inconstient

Cele 10 modalitati de baza pentru programarea inconstientului tau
Duminica, Decembrie 08, 2013
1. Pentru progaramarea inconstientului tau, obiectivele trebuie sa fie realiste Sa slabesti 10 kilograme intr-o saptamana este nerealist, oricat de bine te-ai programa la nivel inconstient. Gandeste intr- o maniera astfel incat sa eviti conflictul intre ganduri si sentimentul tau in legatura cu acele ganduri. De exemplu, vizualizeaza cum te urci pe cantar si ai 7-10 kilograme mai putin sau imagineaza-te purtand haine cu 2 marimi mai mici. 2. Programeaza-te ca si cum schimbarea deja a avut loc De exemplu, daca doresti sa instalezi un program de obiceiuri alimentare sanatoase, vizualizeaza-te pe un ecran de cinema cum mananci mancare sanatoasa, cum zambesti si spui: " Imi/ iti place sa mananc/i sanatos". Pentru unele persoane functioneaza mai bine afirmatia spusa la persoana I, altii prefera persoana a II. Iti recomand sa repeti ambele variante in minte si sa vezi care dintre ele se potriveste mai bine pentru tine. 3. Ca regula, programeaza-ti inconstientul la persoana a III-a Fa acest lucru imaginandu-te pe un ecran alb si vorbind cu tine la persoana a II-a. Oamenii sunt diferiti, asadar daca ti se pare mai putin ciudat si mai la indemana sa vorbesti cu tine la persoana I, este mai bine sa iti urmezi instinctul. Odata ce partea de programare a avut loc, este o idee buna sa intri in "film" si sa experimentezi produsul final cat mai intens posibil, ca si cum ai fi acolo, ca si cum ai vedea, auzi si simti ceea ce se intampla in film ( in felul acesta poti real-iza) ceea ce doresti sa se intample. 4.Programeaza-te folosindu-ti simturile cat mai intens posibil De exemplu: iti poti imagina ca te plimbi pe plaja si simti nisipul sub picioare, simti caldura soarelui pe piele, vezi razele cum sclipesc pe suprafata apei, auzi sunetul pescarusilor si simti mirosul usor sarat din apropierea marii. 5. Ignora problemele si concentreaza-te pe solutii Este mai bine sa te programezi pentru ceea ce doresti si nu pentru ceea ce nu vrei. Mintea ta inconstienta nu stie sa proceseze negatiile. Putem procesa negatiile atunci cand le citim sau auzim doar la nivel constient. La nivel creierului e implicata regiunea corticala superioara in procesarea negatiilor. De exemplu " Mie nu imi place sa fumez" urmeaza urmatorul proces: mintea inconstienta proceseaza semnificatia " Eu- mie", " Place" si "fumez", iar negatia o trimite catre partea corticala superioara unde sunt procesate la nivel constient negatiile. Deci " Mie nu imi place sa fumez" este la nivel inconstient procesat ca " Mie imi place sa fumez". 6.Foloseste intensitatea si repetitia pentru programarea inconstienta Creeaza imaginile din mintea ta cat mai vii si creste intensitatea lor ajutandu-te de imaginatie. Practicarea, ascultarea si programarea repetata sunt cheile succesului catre ceea ce iti doresti sa realizezi. 7. Pastreaza totul cat mai simplu O sesiune de programare mentala a inconstientului este indicat sa includa un singur exercitiu. Poti avea mai multe sesiuni pe parcursul unei zile, insa pastreaza ca regula: o sesiune se centreaza pe un singur obiectiv. 8. Permite ca lucrurile sa se intample fara sa le pui la indoiala Ultimul lucru pe care ar fi indicat sa il faci dupa o sesiune de programare a inconstientului este sa te intrebi daca a functionat sau nu ceea ce ai facut. Cele mai mari schimbari apar atunci cand dupa ce lucrezi la o anumita programare uiti de ea si apoi realizezi ca "s-a intamplat pur si simplu". 9. Crede si ai incredere Crede in puterea inconstientului tau deoarece una dintre cele mai eficiente metode de influentare si programare inconstienta este prin intermediul convingerilor tale. Credintele sunt luate drept comenzi de catre inconstient deoarece ele sunt pline de trairi. Ele devin cu atat mai puternice cu cat trairile sunt mai congruente cu convingerile (gandurile ). 10. Programeaza-te intr-o stare de concentrare intensa, intr-o stare hipnotica Hipnoza este atentia directionata catre un anumit proces. Ea trece peste pragurile constiintei critice si face un liant direct catre mintea inconstienta . Inconstientul respinge idei si informatii care nu se potrivesc cu sistemul personal de valori si convingeri. Din acest motiv schimbarea unor convingeri care ne limiteaza nu inseamna stergerea sau inlocuirea celor vechi. Are loc o schimbare reala atunci cand este instalata o noua convingere si trimiterea ei catre zona inconstienta prin repetitie si intensitate maxima.
Ce este inteligenta hipnotica?
Duminica, Decembrie 08, 2013
Multe mituri s-au adunat de-a lungul timpului in jurul hipnozei. Diada compusa din persoana hipnotizata, lipsita de control, care face tot ce ii spune hipnotizatorul si terapeutul autoritar, atotputernic este imaginea ce descrie poate cel mai des intalnit mit. Acest model atrage numeroase persoane spre hipnoza. Unii isi doresc sa fie parte dintr-o vindecare sau schimbare spectaculoasa. Gandul ce le contureaza motivatia este unul de genul: "Am o problema, ma duc la cineva care ma hipnotizeaza si problema mea dispare". Un alt mit. Problema nu dispare, schimbarea nu se intampla fara un efort si o preocupare constanta si sustinuta. Hipnoza ii atrage de asemenea pe cei care doresc sa isi creasca gradul de persuasiune si dominare in fata celorlalti si care doresc sa se impuna prin forta. Dar cu adevarat, hipnoza este o metoda de explorare a inconstientului si se realizeaza prin intermediul transei. Ca orice metoda psihoterapeutica, hipnoterapia este subordonata unui obiectiv terapeutic agreat impreuna cu persoana care are nevoie de indrumare. Modalitatile de inductie a transei sunt numeroase: limbajul, imageria dirijata, muzica, dans, miscare, ingerarea de substante, poveste, desene/ simboluri, etc. Dar metodele de a intra in transa trec de vocea hipnotica si de peretii locului in care se practica hipnoza, ele sunt accesibile oricui. Cu alte cuvinte, transa indusa prin auto-hipnoza nu este un mit, ea chiar se poate realiza. In cel mai comun sens, transa este atentia concentrata asupra unui proces. In transele obisnuite, atentia se concentreaza pe vocea hipnoterapeutului, respiratie, corp, ganduri, senzatii, sentimente, trairi. In viata de zi cu zi, suntem in transa atunci cand citim o carte, ne uitam la televizor si facem o activitate care ne angajeaza total. Atunci cand suntem atat de concentrati ca " uitam" de noi. Toti avem capacitatea de a intra in transa si de a beneficia de efectele sale. Eu am numit aceasta capacitate inteligenta hipnotica. Sunt numeroase studii care confirma feed-back-ul celor care experimenteaza aceste stari: transele ajuta la reglarea unor procese fiziologice precum respiratia, bataile inimii, digestia, glicemia si cresc imunitatea, starea de bine si gradul de confort al persoanelor. Transele sunt cel mai eficient mod de a reduce stresul si de a creste increderea in sine si siguranta unei fiinte umane. Ne place sau nu, toti suntem susceptibili la sugestiile noastre sau ale celor din jur. Ne programam zilnic prin gandurile si actiunile noastre pentru succes sau esecuri. Gandurile noastre se repeta in proportie de 90%, ceea ce face ca noi sa fim coerenti si predictibili in comportamente. In acest procent de 90% sunt si multiple dezicii prin care ne sabotam fara sa ne dam seama. Cum s-ar schimba viata ta daca prin auto-hipnoza ai putea trece peste sabotari si amanari si ai simti ca evoluezi ca persoana: nu mai faci aceleasi greseli, te-ai surprinde pe tine si pe cei din jur, ai obtine ce iti doresti mult mai usor? Cum ar fi sa poti sa intelegi si sa stii care este adevaratul tau potentialul? Cum ar fi daca am actiona fara frica si fara presiunea constrangerilor psihologie? Inteligenta hipnotica este capacitatea de a experimenta starea de liniste si pace prin intermediul transei. Toti avem aceasta capacitate, depinde doar gradul in care o folosim si o antrenam. Prin antrenarea si dezvoltarea inteligentei hipnotice vei putea sa: controlezi emotiile si gandurile tale reduci nivelul de stres iti cresti increderea si stima de sine controlezi bataile inimii si sa iti reglezi tensiunea controlezi efectele unei stari de anxietate, atac de panica, frica imbunatatesti digestia dobandesti control asupra reactiilor impulsive intelegi ce iti aduce implinirea personala si relaxare, si cum poti sa le obtii Invata sa faci aceste lucruri singur/a astfel incat sa fii autonom/a si sa fii propriul tau terapeut atunci cand ai nevoie de acest lucru. Prin antrenarea inteligentei hipnotice inveti auto-hipnoza si ce inseamna programarea eficienta a inconstientului tau. Explorarea are nevoie de curajul de a te auto-cunoaste. Auto-cunoasterea cere sa explorezi cine esti. Iubirea inseamna sa accepti ceea ce esti. Transele hipnotice sunt un instrument de explorare, auto-cunoastere si acceptare care te pun in legatura cu puterea inconstientului tau. Auto-hipnoza si inteligenta hipnotica sunt un stil de viata pe care il poti invata ca sa iti creezi viata pe care ti-o doresti! Rolul meu este acela de a te ajuta sa te cunosti si sa te auto-sugestionezi pentru succes, implinire si iubire. Inscriete-te la cursurile introductive!
Invata de la toate
Duminica, Decembrie 08, 2013
Invata de la apa sa ai statornic drum Invata de la flacari ca-s toate numai scrum Invata de la umbra sa taci si sa veghezi Invata de la stanca cum neclintit sa crezi, Invata de la soare cum trebuie s-apui Invata de la piatra cat trebuie sa spui, Invata de la vantul ce-adie pe poteci Cum trebuie prin lume de linistit sa treci, Invata de la toate ca toate sunt surori Cum sa petreci frumos in viata Cum poti frumos sa mori. Invata de la vreme ca nimeni nu-i uitat Invata de la nufar sa fii mereu curat, Invata de la flacari ce-vem de ars in noi, Invata de la ape sa nu dai inapoi, Invata de la umbra sa fii smerit ca ea Invata de la stanca sa-nduri furtuna grea, Invata de la soare ca vremea sa-ti cunosti Invata de la stele ca-n cer sunt numai osti, Invata de la greier cand singur esti sa canti Invata de la luna sa nu te-nspaimanti, Invata de la vulturi cand umerii ti-s grei Si du-te la furnica si vezi povara ei, Invata de la floare sa fii gingas ca ea Invata de la oaie sa ai blandetea sa, Invata de la pasari sa fii mai mult in zbor Invata de la toate ca totu-i trecator. Ia seama fiu al jertfei prin lume care treci, Sa-nveti din tot ce piere cum sa traiesti pe veci.
Citirea limbajului corpului
Duminica, Decembrie 08, 2013
De-a lungul timpului a fost mereu un avantaj pentru o persoana sa cunoasca tainele limbajului corpului si asta in primul rand pentru ca inconstientul se manifesta prin corp. In concluzie, a sti sa interpretezi limbajul nonverbal al cuiva inseamna a patrunde in psihologia inconstientului persoanei cu care interactionezi si sa culegi astfel informatiile despre ceea ce se intampla cu adevarat la nivelul persoanei, dincolo de ceea ce spune in mod rational si declarativ. Asadar, citirea limbajului corpului ne ajuta in viata de zi cu zi de la incheierea unor afaceri, pana la a sti si cine sa te increzi si a observa daca cineva este suparat. Citirea limbajului corpului inseamna a face presupozitii despre ce se intampla in interiorul persoanei in baza a ceea ce calibram ( obervare fara judecata) a posturilor, miscarilor si pozitionarilor. Pentru a intelege limbajul corpului unei persoane, e necesar sa insumezi informatiile venite din mai multe parti. Sa luam de exemplu lacrimile: sa vezi doar lacrimile nu stii daca persoana e trista, fericita sau are pur si simplu ceva in ochi fara a observa spre exemplu si gura. In concluzie, fiecare actiune din cele ce urmeaza inseamna foarte putin daca e luata izolat, ca informatie singulara. De asemenea, dimensiunea culturala joaca un rol foarte important in interpretarea limbajului trupului, deci e bine sa cunoasteti cat mai multe aspecte inainte de a trage vreo concluzie. MAINI Limbajul corpului Indicatie Interpretare alternativa Brate incrucisate Punct de vedere negative/ critic Persoanei ii este frig si isi incruciseaza bratele pentru a se incalzi sau relaxa Apasand degetele ( trosnit degete) Plictisit, anxios sau agitat Obisnuinta Joaca cu degetele Plictisela sau are ceva de spus Obisnuinta Joaca cu obicte ( de ex pix) Plictiseala sau are ceva de spus Obisnuinta Brate deschise sau palme la vedere Arata incredere si interes Invita si pe altii sa isi spuna opinia Acoperirea unei maini cu cealalta Insecuritate, sentimente contradictorii Maini reci Agatarea de obiecte Confuzie si insecuritate Respectivul obiect e important Maini stranse Defensiva Pozitie obisnuita Pumn strans Agresivitate, iritare Tine ceva strans in pumn Strangere de mana ferma Incredere Obisnuinta Strangere de mana slaba Nervozitate, timiditate Are mana ranita Rosul unghiilor Nervozirtate Obisnuinta A-si frange mainile Nervozitate Obisnuinta Uitatul la ceas Plictiseala Trebuie sa se incadreze in timp PICIOARE Limbajul corpului Indicatie Interpretare alternativa Batutul din picior in scaun sau alte obiecte Relaxare, autoritate sau posesie Obisnuinta Batut din picior Nerabdare sau atentie distrasa Obisnuinta Miscarea continua a picioarelor Nervozitate, ingrijorare, stres sau furie Nu poate sta linistit Statul cu picioarele incrucisate catre interlocutor Relaxare, incredere si atentie catre persoana/subiect Obisnuinta Picioare incrucisate in directia usii Ar dori sa iasa afara Obisnuinta Picioarele larg departate Siguranta, incredere in sine, lider Dezinteres Jucatul picioarelor cu incaltamintea Atractie fizica Obisnuinta Batut in podea Nervozitate A stat prea mult timp jos Cap Limbajul corpului Indicatie Interpretare alternativa Barbia sau obrazul sprijinit de palma Plictiseala sau dezinteres Oboseala Privit peste rama ochelarilor Atentie, seriozitate sau atitudine critica Probleme cu vederea Impinsul ochelarilor pe nas Ganduri profunde Probleme cu nasul sau ochelari nepotriviti Atingere in zona nasului Ganduri negative sau dubii Obisnuinta sau senzatii, probleme in zona nasului Atingere in zona urechilor Nesiguranta sau cantarirea unor posibilitati Probleme in zona urechilor Contact visual direct Dominanta sau atentie Privit la distanta prin persoana Contact visual sustinut Interes si placere Cauta sa fie atent/a Fara contact vizual Dezinteres sau minciuna Distagere sau lipsa de interes Dat din cap repede Impacientat/a sau doreste sa adauge ceva conversatiei Asculta muzica Dat din cap incet Interes, validarea comentariilor sau incurajare Asculta muzica Buze stranse Dezaprobare sau doreste sa incheie conversatia Buze crapate Buze stanse si obraji ridicati Agresivitate Mimica obisnuita Muscatel buzelor Lipsa de incredere in sine, rusinare Obisnuinta Pune mana la gura Ascunde o mimi, vorbit fara ca altii sa auda sau indicarea unei greseli Ascunderea unui stranuit, cascat Sprancene ridicate Surpriza Incercare de focalizare a privirii Ochii larg deschisi Mirare Mediile intunecate declanseaza deschiderea larga a ochilor Frunte ridicata Incercare de reamintire sau plans Se uita in sus Privit la distanta Incercare de reamintire Se uita la ceva anume tusit Nervozitate sau doreste sa spuna ceva Raceala Scoaterea ochelarilor si curatarea lor Doreste timp inainte de a continua Ochelari murdari Sprancene relaxate Confort - Sprancene incruntate Confuzie, tensiune sau teama Obisnuinta Lasat pe spate cu mainile la ceafa Confort Obisnuinta Clipit Secret sau moment impartasit Ochi uscati Masarea tamplelor Anxietate Durere de cap Piept Limbajul corpului Indicatie Interpretare alternativa Respirat mai repede Nervozitate sau furie Tocmai ce a terminat exercitii Inspiratie prelunga Doreste sa intrerupa conversatia Lipsa de aer Respirat usor Relaxare si confort Probleme de respiratie Umeri aplecati in fata Lipsa de interes sau se sinte in inferioritate Oboseala Rubbing collar Nervous Trying to get a mark off Aranjatul cravatei Insecuritate sau doreste sa impresioneze Cravata are nevoie de ajustare Umeri tensionati Ingrijorare Postura obisnuita Umerii la nivele diferite Nehotarare in legatura cu actiunile urmatoare Postura obisnuita Postura rigida a corpului Anxietate Postura obisnuita Altele Limbajul corpului Indicatie Interpretare alternativa Oglindirea interlocutorului Il place pe interlocutor, amabilitate Intamplare Stat linistit/a Interes fata de ce se spune si se face Oboseala Pastrarea ordinii si a curateniei Se gandeste la tot si planifica fiecare lucru Obisnuinta Lucruri dezorganizate/imprastiate Asumarea de riscuri, stres Prea ocupat/a
Crede si vei experimenta!
Duminica, Decembrie 08, 2013
Acumularile de date privind tot ceea ce se intampla in viata noastra se sudeaza in sistemul personal de convingeri. El serveste drept cadru de referinta pe masura ce continuam sa experimentam lucruri noi in viata. El reprezinta totalitatea credintelor despre viata si este softul dupa care ne programam viata. Cel mai important aspect al credintelor este acela ca sunt autoprofetii care se implinesc. Din dorinta de a fi consecventi, ne respectam convingerile si le suntem fideli caci in felul acesta ne suntem fideli noua insine. Convingerile se formeaza ca o reactie personala la circumstantele externe. Astfel, se creaza un automatism prin care avem tendinta de a aplica o anumita convingere si in circumstante straine fata de cele in care s-a creat credinta respectiva. Cu cat ea este mai puternica, cu atat acea convingere va influenta mai multe aspecte din viata noastra Modul in care traim si ne raportam la viata este creat de sistemul de convingeri. La baza modului in care noi actionam se afla convingerile care ne creaza limitele si regulile dupa care ne comportam in diverse situatii. Tocmai datorita radacinilor profunde, credintele sunt destul de greu de identifcat. Credintele sunt ceva ce stiu, fara sa am nevoie de dovezi la nivel constient- stiu pur si simplu ca voi pica acest test, stiu cand pierd sau ca voi castiga. Aceste "intuitii" sunt convingerile noastre launtrice profunde. Cele mai importante convingeri sunt cele legate de propria persoana: ceea ce credem despre noi insine- ce suntem si ce nu suntem si abilitatile noastre- ce putem sau nu putem face. Atunci cand ne confruntam cu o anumita situatie, proiect sau responsabilitate, facem un scurt inventar al abilitatilor noastre, al experientelor trecute si a modului in care putem face fata sau nu situatiei. Rezultatul acestui proces rapid de gandire se concretizeaza intr-o convingere- cum cred eu ca pot face fata acestei situatii noi? Uneori credintele despre noi insine pot fi foarte " incapatanate" si mintea are tendinta de a crea rezultatele prin care o anumita convingere sa fie confirmata. De exemplu, daca apreciezi ca poti face fata unei situatii si nu obtii rezultatul pe care il asteptai, mintea ta rationalizeaza acest lucru in felul urmator: eu sunt capabil/a sa fac acest lucru si daca nu am obtinut rezultatul asteptat, acest lucru se intampla din vina altcuiva, din lipsa unui suport adecvat, conditiilor meteo, astrelor nefavorabile, etc. Un proces asemanator se intampla si atunci cand ai un succes neasteptat: esti surprins/a de rezultatul favorabil, insa il atribui unei alte persoane, norocului, influentei diverselor talismane, etc. Odata ce o credinta puternica s-a format, ea devine din ce in ce mai puternica, indiferent de ceea ce se intampla dupa aceea, caci obisnuim sa interpretam lucrurile in lumina acestei credinte. Aceasta tendinta de a "crede in credintele noastre "are implicatii serioase in toate aspectele vietii. In primul rand, fie ca o credinta este negativa sau pozitiva, noi suntem limitati de catre ea. In loc sa privim ansamblul, vedem doar detaliile care corespund convingerilor noastre. Ne convine acest lucru atunci cand avem convingeri sustinatoare si ne atingem scopurile in viata, insa ce facem atunci cand nu resusim sa fim fericiti si sa avem rezultatele dorite? Daca dintr-un motiv sau altul o persoana nu crede ca poate sa faca bani sau ca nu poate promova, ca nu poate canta la un instrument sau ca nu poate sa realizeze lucrurile pe care le doreste, aceste convingeri vor tine persoana in cauza pe loc. Singura metoda de a depasi aceste convingeri este sa le punem sub semnul intrebarii. Esti pregatit/a sa faci acest lucru? In articolul urmator, iti voi explica cum poti face aceste lucruri si cum putem schimba convingeri. Pastram aproape, Laura
Pasii de urmat catre gandirea pozitiva care functioneaza
Duminica, Decembrie 08, 2013
Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru tinee este sa faci trecerea de la gandirea reactiva la gandirea proactiva. Acest lucru inseamna sa fii cel/cea care actioneza in directia in care vrei sa se intample lucrurile si nu sa astepti sau sa fii cel/ cea care reactioneaza la conditiile externe. Este timpul sa opresti procesul in care lucrezi ca sa iti controlezi mintea si sa incepi sa pui mintea sa lucreze pentru tine. De multe ori ceea ce iti spui are tendinta de a lucra impotriva scopurilor tale, caci efortul nu este starea pe care mintea o agreaza cel mai mult. Invata sa iti programezi mintea sa lucreze pentru atingerea obiectivelor si telurilor personale. O convingere este o colectie de ganduri inconstiente care reprezinta ceea ce tu consideri a fi un adevar absolut despre o situatie data sau conditie de viata. Este un sentiment de care esti absolut sigur/a. Credintele tale personale sunt ganduri repetitive care au creat cai neuronale in creierul tau. Datele pe care le primim de la mediu prin intermediul simturilor calatoresc prin aceste cai neuronale in vederea interpretarii realitatii pe care o face creierul. Trebuie sa inveti sa iti hranesti mintea sanatos asa cum iti hranesti sanatos si corpul. Toxitatea alimentelor este minora ca efect de imbolnavire comparativ cu toxicitatea gandurilor si emotiilor cu care ne hranim. Unii dintre noi suntem mai optimisti din fire, altii recunoastem ca tiparul gandurilor noastre este mai degraba unul negativ. 4 pasi pentru inlaturarea gandirii negative : 1. Primul pas este sa determini numarul de propozitii negative pe care le faci in timpul unei zile. Aseaza doua recipiente in spatiul tau de lucru: unul plin cu monede si altul gol. De fiecare data cand identifici un gand negativ, transfera o moneda in recipientul gol. La sfarsitul zilei, numara monedele - sunt mai multe monede in borcanul cu ganduri negative sau in celalalt? 2. A doua zi, fa o lista cu 28 de lucruri negative pe care le crezi despre tine, de exemplu: " Nu ma pricep la calculatoare". Ia niste hartii - cate una pentru fiecare zi a urmatoarelor 4 saptamani si scrie pe ele versiunea pozitiva a lucrurilor despre tine: " Pot urma un curs de calculatoare si sa imi cresc avbilitatile in aceasta zona". 3. In fiecare zi, ia cate un cartonas si pune-l intr-un loc accesibil. De fiecare data cand vezi cartonasul, citeste-l de cel putin 5 ori. 4. La sfarsitul celor 4 saptamani, repeta pasul numarul 1. De data aceasta ar trebui sa fie mai putine monede in recipientul cu ganduri negative. TE SCHIMBI...chiar daca esti constient/a sau nu de acest lucru. Te schimbi in mod continuu si constant in directia dictata de gandurile si obiectivele tale. Esti ceea ce esti datorita gandurilor carora le permiti sa iti ocupe mintea! 1. SCAPA DE SCUZE! Oamenii de multe ori se autosaboteaza atunci cand se scuza tot timpul: " nu pot", " sunt incapabil/a sa....", " Nu sunt destul de atragator/atragatoare ", "Nu am destui bani " " Nu sunt destul de bine pregatit/a profesional" " Nu am cea mai buna stare de sanatate" "Sunt ghinionist/a" "Traim intr-o tara unde nu se poate face nimic" " Provin dintr-o familie cu probleme" " Mama nu m-a iubit destul" " Tata a fost prea dur cu mine", etc. Putem gasi scuze pentru majoritatea aspectelor din viata noastra. Pentru a creste increderea in sine , lasa scuzele la o parte si asuma-ti responsabilitatea pentru persoana care esti si viata care o traiesti ! Creierul tau inmagazineaza experiente, tot ceea ce pui in actiuni- fie ca e proactivitate sau lamentari si scuze, sadesti in viata ta. Culegi ceea ce semeni! 2. TRANSFORMA LIMBAJUL TAU INTERIOR Inlocuieste " Ma descurc prost la examene" cu " La examenul urmator lucrurile vor decurge bine". Inlocuieste: "am o problema" cu " iata o oportunitate de dezvoltare/invatare"! Inlocuieste: "nu sunt bun/a la ...."cu "invat sa fiu mai buna la..." , "descopar lucruri noi despre........." Inlocuieste: "am esuat sa..".cu "am invatat sa...", "am descoperit ca..."