evolutie

Joi, Martie 01, 2018
Un articol de SARA CHAPMANN    Cu toate gadget-urile disponibile acum pentru a-i tine pe angajati conectati  24/7, echilibrul dintre viata si munca poate parea ceva scos din basme. Desi pare extrem de greu de realizat, toti incearca sa valorifice o viata satisfacatoare in afara nebuniei zilnice si sunt mai fericiti in joburi care ofera o anumita libertate. Un studiu facut in martie 2013 a descoperit ca aceasta balanta intre job si viata a contribuit mai mult la fericirea si satisfactia la locul de munca decat alti factori gen salarul sau titlul. DETASATI-VA DE TEHNOLOGIE Inchideti-va smartphon-urile, laptopul si tableta. Deconectarea de sirul constant de mesaje, distrageri si actualitati poate fi eliberator. Studii facute in 2009 au demonstrat ca atunci cand persoanele se abtin de la verificarea mailului de la job sau al casutei vocale pentru doar o seara pe saptamana, s-au simtit mai pozitivi in legatura cu situatia lor la locul de munca. Participantii au raportat ca se simteau si mai eficienti la locul de munca. PLANIFICATI TIMP DE MENTENANTA Munca te poate lasa sleit de puteri cand simti constant ca te starduiesti toata ziua si seara pentru a-ti indeplini asteptarile. Faceti un efort sa va daruiti inapoi pentru a crea un echilibru. Si veti fi mai inclinati sa va tineti de acel timp rezervat pentru propria persoana daca il si programati. Folositi metoda clasica a creionului si hartiei sau calendarul digital din telefonul dvs si setati-va 15-20 de minute pe zi ca sa va retrageti din munca si obligatii; acest timp poate fi extrem de energizant si productiv. PUR SI SIMPLU NU Nu veti fi mereu capabili sa spuneti nu noilor proiecte la locul de munca, dar detineti controlul asupra responsabilitatilor de dupa munca. Timpul liber este un cadou nepretuit, sa profiti de activitatile si hobby-urile tale, asa ca stabiliti ce va imbogateste cu adevarat viata - si ce nu.  Poate aveti obiceiul de a spune da la toate iesirile sociale care nu va fac placere. Sau poate va treziti facand voluntariat pentru sarcini consumatoare de timp ca strangerea de fonduri pentru clasa celui mic. Intrebati-va daca este “must do”, “poate astepta” sau “nu se poate trai fara asta”. IMPARTITI TREBURILE CASEI IN WEEKEND Daca lucrati multe ore in timpul saptamanii, va veti trezi cu mormane de treburi si sarcini care asteapta pe weekend. Cand va umpleti de treburi si pe weekend o sa va simtiti ca si la munca. Daca este posibil, incercati sa strecurati cateva lucruri de facut in micile spatii din zilele saptamanii ca sa va puteti relaxa putin in weekend fara sa va simtiti ca la maraton. Un studiu facut in 2013 a descoperit ca bunastarea emotionala a americanilor s-a imbunatatit considerabil in weekend-uri Profitati de acea perioada de reenergizare reducand treburile casei la minim si toate acele lucruri care se simt ca “munca”. EXPLORATI OPTIUNEA TIMPULUI FLEXIBIL Orarul flexibil ofera angajatilor optiunea de a varia timpul de inceput si de sfarsit atat timp cat lucreaza un anumit numar stabilit in acord cu compania lor. Unele companii permit chiar sa varieze duarat unei zile- mai multe sau mai putine ore. Flexibilitatea orelor de lucru este speciala mai ales pentru parintii care au nevoie de optiuni pentru a balansa cerintele copiilor. Intrebati despre politica companiei. Daca nu au una, intrebati-va supervizorul daca se poate face una. MEDITATI Nu puteti adauga ore la o zi, dar va puteti asigura ca orele existente conteaza mai mult si se simt mai putin stresante. Meditatia poate fi buna pentru suflet si pentru program. Un studiu din 2012 a descoperit ca meditatia i-a ajutat pe participanti sa e concentreze pe perioade mai lungi, sa lucreze mai eficient si sa experimenteze stresul legat de job cat mai putin. Incercati meditatia la birou. NEGOCIATI MAI INTELIGENT In loc sa va negociati doar salariul, negociati si mai mult timp pentru vacanta, sau optiunea de a lucra de acasa, cu timp flexibil sau cu alte beneficii de echilibrare a vietii si a locului de munca. Deasemenea, luati in calcul si daca se pot face toate acestea unde lucrati. Cand mergeti la un interviu, investigati despre politica companiei referitor la toate acestea pentru a afla daca compania este “family-friendly” si dedicata echilibrului job/viata. Multe lucruri le puteti afla si online nu neaparat la interviu.  
Joi, Februarie 15, 2018
1. Recunoasteti obiceiurile pe care doriti sa le schimbati si apoi stabiliti-va intentia. Identificati-va vechile obiceiuri care nu va mai sprijina si stabilIti-va o intentie pentru asta. Intentia pune totul in miscare, iar cand este puternica, va obligati sa creati noi cai in creier.   2. Observati cum vechiul obicei sau cale va afecteaza. Priviti-va emotiile, gandurile si felul in care corpul raspunde la acel obicei. Apoi priviti rezultatul pe care doriti sa-l creati. Fiti constienti de tot ce se intampla in interiorul vostru si fiti propriul martor.   3. Ganditi-va unde va este atentia si schimbati-o. Schimbarea atentiei este cruciala in crearea unei noi cai neuronale. Normal atentia cade pe obiceiurile vechi.  Duceti atentia de la acele obiceiuri vechi si lasati-o pe obiceiurile noi. Nu mai dati atentie la mancarurile de comfort pe care le pofteati si duceti-va in schimb atentia la alimentele integrale care va pot face sanatosi.   4. Intariti-va noile obiceiurile noi cu ajutorul imaginatiei Daca va este greu sa inlocuiti vechile obiceiuri cu unele noi, folositi-va imaginatia. Imaginati-va noile obiceiuri iar si iar. Faceti acest lucru in timpul dusului, in timp ce plimbati catelul sau in timp ce conduceti. Cu cat repetati mai mult noul obicei cu atat e mai probabil sa creati noi cai neuronale.   5. Fiti constienti de tiparul de gandire si intrerupeti-l cand cand apare vechiul obicei. Construirea unui nou tipar in creier necesita rabdare fiindca nu poti sterge instant tot ce a invatat creierul vostru. Cand observati ca sunteti pe cale sa cadeti in tiparul vechi de gandire, priviti-l si spuneti “NU”sau “ANULEZ”. Redirectionati-va gandurile catre noile obiceiuri pe care doriti sa le aveti. Si continuati sa faceti acest lucru pana cand formati acele noi obiceiuri.   6. Aplicati terapia cu aversiune. Terapia aversiunii nu functioneaza pentru oricine. Dar daca credeti ca va functiona aplicati-o. De exemplu daca sunteti dependenti de dulciuri si doriti sa schimbati acest obicei , de fiecare data cand le vedeti  si va tenteaza sa luati una, spuneti-va: “sunt doar porcarii si imi vor imbolnavi corpul cu siguranta”.   7. Specificati ce doriti sa faceti si creati un plan. Detaliile vor face noile cai neuronale sa fie oficiale. Creati un plan despre ceea ce doriti sa faceti si cum sa o faceti. Puteti alege sa faceti sport in loc sa mancati sau sa mancati fructe in loc de dulciuri. Daca simtiti ca afirmatiile si biletelele va pot ajuta in acest proces, atunci folositi-le. Ati putea utiliza “Sunt liber” sau “eu detin controlul”.   8. Profitati de obstacole. Cand obstacolele va stau in cale, profitati de ele si transformati-le in ceva util. Priviti vechile obiceiuri din alt unghi si vedeti ce puteti face din ele. Manevrati-va stresul intr-un mod care sa va fie avantajos. Cautati toate posibilitatile. Incorporati noi modalitati de a va privi emotiile si gandurile in noua cale din mintea dvs.   9. Cautati inspiratie si sprijin de la sursa dvs mai inalta. Cautati-va ghidul interior. Odata ce simtiti puterea din interior, va veti simti suficient de puternici sa lucrati cu mintea. Se spune ca meditatia creeaza noi cai neuronale si schimbari in creier. Studiile au fost facute pe calugari si s-a aratat cum mediatia afecteaza circuitele neuronale ale creierelor acestora.   10. Transformati-va si faceti schimbarea. Odata ce sunteti pregatiti sa faceti pasul, e mai usor sa va transformati si sa creati noi obiceiuri in creier. Doar continuati sa credeti ca puteti sa o faceti si in final veti da drumul la vechile obiceiuri si veti adopta NOUL. In timp ce lumea noastra incepe sa faca o schimbare spirituala, mergeti cu valul si faceti ce puteti  ca sa va adaptati la aceasta schimbare, cat si sa-i ghidati pe ceilalti in propria lor calatorie pentru crearea unor obiceiuri pozitive.