managementul timpului

Viata fara echilibru? Pune-te inapoi pe lista!
Joi, Septembrie 21, 2017
Cand esti acasa cu familia, ai o lista de treburi de facut. Sa schimbi bebelusul, sa-I dai de mancare celui mic, sa ai grija de temele prescolarului, sa strangi jucariile, sa negociezi cu adolescentul, sa trimiti mail la service, sa speli rufele, vasele, sa faci de mancare, sa te conectezi cu partenerul..lista nu se termina niciodata. Dar tu ai cazut de pe lista? "Un lucru il stiu cu siguranta. Este imposibil sa iti gasesti echilibrul dinafara inauntru. Stiu fara nici o indoiala ca gasirea- si mentinerea- echilibrului nostrum este o munca interioara." - Lu Hanessian Singurul mod de a-ti mentine cupa plina in vartejul acesta constant de parinte este sa ai grija si de tine chiar atunci cand ai grija de cel mic. In timpul zilei, poti sa faci prioritate sa mai vezi si de tine? Deseori, suntem surprinse sa ne dam seama ca ne negam dorintele automat, fara sa ne dam seama. Poate ne-ar place o cana de ceai in timp ce ne ajutam copilul la un proiect fiindca e prea mare deranjul. Poate chiar avem nevoie de o imbratisare sau de un plans bun. Poate suntem tentate sa luam un creion si sa ne exprimam creativitatea in timp ce copiii deseneaza, dar ne simtim aiurea. Sau poate avem doar nevoie sa fugim rapid la baie dar asteptam ca de obicei pana nu mai putem amana deloc. Incepand de azi, scrie ce aveti nevoie pe lista si fa-o cat mai curand posibil. Da, este posibil. Iata cum: 1. Azi, in timp ce ai grija de ceilalti, ai grija de tine. Observa ce ai nevoie. Este ceva ce poti sa-ti dai imediat pentru a ramane echilibrata? Desigur, trebuie sa vezi de copil. Dar vezi si de tine in acelasi timp, sau cat mai curand posibil. In fiecare moment exista un lucru mic care te-ar hrani fizic, emotional, mental sau spiritual. Gaseste-l si ofera-ti-l. Daca exista ceva ce ai nevoie cu adevarat si nu il primesti, cum ar fi sa dormi, fa un plan. Copilului tau nu-I ajuta daca te simti frustrate cu el in timpul zilei fiindca nu ai dormit toata noaptea. Nu trebuie sa fii un martir. Gaseste un mod de a gasi ajutorul necesar, chair si numai un pas in directia corecta. Asa vei gasi inspiratia de a face inca un pas. 2. Fa-ti un obicei de a te verifica cat mai des posibil in timpul zilei Fii prezenta pur si simplu cu tine insati si vei avea atentia esentiala de care avem toti nevoie. Daca lucrezi inafara casei este de obicei mai usor sa o faci in timpul zilei, dar majoritatea nu o fac. Ne agatam de adrenalina alergaturii. Dar te vei simti mai bine la locul de munca daca iti faci obiceiul de a fi mai prezenta. Si daca esti acasa cu copiii, este essential. Cand suntem distrase, copiii isi ies din fire pentru a ne face sa revenim la momentul prezent si sa ne conectam cu ei. Cand suntem si mai prezente, ei raspund prin faptul ca vor sa ne urmeze. Cum sa fim mai prezente? Doar respira profund si lasa sa se umple corpul cu starea de bine. Inspira calm, expira stress. Iesi din ganduri si intra in simturi: observa lumina de pe frunze, mirosul ploii, obrajorii celui mic, rasul lui colorat. Respiratia si observarea naturii sunt doua cai de baza spre prezenta. 3. Inainte sa iei copilul de la gradinita sau sa intri in casa, opreste-te. Respira adanc si intreaba-te "Ce ai nevoie acum, iubirea mea?". Asculta orice raspuns care apare. Fa o intelegere cu tine insati referitor la momentul in care poti sa iti oferi acea nevoie si cum o vei face. De exemplu, daca raspunsul tau e imbratisare, vei dori sa gasesti un moment de cocolosire cu cel mic sau cu sotul mai tarziu in acea zi. Daca raspunsul este "o pauza!" poate vrei sa comanzi pizza pentru cina si sa pui pe toata lumea mai devreme la somn ca sa poti face o baie cu spuma. Si bineinteles, daca ai acelasi raspuns zilnic, inseamna ca va trebui sa faci cateva schimbari organizatorice in viata ta. 4. Ia-o mai incet Adesea suntem atat de concentrate pe lista incat uitam sa traim cu adevarat. Dar aceasta este singura ocazie pe care o ai in acest corp, iar copilul ta va creste foarte rapid. Daca esti prea ocupata sa vezi bucuria naturala a copilului tau, iti intorci nasul de la combustibilul care te face sa te functionezi ca si parinte. Ce sa intamplat cu acea persoana vesela si exuberanta din tine? El sau ea este antidotul la consumul tau interior. Da, familia ta si casa ta iti va cere fiecare moment pe care il ai. Dar multe din acele momente sunt pline de bucurie, daca alegi pur si simplu sa te bucuri de ele, si renunti putin la presiune. Viata ta nu trebuie sa fie perfecta ca sa nu poti sa te scalzi in fiecare moment de bunatate ori de cate ori vrei. 5. Fii propriul tau parinte A cui e sarcina de a te ingriji? A ta. Sotii, prietenii si familia sunt parteneri de calatorie, dar putem lua de la ei doar ce putem sa ne dam noua. Daca nu ai fost ingrijita suficient cand erai mica, acest lucru va trebui invatat. Incepe prin a-ti vorbi ca unei persoane pe care o iubesti. Ingrijeste-te in momentele dificile. Recunoaste cat de greu este, si cat de mult te straduiesti. Nu trebuie sa fii perfecta. Esti mai mult decat suficient, exact asa cum esti. Meriti toata tandretea pe care o are un bebelus cand i se face baie. Dandu-ti acea iubire te transformi ca parinte si iti transformi viata. Desigur ca cel mic este prioritar insa daca te conectezi cu tine si te imbratisezi cu iubire in acelasi timp, va veti simti bine amandoi. Pentru azi, observati barometrul interior in timp ce te asezi inapoi pe lista de prioritati. 1 inseamna golit, 10 inseamna cupa plina. Cum esti? Care este lucrul pe care il poti face chiar acum pentru a-ti oferi mai mult sprijin? Un articol dupa Laura Markham
Dorinta ta s-a implinit!
Duminica, Decembrie 08, 2013
Printre multiplele sarcini si obiective de indeplinit, dorintele noastre cele mai profunde raman intr-un stand-by, pentru ca fie nu putem aloca suficient timp sau avem diverse blocaje. Amanarea face ca distanta intre ceea ce dorim si starea actuala sa creasca si adauga bariere noi, frustari noi. In felul acesta, apare si ramane un gol care asteapta sa fie umplut si o senzatie de nemultumire, de dezamagire sau lipsa de respect si iubire de sine. Exista o lege veche care spune" Cere si ti se va". Problema este ca nu stim ce si nu stim cum sa cerem! Daca doresti sa iti indeplinesti cele mai profunde dorinte, respecta urmatorii pasi: 1. Verifica pretul psihologic al dorintei tale Se intampla sa ne dorim lucruri care contrazic modul de viata actual. Pe de-o parte ne putem dori mai mult timp liber, dar in acelasi timp dorim si sa avem o cariera cu care sa ne mandrim. Ne dorim sa avem un corp suplu, dar ne place si ciocolata.Fiecare lucru are si un " pret psihologic". Cred ca e important sa verificam daca ne dorim cu adevarat lucrurile care spunem ca le vrem, caci uneori pretul e mai mare decat suntem dispusi sa platim. Aceasta clarificare ne pastreaza sinceri fata de noi si ne scuteste de lamentarile si frustrarile neimplinirii unor dorinte pe care nu suntem dispusi sa le traim in realitatea noastra de acum. Pot fi dorinte care odata implinite, afecteaza echilibrul sistemelor din care facem parte. Poate ca dorinta de a incepe o afacere pe cont propriu ar afecta relatia mea de cuplu sau familia, si atunci voi amana mereu acest plan. E important sa stim ce vrem pentru a ne putea concentra in acea directie. Altfel, risipim energie in multiplele cai care promit o destinatie asemanatoare. 2. Traieste sentimentul indeplinirii dorintei tale Un exercitiu este foarte util este acesta in care iti imaginezi ca deja s-a intamplat ceea ce iti doresti. Simte din plin bucuria, traieste scenariul/ experienta indeplinirii dorintei tale cu fiecare celula a corpului tau si implica-ti simturile cat mai mult: creeaza imagini, sunete, mirosuri, gusturi, emotii. Daca iti doresti sa vizitezi Roma, imagineaza-ti ca te plimbi pe strazile acestui oras, ca esti la Colloseum, ca stai in fata acestuia, simte uimirea si multumirea de a fi acolo, vezi ce anume gandesti si iti spui cand esti in a acest loc, observa cele mai mici detalii ale scenariului perfect creat de tine. Creierul tau nu face diferenta intre experienta si imaginatie si astfel il " pacalesti" ca ceea ce vrei deja s-a intamplat, creezi neurologia si chimia rezultatului dorit. 3. Pune o poza/ imagine care iti creaza sentimentul indeplinirii intr-un loc accesibil vederii Dupa ce indeplinesti cu succes pasul 3, gaseste o poza sau o imagine sugestiva pentru dorinta ta. Ea va functiona ca ancora pentru a intra in acea stare a dorintei care deja s-a indeplinit, corpul va secreta chimia specifica starii dorite si totul devine mult mai simplu. Comporta-te zilnic ca si cum dorinta ta s-a implinit si permite la lucrurile sa se intample. Se poate intampla ca dorinta ta sa se implineasca prin alte cai decat cele la care te-ai gandit, de aceea e indicat sa te pastrezi deschis/a. 4. Stabileste un termen pana la care sa iti indeplinesti dorinta Avem tendinta de a amana acele lucruri care nu se incadreaza intr-o limita de timp. Te sfatuiesc in acest sens sa tratezi dorintele tale ca urgente...termenul de timp fixeaza-l astfel incat sa ai suficient timp ca el sa poata fi indeplinit fara graba, stres sau presiune. 5. Fa publica dorinta ta In momentul in care faci publica o dorinta, angajamentul perceput te ajuta sa ramai consecvent/a, mai ales daca ai tendinta de a renunta usor la planurile tale. Impartaseste-ti visurile doar cu cei care cred in tine si te sustin in cel mai sincer mod. Nu ai nevoie de carcotasi sau de persoane care sa iti ridice bariere. Eu cred ca e minunat sa ajuti la indeplinirea unui vis si sa impartasesti bucuria succesului. De asemenea poti fi un model de reusita pentru cei din jur, sa fii sursa de inspiratie pentru cei care au uitat sa viseze. Indrazneste sa iti duci la indeplinire! Eu sunt aici daca ai nevoie sa te ajut in clarificarea dorintelor tale, sa te sustin sau sa te ajut cu exercitii suplimentare. Cere-mi si ti se va da! Spor la indeplinit dorinte!
Optimizeaza-ti timpul cu maximul de productivitate
Duminica, Decembrie 08, 2013
Cum ar fi daca ti-ai alinia toate activitatile din program dupa ceasul tau biologic? Cercetarile arata ca exista ore de varf pentru toate activitatile, de la timpul perfect al gandirii critice si pana la perioada perfecta de povestit. Oamenii au un ritm circadian care are legatura directa cu anumite patternuri ale activitatii creierului, productie hormonala, regenerare celulara si alte activitati biologice care sunt in directa legatura cu ciclul delor 24 de ore ale unei zile. Disturbarea acestui ritm poate fi daunator. Steve Kay, profesor de biologie moleculara si computerizata de la Universitatea California de Sud, este de parere ca probleme precum diabetul, depresia, dementa si obezitatea pot aparea ca urmare a neascultarii ceasului biologic. Daca slujba ta necesita multa gandire critica, cauta sa iti faci treaba in prima partea a zilei, dupa un dus caldut. Acest lucru iti va motiva ceasul biologic sa creasca temperatura si pregateste memoria de lucru, alerta si concentrarea pentru a face aceste lucruri cu succes. Orice timp inainte de amiaza este unul bun pentru concentare deoarece dupa-amiza (12pm-4pm) este prima perioada in care mintea este distrasa conform cercetarilor lui Robert Matchock de la Universitea Pennsylvania. Daca ai o munca ce necesita creativitate, Martin Moore Ede spune ca in jurul orei 2 pm, o stare de somn incepe sa apara si e o perioada propice pentru creativitate. Atunci cand suntem obositi, mintea nu poate sta focusata si merge libera catre diverse asociatii libere si idei noi.