eficienta

Cele 10 modalitati de baza pentru programarea inconstientului tau
Duminica, Decembrie 08, 2013
1. Pentru progaramarea inconstientului tau, obiectivele trebuie sa fie realiste Sa slabesti 10 kilograme intr-o saptamana este nerealist, oricat de bine te-ai programa la nivel inconstient. Gandeste intr- o maniera astfel incat sa eviti conflictul intre ganduri si sentimentul tau in legatura cu acele ganduri. De exemplu, vizualizeaza cum te urci pe cantar si ai 7-10 kilograme mai putin sau imagineaza-te purtand haine cu 2 marimi mai mici. 2. Programeaza-te ca si cum schimbarea deja a avut loc De exemplu, daca doresti sa instalezi un program de obiceiuri alimentare sanatoase, vizualizeaza-te pe un ecran de cinema cum mananci mancare sanatoasa, cum zambesti si spui: " Imi/ iti place sa mananc/i sanatos". Pentru unele persoane functioneaza mai bine afirmatia spusa la persoana I, altii prefera persoana a II. Iti recomand sa repeti ambele variante in minte si sa vezi care dintre ele se potriveste mai bine pentru tine. 3. Ca regula, programeaza-ti inconstientul la persoana a III-a Fa acest lucru imaginandu-te pe un ecran alb si vorbind cu tine la persoana a II-a. Oamenii sunt diferiti, asadar daca ti se pare mai putin ciudat si mai la indemana sa vorbesti cu tine la persoana I, este mai bine sa iti urmezi instinctul. Odata ce partea de programare a avut loc, este o idee buna sa intri in "film" si sa experimentezi produsul final cat mai intens posibil, ca si cum ai fi acolo, ca si cum ai vedea, auzi si simti ceea ce se intampla in film ( in felul acesta poti real-iza) ceea ce doresti sa se intample. 4.Programeaza-te folosindu-ti simturile cat mai intens posibil De exemplu: iti poti imagina ca te plimbi pe plaja si simti nisipul sub picioare, simti caldura soarelui pe piele, vezi razele cum sclipesc pe suprafata apei, auzi sunetul pescarusilor si simti mirosul usor sarat din apropierea marii. 5. Ignora problemele si concentreaza-te pe solutii Este mai bine sa te programezi pentru ceea ce doresti si nu pentru ceea ce nu vrei. Mintea ta inconstienta nu stie sa proceseze negatiile. Putem procesa negatiile atunci cand le citim sau auzim doar la nivel constient. La nivel creierului e implicata regiunea corticala superioara in procesarea negatiilor. De exemplu " Mie nu imi place sa fumez" urmeaza urmatorul proces: mintea inconstienta proceseaza semnificatia " Eu- mie", " Place" si "fumez", iar negatia o trimite catre partea corticala superioara unde sunt procesate la nivel constient negatiile. Deci " Mie nu imi place sa fumez" este la nivel inconstient procesat ca " Mie imi place sa fumez". 6.Foloseste intensitatea si repetitia pentru programarea inconstienta Creeaza imaginile din mintea ta cat mai vii si creste intensitatea lor ajutandu-te de imaginatie. Practicarea, ascultarea si programarea repetata sunt cheile succesului catre ceea ce iti doresti sa realizezi. 7. Pastreaza totul cat mai simplu O sesiune de programare mentala a inconstientului este indicat sa includa un singur exercitiu. Poti avea mai multe sesiuni pe parcursul unei zile, insa pastreaza ca regula: o sesiune se centreaza pe un singur obiectiv. 8. Permite ca lucrurile sa se intample fara sa le pui la indoiala Ultimul lucru pe care ar fi indicat sa il faci dupa o sesiune de programare a inconstientului este sa te intrebi daca a functionat sau nu ceea ce ai facut. Cele mai mari schimbari apar atunci cand dupa ce lucrezi la o anumita programare uiti de ea si apoi realizezi ca "s-a intamplat pur si simplu". 9. Crede si ai incredere Crede in puterea inconstientului tau deoarece una dintre cele mai eficiente metode de influentare si programare inconstienta este prin intermediul convingerilor tale. Credintele sunt luate drept comenzi de catre inconstient deoarece ele sunt pline de trairi. Ele devin cu atat mai puternice cu cat trairile sunt mai congruente cu convingerile (gandurile ). 10. Programeaza-te intr-o stare de concentrare intensa, intr-o stare hipnotica Hipnoza este atentia directionata catre un anumit proces. Ea trece peste pragurile constiintei critice si face un liant direct catre mintea inconstienta . Inconstientul respinge idei si informatii care nu se potrivesc cu sistemul personal de valori si convingeri. Din acest motiv schimbarea unor convingeri care ne limiteaza nu inseamna stergerea sau inlocuirea celor vechi. Are loc o schimbare reala atunci cand este instalata o noua convingere si trimiterea ei catre zona inconstienta prin repetitie si intensitate maxima.
Revelatiile mele despre granitele si limitele carierei
Duminica, Decembrie 08, 2013
Sunt anumite momente in viata in care ai niste revelatii de o putere transformatoare fantastica, asa numitul moment Harajuku. In acest articol iti povestesc cum am ajuns sa inteleg faptul ca eticheta de psiholog poate fi limitatoare, la fel cum de fapt orice eticheta pe care o lipesti unei identitati, stari, eveniment. Cartile de spiritualitate pe care le citesc imi vorbesc necontenit despre iubire, despre Unime si iubirea a tot si toate, a te simti una cu tot si a te regasi in toti ceilalti. Multa vorbarie frumoasa pe care nu mi-a fost dat sa o traiesc, desi imi doream fantastic acest lucru, pana intr-o zi... Eram in Amsterdam, oras pe care il iubesc. Dincolo de tentatiile halucinante si senzuale ale orasului, imi place ca lumea e relaxata si vesela. Imi plac fetele pe bicicleta si terasele langa apa, podurile si piatra cubica din centrul orasului, atmosfera de vacanta continua. Intr-una dintre dimineti, o urgenta m-a facut sa plec foarte devreme catre o farmacie. Era o minunata dimineata de mai in care soarele zambea cu incredere catre noi. Ziua se pregatea sa inceapa. Eu asteptam in fata farmaciei sa isi deschida portile. Nerabdarea ma facea sa privesc insistent catre actiunea din interiorul farmaciei cu ferestre largi. Am intrezarit oamenii care aranjau pe rafturi marfa noua care tocmai venise, unul dintre angajati o despacheta, altul ii platea furnizorului, altcineva aranja marfa, era o femeie care dadea cu mopul pe jos si o alta persoana care dadea indicatii vorbind la mobil. M-am uitat imprejur si am vazut la blocul de vis a vis, o doamna care arunca firimiturile de la micul dejun si niste pasari care se grabeau spre festin. Langa mine o domnisoara draguta stergea de roua mesele de pe terasa si era foarte absorbita de munca ei. Barbatul de langa ea avea niste cearcane adanci. Pe strada nu circuolau masini, doar o adolescenta blonda trecea pe bicicleta, atat de sexy in rochia ei alba. Pe trotuar un domn in costum gesticula vorbind pe un ton grav la telefon. Privind de jur imprejur, am simtit atata viata in acea dimineata! Pentru un moment mi-am pierdut indentitatea, nu mai eram eu. Uitasem numele meu, varsta mea, profesia mea si ce caut in acel loc. Eram insusi acel loc cu toata viata care o sustinea in acea dimineata, eram in tot si toate, eram fiecare om care compunea acel moment. Poate ca pare banal, insa aceasta experienta mi-a schimbat viata si perspectiva asupra carierei mele. Stiu ca pot fi orice si ca acest lucru e minunat, ca poti gasi satisfcatie si bucurie in orice ai face, atata timp cat o faci cu inima deschisa si mintea lipsita de prejudecati. Unele profesii sunt mai "profitabile" pentru Ego decat altele. Suna mai bine sa fii economist sau manager decat bona. Doar ca a fi bona poate fi mult mai distractiv si mai frumos decat sa stai toata ziua sa faci calcule, se poate lasa cu dureri de cap, mai ales daca nu iti place cu adevarat ceea ce faci. Eu mi-am dorit mereu sa ajut oamenii, sa ajut ca lumea in care traim sa fie mai buna si mai fericita. Acest lucru poate lua nenumarate forme. Cred ca la un anumit nivel toti contribuim la asta, indiferent de jobul pe care il avem. Cel mai trist e sa te negi pe tine, sa negi darurile care ti s-au harazit si sa le lasi nefructificate. Poate ca te intrebi daca ai si tu unul. In mod cert da, toti avem un dar special, doar al nostru, ceva ce facem cu draga inima si cu mare placere. Acolo e cheia care te ajuta sa iti gasesti locul si rolul in acesta lume. Traiesc niste momente magice acum. Traiesc implinirea visurilor mele cele mai indraznete. In urma cu 12 ani, in perioada adolescentei, imi pierdusem orice speranta sau capacitatea de a visa. Eram cufundata in cele mai mari abisuri ale depresiei cu care am convietuit cam toata perioada liceului. Orice parea greu, iar in mine se dadea o lupa continua intre deznadejde si urmatoarea gura de oxigen. M-au ajutat cartile si un vis mai mare decat mine, asumarea unui rol si al unei misiuni care sa dea sens acelei vieti pe care incepea sa se puna praful mult prea devreme. Acel vis era sa ii ajut pe oameni sa se vindece, sa rada si sa fie fericiti. Acel vis era posibil in primul rand incepand cu mine, ca exemplu. Acel vis este posibil acum cand am scris o carte despre depresia la romani, care sunt particularitatile bolii si cum o poti recunoaste. Acea carte e pentru oricine doreste sa ajute sau sa se ajute. Stiu ca suna ciudat, dar acea carte imi e dedicata mie, adolescentei care am fost candva. Au trecut 10 ani de la terminarea liceului. Ma vad in curtea scolii in urma cu mai mult de o decada, cu privirea pierduta si suspinand dupa inca o noapte nedormita. Ma duc la acea fata, o iau dupa gat si ii spun: " Draga mea, peste 10 ani, iti vei fi indeplinit toate visurile, chiar si pe acelea pe care iti e teama sa ti le imaginezi acum. Zambeste si mergi mai departe, viata se schimba!"
Ai o problema? Indeparteaza-te de ea!
Duminica, Decembrie 08, 2013
Este deja cunoscut faptul ca pentru a gasi o rezolvare, creierul tau trebuie sa fie intr-o stare linistita. Noile cercetari conduse de David Creswell de la Carnegie Mellon ne arata cum si de ce dupa un scurt moment de distantare putem sa gasim mult mai uosr solutii la probleme. Creswell a explorat ce se intampla cu creierul persoanelor care intampina probleme prea mari pentru ca mintea lor constienta sa le rezolve. El a facut trei grupe de oameni care se gandeau sa achizitioneze o masina imaginara bazata pe multiple cerinte si nevoi. Un grup a trebuit sa decida imediat- acest grup nu s-a descurcat prea bine la optimizarea deciziei lor. Al doilea grup a avut timp pentru ca in mod constient sa poata alege cea mai buna masina- totusi deciziile lor nu au fost cu mult mai bune. Ultimului grup i-a fost data aceasta sarcina, apoi una care sa ii distraga- ceva care nu necesita multa energie mentala, dar totusi pastra constiinta in stare alerta, oferind astfel posibilitatea ca mintea inconstienta sa lucreze in continuare la problema. Rezultatele au aratat faptul ca acest grup a avut o cresterea semnificativa la optimizarea deciziei lor. Scanarile FMRI au aratat de asemenea un lucru interesant care s-a intamplat cu membrii celui de-al treilea grup. Conform lui Creswell, regiunile din creier care au fost active in timpul invatarii problemei initiale au continuat sa fie active, la fel ca si reactivarea neuronala inconstienta chiar si atunci cand creierul ( constinetul) era distras de o alta sarcina. Pe scurt, atunci cand incercam sa rezolvam o sarcina complexa, este mai simplu sa ne concentram pe sarcina si apoi sa lasam mintea sa lucreze decat sa facem multe eforturi constiente sustinute pentru a o rezolva.
Nu e somn, e odihna constructiva
Duminica, Decembrie 08, 2013
Traim intr-o perioada cand suntem conectati in permanenta la internet, telefoane, persoane, tehnologie de orice fel si am uitat cat de important este pentru minte sa se refaca. Rezultate au aratat ca un pui de somn imbunatateste productivitatea, iar pauzele regulate cresc productivitatea si creativitatea, pe cand lipsa acestora conduce la stres si extenuare. John Trougakos de la Universitatea Scarborought din Toronto si Scoala de Management Rotman compara creierul cu orice alt muschi din corp. La fel ca si muschii care sunt obositi dupa uz repetat si sustinut, la fel si mintea devine obosita dupa activitate intensa. Creierul are nevoie de o perioada de recuperare dupa efort, explica acesta. Nu este necesara o pauza daca te simti " in priza" si plin de vitalitate, uneori avem nevoie e o perioda intense de concentrare ca sa ajungem la maximum de productivitate. Este vorba de acele momente in care ne fortam sa continuam ceva ce in mod normal am dori sa intrerupem. Cercetarile de la Universitatea Notre Dame arata ca somnul dupa o perioada de invatare intensa e benefic pentru reactualizarea informatiilor. Psihologul Jessica Payne si colegii sai de la Universitatea Notre Dame au studiat 207 de elevi care in mod obisnuit dormeau 6 ore pe noapte. Payne a dat instructiunea studentilor in mod random ca sa invete la 9 dimineata, 9 seara, lasand echipa de la 9 dimineata sa stea treaza dupa invatare intreaga zi, in timp ce grupul de la 9 seara se culca ulterior. Ea a testat apoi capacitatea studentilor de reactualizare a informatiilor dupa 30 de minute, 12 ore si 24 de ore. Ea a descoperit ca dupa 12 ore, acei studenti care au dormit s-au descurcat mult mai bine la testele de memorie. Dupa 24 de ore, cand toti studenti au dormit, toti studentii si-au amintit mult mai bine ceea ce au studiat. " Studiul nostru arata ca a dormi imediat dupa ce inveti ceva nou este benefic pentru memorie" spune Payne. Intr-o lume in care credem ca succesul vine odata ci mai multe ore de lucru, poate ca e timpul pentru o schimbare si chiar pentru o pauza.
Optimizeaza-ti timpul cu maximul de productivitate
Duminica, Decembrie 08, 2013
Cum ar fi daca ti-ai alinia toate activitatile din program dupa ceasul tau biologic? Cercetarile arata ca exista ore de varf pentru toate activitatile, de la timpul perfect al gandirii critice si pana la perioada perfecta de povestit. Oamenii au un ritm circadian care are legatura directa cu anumite patternuri ale activitatii creierului, productie hormonala, regenerare celulara si alte activitati biologice care sunt in directa legatura cu ciclul delor 24 de ore ale unei zile. Disturbarea acestui ritm poate fi daunator. Steve Kay, profesor de biologie moleculara si computerizata de la Universitatea California de Sud, este de parere ca probleme precum diabetul, depresia, dementa si obezitatea pot aparea ca urmare a neascultarii ceasului biologic. Daca slujba ta necesita multa gandire critica, cauta sa iti faci treaba in prima partea a zilei, dupa un dus caldut. Acest lucru iti va motiva ceasul biologic sa creasca temperatura si pregateste memoria de lucru, alerta si concentrarea pentru a face aceste lucruri cu succes. Orice timp inainte de amiaza este unul bun pentru concentare deoarece dupa-amiza (12pm-4pm) este prima perioada in care mintea este distrasa conform cercetarilor lui Robert Matchock de la Universitea Pennsylvania. Daca ai o munca ce necesita creativitate, Martin Moore Ede spune ca in jurul orei 2 pm, o stare de somn incepe sa apara si e o perioada propice pentru creativitate. Atunci cand suntem obositi, mintea nu poate sta focusata si merge libera catre diverse asociatii libere si idei noi.