in alimentatia copilului tau.