exercitiu fericire

Lectii despre fericire: 10 pasi de practicat
Luni, Octombrie 09, 2017
1. Nu incepeti cu lucruri profunde Cand va propuneti sa fiti fericiti, va veti da seama ca in loc sa sariti la meditatii prelungite zilnice sau la intrebari despre sine, ar trebui sa incepeti cu baza si anume sa mergeti la somn la o ora decenta si sa nu va infometati. Stiinta sprijina acest fapt fiindca acesti doi factori au un impact puternic asupra fericirii. 2. Lasati furia sa plece, nu-I dati importanta Desi ati crede ca trebuie sa exteriorizati orice mica iritatie sau nemultumire cat mai repede posibil inainte de a merge la culcare, studiile arata ca notiunea de catharsis sau purificare prin eliberarea furiei doar amplifica sentimentele negative. Este mai bine sa nu exprimati furia deloc pentru a-i permite sa se dizolve. 3. Prefaceti-va pana simtiti cu adevarat Sentimentele sunt urmate de actiuni. Daca ma simt deprimata, ma port in mod voit mai vesel, si imi dau seama ca de fapt ma simt mai fericita. Daca m-a suparat cineva, fac ceva pentru acea persoana gandindu-ma la ea, si sentimentele mele se imbunatatesc. Aceasta strategie este fara indoiala eficienta. 4. Constientizati ca orice care merita facut merita facut neaparat Provocarea si noutatea sunt elemente cheie pentru fericire. Creierul este stimulat de surprize, si descurcarea unei situatii neasteptate da un sentiment puternic de satisfactie. Persoanele care fac lucruri noi, de ex. invata un sport, calatoresc catre locuri necunoscute, etc, sunt mai fericite decat persoanele care stau lipite in activitati cunoscute pe care le fac deja bine. Adesea imi reamintesc sa ma bucur de bucuria esecului si sa ma mai provoc cu un scop mai indraznet. 5. Nu tratati tristetea cu indulgenta Adesea lucrurile pe care le aleg nu sunt bune pentru mine. Placerea dureaza un minut, dar apoi sentimentele de vinovatie si pierdere a controlului asupra consecintelor negative adancesc amareala zilei. E usor sa ma gandesc ca ma voi simti mai bine dupa cateva pahare de vin..un pic de inghetata..o tigara, doua, trei..o pereche noua de jeansi...merita sa faceti o pauza si sa va intrebati daca toate acestea vor imbunatati lucrurile. 6. Cumparati putina fericire Nevoile noastre psihologice de baza includ sentimentul de a fi iubit, de a fi in siguranta, si de a fi buni in ceea ce facem. De asemenea va doriti si un sentiment de control. Banii nu ofera automat toate aceste cerinte, dar pot ajuta. Am invatat sa caut modalitati de a cheltui banii pentru a sta mai aproape de familie si prieteni, pentru a-mi ajuta sanatatea, pentru a lucra mai efficient, pentru a elimina sursele de iritare si conflictul marital, pentru a sprijini cazuri importante si pentru a-mi imbogati experientele. 7. Nu insistati sa fiti cel mai bun Exista doua tipuri de persoane care iau decizii: cei satisfacuti, care iau decizia odata ce intrunesc criteriile cerute, si maximistii, sau cei care vor sa ia cea mai buna decizie posibila. Ei nu pot sa ia o decizie chiar daca se intrunesc conditiile pana nu au examinat toate optiunile. Cei satisfacuti tind sa fie mai fericiti decat maximistii. Acestia din urma cheltuie mai mult timp si energie cautand decizii si alegeri si devin adesea anxiosi. Uneori destul de bun este pur si simplu destul de bun. 8. Faceti sport pentru a va creste energia Stiam ca din punct de vedere intelectual functioneaza dar mi-am spus mereu ca nu am timp sau chef sa merg la sala. Miscarea este cea mai de baza in schimbarea de stare. Garantat! Chiar si 10 minute de plimbare poate sa lumineze tot aspectul. 9. Nu mai cicaliti Daca sunteti sacaitoare nu veti avea rezultate, chiar daca sunteti convinse ca numai asa va face partenerul una alta prin casa. De fapt, se face mai multa treaba. Si va veti simti mai fericite cand incetati sa mai comentati. Nici nu va dati seama cat de mult se amplifica supararea si furia cand sunteti nemultumite. Inlocuiti comentariile cu urmatoarele unelte de convingere. Aluzii fara cuvinte. De exemplu lasati un bec nou pe raft, folosind doar un cuvant. Spuneti "lapte" in loc sa il tot mentionati. Nu insistati ca ceva poate fi facut cand doriti si nu altcandva, si cel mai eficient, il faceti singura. De cand am primit sarcina de a distribui sarcini? 10. Actionati Unele persoane presupun ca fericirea este o chestiune de temperament innascut: desi este adevarat ca genetica joaca un rol important, aproximativ 40% din nivelul fericirii se afla in mainile noastre. Luati-va timp sa reflectati, si faceti pasi constienti pentru a va face viata mai fericita, si va functiona cu adevarat. Utilizati aceste sfaturi pentru a va incepe propriul proiect al fericirii. Va promit ca nu veti avea nevoie de un an intreg.
Cele 10 obiceiuri ale persoanelor fericite
Luni, Mai 29, 2017
Fericirea este o alegere. Unele persoane aleg sa fie fericite, altele nu. In timp ce putem intalni oricand suisuri si coborasuri in viata noastra, momente si actiuni care ne impacteaza fericirea, felul in care reactionam la aceste experiente depinde 100% de noi. In ciuda a ceea ce vrea sa ne faca societatea sa credem, fericirea nu e ceva ce poate fi atins prin faima, status, venituri sau infatisare. De fapt, nu vom gasi fericirea in nimic aflat in exteriorul nostru. In schimb, fericirea e ceva ce poate fi crescut doar din interior. Persoanele fericite sunt fericite pentru ca asa au decis sa fie. Vietile noastre mereu se schimba si se cladesc in baza alegerilor noastre interioare. Lumea noastra este ceea ce credem noi ca este. Dar cum te poti "gandi" ca sa fii fericit? Raspunsul este simplu: invata de la cele mai fericite persoane pe care le cunosti! Persoanele fericite isi cultiva obiceiuri de fericire care mai apoi raman si in momentele bune, dar mai ales in momentele rele ale vietii. Persoanele fericite fac lucrurile diferit. Iata in ce fel: 1. Viseaza Acolo unde merge mintea, realitatea o urmeaza. De aceea persoanele cele mai fericite pe care le cunoastem sunt si printre cei mai mari visatori. Aceste persoane au obiceiul de a se duce intr-un loc unde visele lor se implinesc deja, punandu-le in starea cea mai pozitiva a mintii. 2. Ii trateaza pe ceilalti asa cum ar vrea sa fie tratate Ati barfit vreodata, ati judecat sau ati fost rautaciosi cu alta persoana? Cu totii cred ca am facut-o la un moment dat si nu ne-am simtit prea bine, nu? A fi rau sau a ne intoarce privirea de la suferinta altora ne costa adesea mai multa energie decat a fi de treaba. Tratati-i pe toti cei din jur cu acelasi respect si bunatate pe care sperati sa le primiti. Va veti simti instant mai bine. 3. Stiu sa ierte Persoanele fericite inteleg ca ura poate fi ca o otrava care poate avea un impact extrem de puternic in viata unei persoane, afectand-o mental, fizic si spiritual. De ce sa lasi pe cineva care te-a ranit sau ti-a gresit sa continue sa aiba putere asupra ta? Invatati sa iertati si sa renuntati la resentimente. 4. Spun Multumesc Nu se poate explica suficient de mult cat de mult ne poate schimba viata o atitudine de recunostinta. Persoanele fericite tind sa se concentreze pe toate lucrurile care le reprezinta si pentru toate de care sunt raspunzatoare. Astfel, indiferent de imprejurari, apreciind intotdeauna lucrurile pe care deja le au, ele sunt capabile sa mentina o fericire pe care altii o pot doar invidia. 5. Nu se lasa afectate de lucrurile marunte O persoana fericita poate beneficia deseori de puterea perspectivei. Cand ceva merge prost in viata acestora sau au dat de un obstacol, in loc sa se piarda si sa se consume, isi pun intrebarea daca toate astea vor mai conta peste 5 ani. 6. Traiesc in momentul PREZENT Fericirea ar putea fi definita ca o lipsa de vina pentru trecut si de grija pentru viitor. Practic, cele mai fericite persoane din lume sunt acelea care pot trai cu adevarat momentul prezent. Fiecare moment este un dar, asadar profitati la maxim de asta. 7. Se inconjoara cu persoane fericite Este adevarat ce se spune, cine se aduna se aseamana. Energiile celor pozitivi ne impacteaza continuu felul in care simtim si felul in care vedem viata. Asa ca vrei sa te inconjori de persoane care te sprijina si iti ridica moralul sau de persoane care te critica si se indoiesc de tine? Este o decizie destul de simpla, dar in mod surprinzator nu e atat de usor sa iei decizia corecta. 8. Se iubesc pe ele insele Cum am vrea altfel sa devenim iubirea pe care vrem sa o vedem in lume, fara a ne iubi pe noi insine mai intai? Ganditi-va la voi insiva ca fiind un receptor de iubire. Trebuie sa fiti plini ca sa puteti da si altora iubire. Persoanele care nu cauta niciodata aprobarea altora si sunt perfect impacati cu ele insele sunt cele mai autentice si adesea cele mai fericite. Tratati-va pe voi insiva cu iubire si respect asa cum meritati si lumea va face la fel. 9. Accepta lucrurile asa cum sunt Nu trebuie neaparat sa fie de acord cu ele, ci doar sa faca pace cu ele. Faceti asta si veti experimenta o libertate cum nu ati cunoscut vreodata. Acceptarea inseamna absenta oricarei rezistente. Este o stare care ne permite sa gandim clar si mai pozitiv, ajutandu-ne sa avem un mai bun control asupra factorilor externi si interni asupra carora avem putere. 10. Nu sunt niciodata altcineva O viata autentica este ceea ce au persoanele fericite. Adevarata fericire depinde in fond de cine esti cu adevarat si de capacitatea de a te accepta in totalitate. Este un proces ce dureaza toata viata, dar cat timp traiesti propriul tau adevar si ceea ce se simte este real pentru tine, poti sa fii fericit. Un articol scris de KATHERINE HURST
Un remediu pentru fericire | exercitiu pentru o stare de bine
Miercuri, Iulie 23, 2014
Exercitiu pentru fericire Ai nevoie de un creion si o foaie. Tine creionul in mana si aseza-i varful pe foaie. Acum te invit sa va gandesti putin la momentele care va fac fericit. Unde erai? Ce faceai? Ce vedeai in jur? Si din ce era in jur, pe ce anume a petrecut mai mult timp privirea ta? Cu cine erai? Cum te simteai? Puternic? Liber? Satisfacut? Exuberant? Constient? Viu? Alert? Visator? Nu te grabi sa raspunzi la aceste intrebari, ci da-ti timp. Innsemna toate aceste raspunsuri pe foaia din fata, cu creionul din mana.. Poate fi un desen fara sens, pot fi cuvinte si raspunsuri, important este sa gandesti activ cu creionul in mana si sa ai o exprimare a acestei stari: gandirea la fericirea ta. Petrece minim 10 minute facand asta: desenand si gandind. Daca gandul zboara spre altceva, observa-l cand se duce, tine minte spre ce s-a dus si dupa, reconcentreaza-ti atentia spre momentul de fericire pe care l-ai ales initial. Revino la intrebarile de mai sus. Gandeste-te iar. L-a inceput s-ar putea sa nu gasesti nici o amintire recenta in care sa fi fost fericit.. Nu renunta. Cauta ultimul zambet sau hohot de ras pe care l-ai avut. A fost in aceeasi zi? a fost atat de demult? Cand? Ce ai simtit? Ce l-a cauzat? Repeta exercitiu cel putin o data pe luna timp de 4 luni. La final pune foile una langa alta si uita-te la ele. Cauta punctele in comun sau diferentele. Cauta acele elemente care se repeta. Ce descoperi? Exercitiu te va ajuta sa aflii aspecte despre fericirea ta pe care nu le stiai. Te va ajuta sa fii mai optimist. Daca ai nevoie de ajutor, scrie-mi si te voi ajuta. Tot acest exercitiu te va ajuta si sa gasesti acea poza pe care sa o inscrii in concursul " Cum arata #fericirea?" si sa castigati un iPad.