management

Joi, Martie 01, 2018
Un articol de Dr. Magdalena Battles   Dr. E. Magdalena Battles are un doctorat in psihologie academica si clinica, un master in consigliere profesionala si licenta in psihologia copilului. Ea insasi are trei copii, este o scriitoare pasionata, voluntar al comunitatii si implicata active in activitatile bisericii. Programul ei este activ insa nu este nici stresata nici extenuata. Rezolva foarte multe lucruri datorita capacitatilor ei de management al timpului. A fost nevoie de timp, studiu si de o constiinta obiectiva pentru a fi mai organizata, practica si pentru a-si putea organiza casa si timpul liber. Iata secretele pentru a va optimiza timpul si a-l transforma intr-un timp de calitate cu familia pe termen lung. Continut: Cunoasteti-va prioritatile Nu faceti prea mult pentru copii Mentineti casa organizata Renuntati la perfectiune Delegati Rutina este obligatorie Lucrati ca si cum totul ar fi urgent Mesele gourmet iau o pauza Fiti onesti in privinta irosirii timpului Faceti liste To-Do si tineti un calendar 1. Cunoasteti-va prioritatile Care este cel mai important lucru din viata voastra? Care va sunt prioritatile? Trebuie sa decideti care este cel mai important lucru in aceasta viata. Stabiliti ce valorati cel mai mult in viata pentru a va sorta obligatiile - ce este important pentru voi si pentru familia voastra? Nu va aruncati in noi activitati sau obligatii si responsabilitati inainte sa analizati daca nu cumva va indeparteaza de valorile si prioritatile voastre. Devine mai usor sa spuneti nu activitatilor care nu va definesc valorile. Obligatia voastra in viata este sa sustineti acele valori si doar astfel veti fi o persoana mai fericita si un parinte mai bun pe termen lung. 2. Nu faceti prea mult pentru copii Multi copii sunt implicati in mult prea multe activitati extra-curiculare. Daca valorati familia si vreti ca si copiii sa dezvolte legaturi puternice de familie, va fi o adevarata provocare sa faceti acest lucru cand fiecare membru al familiei merge intr-o directie diferita. Nu planificati totul pentru fiecare seara a saptamanii. Daca o faceti veti rata cinele in familie si timpul de relaxare de care are toata lumea nevoie. Alegeti macar cateva zile pe saptamana fara sa planificati alta activitate pe langa gradinita/scoala/job. Petreceti mai mult timp in familie, impreuna, in bucatarie, sau doar la masa la povesti. Daca va treziti ca in aceasta perioada a vietii va petreceti timpul prin masina ducandu-va copiii la o activitate extra zilnic, atunci probabil veti dori sa va analizati care activitate este vitala si care nu. Poate Suzy nu va fi o prima-balerina in viitor, dar de ce sa mai faca pe langa si karate si lectii de pian si de engleza? Se creaza prea multa presiune atat pentru copii cat si pentru noi ca parinti. Programati activitatile in asa fel incat copilul sa nu se extenueze de la prea multe activitati si ca sa nu va incarcati nici voi pana peste cap. 3. Mentineti casa organizata Casa nu trebuie sa fie perfecta. Nimeni nu are timp de asta. Totusi, daca aveti o casa organizata, veti vedea ca viata se desfasoara mult mai lejer. Daca va petrecti mai mult de 10 minute pe zi cautanad ceva prin casa, nu sunteti destul de organizati. Voi si casa aveti nevoie de un sistem care sa ajute pe toata lumea din casa sa tina evidenta si sa gaseasca lucrurile, pentru a le lua in drum spre usa. Tineti hainele si gentile agatate in acelasi loc zilnic. Invatati copiii ca este responsabilitatea lor sa puna lucrurile la locul lor din momentul in care au intrat pe usa. Daca esueaza, ar trebui sa stabiliti consecinte (cum ar fi pierderea accesului la forma lor favorita de tehnologie). Portofele, genti si cheile ar trebui sa aiba locul lor specific. Daca le puneti in acelasi loc zilnic  nu mai pierdeti timp pretios cautandu-le si deveniti o persoana mai putin frustrata, care nu intarzie si care nu isi strica buna dispozitie din cauza ca a intarziat. Implementati un plan pentru a stabili locul lucrurilor in interiorul casei pe care sa-l stie fiecare membru al familiei. Ganditi-va la toate lucrurile care se cumpara intr-o zi. Poate e nevoie chiar sa creati un spatiu pentru anumite lucruri. In zona masinii de spalat/spalatoriei, noi utilizam cutii pentru a tine papucii copiilor sau rafturi pentru sculele de atelier. Asta mai inseamna si ca restul casei este relativ organizat. Fiecare lucrusor din casa ar trebui sa aiba locul lui. De exemplu, unde va sunt lanternele, lumanarile, sau chibriturile? Ati putea sa le gasiti usor daca aveti o pana de curent, sau ar trebui sa cautati prin sertare? Mentinerea unei case organizate este o abilitate excelenta pe care sa o predati copiilor. E nevoie de practica, dar nu renuntati fiindca veti avea un control mai sanatos si mai usor al gospodariei atunci cand gasiti ce aveti nevoie, cand aveti nevoie. Si veti economisi si bani pe termen lung fiindca nu cumparati alte obiecte pentru ca cele din casa s-au ratacit pe undeva prin casa. Urmariti si restul articolului saptamana viitoare!
Un ghid pas cu pas spre un management al banilor mai organizat
Luni, Ianuarie 22, 2018
Invata cum sa iti organizezi venitul si cheltuielile intr-un mod care sa contribuie la succesul tau financiar. Acest scurt ghid te va ajuta sa iti stabilesti scopuri financiare, sa iti urmaresti cheltuielile, sa iti creezi un buget si sa iti determini valoarea neta. Stabileste scopuri financiare Pentru a-ti face ordine in finante, trebuie sa decizi mai intai ce vrei sa realizezi. Vrei sa economisesti pentru pensie, pentru o vacanta, pentru educatia copilului tau, pentru o casa noua sau o masina noua? Speri sa iti platesti o datorie complet sau sa construiesti un fond de urgente? Petreceti catva timp identificandu-va telurile financiare- mici si mari- si puneti-le pe hartie. Un plan financiar va poate ajuta sa va pregatiti de pensie, sa va cumparati prima voastra casa, si sa va intemeiati o familie (daca vreti una). Faceti-va timp sa plantati semintele viitorului vostru creand un plan cu scopuri clare si cu un termen limita specific. Urmariti-va cheltuielile Stiti cat cheltuiti in fiecare luna? Daca nu, acum e momentul sa aflati. Urmariti-va cat cheltuiti timp de o luna exact pentru a afla exact unde vi se duc banii. Cheltuiti prea multi bani pe mici incidente gen cafele si snack-uri de la automate? Ramaneti in urma cu scopul de a economisi sau cheltuiti mai mult decat produceti? La sfarsitul lunii ar trebui sa aveti un raspuns la toate aceste intrebari. Creati un buget Odata ce ati stabilit o lista de scopuri financiare si ati aruncat o privire detaliata la obiceiurile de cheltuire, e timpul sa creati un buget care reflecta felul in care doriti sa cheltuiti banii. Pentru a crea un buget eficient incepeti cu un tabel pentru buget, unde veti aduna toate veniturile, va veti inregistra sursele de venit, veti crea o lista de cheltuieli lunare si veti face ajustari la acele cheltuieli. Apoi, veti dori sa invatati cum sa faceti un buget anual pentru cheltuieli si sa il divideti pentru a dezvolta un plan de cheltuieli lunare. Determinati-va valoarea neta Valoare neta- totalul tuturor bunurilor minus obligatiile legale- va pot spune multe despre starea sanatatii financiare actuale, si va pot ajuta sa va planificati viitorul financiar.Aflati care este valoarea neta acum. Apoi, obisnuiti-va sa recalculati valoarea neta anual sau oricand exista o schimbare semnificativa in finantele dvs. Poate fi tentant sa sariti acest pas, insa determinarea valorii nete poate reprezenta probabil cea mai importanta parte a organizarii voastre financiare. Valoarea neta sunt banii pe care i-ati pune in buzunar daca ar fi sa vindeti tot si sa va platiti toate datoriile. Daca puteti calcula aceasta cifra cu onestitate, puteti apoi lucra retroactiv in a crea un buget, in a stabili scopuri financiare, in a va urmari cheltuielile, si in final, in a va controla finantele. Un articol de Erin Huffstetler
Dragostea ca o afacere si contul afectiv
Sambata, Iulie 26, 2014
La o prima vedere ar parea trivial sa consideram o relatie afectiva ca pe o afacere, insa daca privim numarul crescand al divorturilor si al dificultatilor relationale, poate ca veti accepta propunerea mea de a face o analogie intre o relatie si o afacere. In general, o afacere porneste de la un vis, de la o dorinta mare a unui antreprenor care crede ca isi poate indeplini visul in realitate. Unii antreprenori au o viziune pe termen scurt si stiu care sunt primii pasi pe care sa ii faca, iar apoi se adapteaza din mers, altii urmaresc in permanenta atingerea obiectivului mare prin indeplinirirea unor obiective mai mici. Dincolo de visul si viziunea unei afaceri, pentru a prospera, este nevoie de multa munca, mici sau mari sacrificii si adaptabilitate la schimbare, de un bun management al resurselor si de atentie. In relatiile afective, lucrurile se intampla cam la fel. Toate relatiile pornesc de la un vis, de la o dorinta de a fi aproape de o persoana si o viziune in legatura cu ceea ce inseamna un cuplu fericit, o prietenie sau o relatie parinte- copil implinita. Multi oameni dupa ce au copiii spun ca nu se asteptau la atat de multe provocari, la fel cum si multi antreprenori marturisesc ca nu ar fi inceput afacerea daca ar fi stiut dinainte tot ce inseamna administrarea si riscurile aferente unui business. La fel cum o afacere presupune multa munca, la fel se intampla si in relatii. Aceasta cred ca este partea cea mai grea mai ales in zona personala unde domneste un mit care spulbera efectiv relatii: "Daca ne iubim, lucrurile merg de la sine". Cat se poate de fals! O relatie functionala are nevoie de implicare partenerilor, de rabdare si timp, de multa atentie. Oamenii sunt dinamici si daca ne bazam ca lucrurile merg de la sine doar pentru ca o iubim pe acea persoana, s-ar putea ca in momentul in care ne uitam mai atent, sa descoperim ca celalalt s-a schimbat si nici nu am bagat de seama cand si cum s-a intamplat acest lucru. Visurile si planurile de viata evolueaza si e important sa petreci timp cu cei pe care ii iubesti, sa le fii alaturi si ei sa simta acest lucru. Nu se pune daca stai cu copii si vorbesti la telefon, sau daca stai in bratele iubitei si te uiti la fotbal. Fluxul si prosperitatea unei afaceri sunt date de bani, de cifrele pozitive care rezulta din ceea ce investesti versus ceea ce castigi. In plan relational, " banii" sunt emotiile. Avem un cont emotional in care partenerul depune de-a lungul timpului- atentie, iubire, cadouri, timp petrecut impreuna, mangaiere, prezenta, iar contul afectiv se umple. Riscul in relatii, la fel ca si in afaceri, este ca in momentul in care acest cont este atat de plin, sa credem ca el va fi mereu asa, fara nici un efort. Aceasta e calea sigura spre a deveni victima propriului succes, atat ca afacere, cat si ca partener intr- o relatie. In momentul in care sunt multe retrageri afective- dezamagiri, indiferenta, glume acide, replici rautacioase, infidelitati, absente, contul poate saraci si poate chiar deveni nul sau cu minus. Imprumuturile emotionale sunt acele concesii pe care le facem cu noi insine de " dragul a ceva"- copii, frica de singuratate, dificultati financiare, stigmat social, etc. O firma in prag de faliment sau datoare la stat/banca, este la fel ca o relatie in criza. Ambele pot si salvate, insa cu mult mai mult efort decat cel depus cand au fost create. Elementul central este motivatia- cat ne dorim sa salvam relatii/afaceri si cat de mult suntem tentati sa incepem altele noi? Fuga face ca deseori istoria sa se repete la un alt loc de munca sau relatie pentru ca ne simtim la fel de neputinciosi in situatii de criza ineferente la fel ca si in trecut. Cel mai bine este sa folosim experientele trecute pentru a sti ce elementele cheie trebuiesc intretinute si folosite pentru succes. Relatiile fericite si afacerile prospere inseamna dedicare, atentie si munca. Multi antreprenori adevarati, care stiu sa construiasca afaceri de succes, sunt oameni care si in plan personal stiu sa munceasca pentru a avea relatii fericite si frumoase. Fa-ti timp pentru a depune cat mai des in contul afectiv al celor pe care ii iubesti frumusetea sentimentelor tale astfel incat ei sa inteleaga cat de mult ii iubesti. Fii pe plus mereu si fa ce iti sta in putinta pentru a surprinde lumea din jurul tau cu gesturi de iubire si comportamente care arata sentimentele tale. O singura vorba aruncata in vant sau presupozitia ca celalalt stie ca il iubesti te pot saraci in timp. Ceilalti sunt influentati de comportamentele si faptele noastre, de ceea ce in facem in mod constant pentru ei si pentru noi, pentru prosperitatea emotionala si abundenta relationala.
Lasa-te sedus
Miercuri, Iulie 09, 2014
Stam fata in fata si tu cauti sa ma incanti cu tot ceea ce spui si faci. Te-ai gandit inca de dimineata ca urmeaza sa ne intalnim si te-ai imbracat, parfumat, aranjat pentru intalnire gandindu-te la mine. Poate chiar ai exersat in oglinda cateva replici, gesturi, cu care sa ma intampini. De mult timp doresti sa ne intalnim...M-ai vanat, ai cautat pe internet informatii despre mine, ai vazut ce imi place, locurile in care merg, cine sunt prietenii mei. Ma suni de ceva timp... Initial nu te-am luat in serios, insa ai insistat suficient cat sa imi atragi atentia si sa devii "familiar". Apoi ai venit exact la momentul potrivit cu o invitatie care raspundea nevoilor mele. Si iata-ma! Stiu ca vei face tot ce poti pentru mine ca sa ne fie bine amandurora. Sunt aici cu tine, ai toata atentia mea, te ascult si da, sunt in sfarsit a ta! Daca acest scenariu iti aduce aminte de o intalnire amoroasa, te rog sa il mai citesti o data! Eu nu sunt prietenta ta, nici iubita ta. Eu sunt CLIENTUL. Da, relatia cu clientii este una in care urmarim sa seducem. Daca in viata personala ne permitem sa vorbim pe un ton ridicat sau sa spunem ca nu avem chef de discutat sau suntem indisponibili, cu clientii nu ne permitem acest lucru. Suntem galanti si curtenitori. Ascultati cum vorbesc oamenii cu cei care le sunt clienti: zambesc, sunt amabili, disponibili la orice ora si pentru cereri deseori exagerate, au un ton placut si linistit. Inaintea intalnirilor de afaceri ne documentam, ne pregatim fizic si psihic pentru o discutie cat mai agreabila si ne punem intr-o stare buna ca sa ne incantam interlocutorul. In mod ideal, asa vom ramane tot timpul in care acest client va ramane in portofoliu si mai ales atunci cand dorim ceva de la el, cum ar fi reinnoirea unui contract. Este interesanta evolutia noastra ca oameni ai secolului XXI si modul in care alegem sa ne gestionam resursele si starile. Multi oameni de afaceri prosperi au preferat sa isi seduca in mod constant clientii si piata in detrimentul familiilor. Exista pe piata si vesnicii seducatori care nu reusesc sa devina seriosi ca sa indeplineasca munca post-seductie si mai sunt cei care nu reusesc sa seduca deloc si in consecinta muncesc pe branci mai mult decat ar fi nevoie. Ce inseamna sa iti seduci clientii, indiferent ca e vorba de proprii clienti sau de cei ai companiei pentru care lucrezi? 1. In primul rand, inseamna sa te arati disponibil si atent. Clientii iti spun ce doresc si ce asteptari au din primele 5 minute. Important este sa asculti cu atentie, sa identifici care sunt nevoile acestora si sa cauti solutii sa le indeplinesti. Cat mai repede posibil, evident! 2. In al doilea rand, este esential sa pastrezi o relatie buna si apropiata de clientii tai. Cu alte cuvinte, sa fii mereu atent/a la ceea ce isi doresc si la ceea ce ii multumeste, ce le place, care sunt punctele esentiale. 3. In momentul in care apar probleme, este important sa actionezi cat mai repede pentru a le rezolva in asa maniera incat ambele parti sa sufere cat mai putin si sa gasesti o solutie care sa duca la un pas inainte in relatia dintre voi. Deseori problemele depasite cu succes cresc gradul de incredere si intaresc relatia. Poate ca te intrebi de ce e important sa iti seduci in permanenta clientii. Raspunsul este unul simplu: ca sa ii atragi la tine si sa ramana la tine. Doar asa poti exista ca antreprenor sau angajat al unei companii care vinde servicii. Gandeste-te la tine cand esti in postura de client. Cum iti place sa fii tratat.? Oare un zambet sagalnic, numele tau rostit pe un ton cald, un gest de politete si respect, o atentie sincera, o promptitudine, o intuire de nevoi, o sugestie, o vorba buna/compliment, toate acestea nu fac parte din arta seductiei? Iti place cand esti sedus? Aceste reguli ale seductiei si fidelizarii se aplica atat in viata profesionala, cat si in viata personala. Fiecare cu mizele ei. Poti reciti intregul articol si sa privesti totul din perspectiva unui cuplu unde seductia ar trebui sa ramana un ingredient permanent al relationarii si nu doar un inceput in care dorim sa il atragem pe celalalt ca pe un soarece intr-o capcana. Seductia este o arma importanta care e bine sa stii sa o detii in mod onest si natural si sa fii constient ca este doar o cheie care deschide usa relationarii. E doar primul pas spre succes, iubire si armonie.