munca

Vineri, Martie 16, 2018
Redirectionati treburile casei Unori sa investim  bani pe o problema merita doar fiindca starea noastra mintala va beneficia enorm. Platiti pentru putin ajutor si veti bifa cateva lucruri din lista obligatorie si va va deschide programul pentru participari in activitati placute in timpul liber. In ziua de azi puteti avea aproape orice facut si adus la usa voastra - inclusiv cumparaturile. Curatenia si serviciile de gradinarit exista din abundenta si la un pret rezonabil. Puteti plati pe cineva sa va scoata catelul, sa va faca rufele sau sa va curete curtea. Faceti-va indispensabili Faceti-va indispensabili inainte de a incepe sa stabiliti limite la locul de munca. Faceti in asa fel incat sa nu-si pata imagina viata fara voi. Apoi stabiliti foarte clar si calm linii directe de comunicare despre ce aveti nevoie pentru a ramane sanatosi si productivi. Oferiti motive rezonabile si rationale pentru a reduce timpul extra OVT sau pentru a va putea deconecta de la mailul de munca dupa o anumita ora. Si daca jobul este de asa natura incat simtiti ca prin acest gen de conversatii va veti pune in pericol postul atunci  momentul sa cautati altul care sa se alinieze cu valorile personale. Dezvoltati solutii creative In functie de cultura de la locul de munca si situatia particulara, programati o intalnire cu supervizorul pentru a discuta in ce fel va puteti usura stresul si cum ati putea obtine un program mai convenabil. Dar gasiti o solutie inainte de a cere sefului sa va rezolve problema. Stabiliti de exemplu care sunt zilele in care ramaneti peste program pentru proiectele urgente. Intrebati daca puteti pleca mai devreme catva zile pe saptamana ca sa va luati copilul de la gradinita sau sa rezolvati alte treburi, dar stabiliti ca veti fi disponibili la telefon pentru urgente si ca veti lucra de acasa 2 ore in schimb.  Ramaneti activi Poate ca suna imposibil sa va faceti timp pentru sport in programul incarcat pe care deja il aveti dar beneficiile se extind mult mai departe decat cele fizice. Un studiu facut in 2013 a descoperit ca miscarea nu doar scade stresul dar si ajuta persoana sa aiba mai multa incredere in ea si mai pregatita sa faca fata la problemele de servici. Mergeti la sala, luati-o pe scari, mergeti pe bicicleta la lucru - ideea este sa va miscati mereu. Stabiliti-va prioritatile Decideti ce este mai important pentru voi inafara muncii. Stabiliti o ordine in activitatile extra si valoarea lor, cum ar fi familia. Daca sportul va relaxeaza si nu vreti sa traiti fara el, atunci puneti-l in cap de lista. Determinati cum v-ar place sa va petrecti cel mai mult timpul liber si dedicati-va acestor prioritati inainte de a va angaja in altele. Daca aveti un program lung atunci probabil veti renunta la unele activitati de relaxare din cand in cand dar dacava pastrati cateva din ele regulat nu veti mai simti ca va tradati singuri. Nu va agitati pentru lucrurile mici Intrebati-va daca nu aveti prea multe asteptari de la voi insiva. Daca nu faceti fata la programul prelungit, familie si prietei, si timpul personal, va trebui sa renuntati la unele lucruri mici ca sa va imbunatatiti starea mintala. Amanati spalatul vaselor sau stersul prafului cateva zile. Sigur mai poate astepta si citirea mailurilor pana in weekend. Jobul este suficient de solicitant cu enrgia si timpul vostru asa ca nu complicati si mai mult situatia. Fiti buni cu voi insiva si dati-va o pauza din cand in cand. Rezonati cu voi insiva Fiti mai atenti cand sunteti cel mai prouctivi in timpul zilei si cand va simtiti obositi sau iritati. Puteti sa urmariti acest lucru monitorizandu-va intr-o agenda sau jurnal cateva zile la rand. Atunci cand stiti la ce ore sunteti eficienti va puteti planifica ziua eficient. Desi nu veti avea mai multe ore intr-o zi, o sa va reduceti cateva din sentimentele de stres pe care le aveti atunci cand incercati sa faceti ceva si sunteti obositi sau fara energie. Va veti simti mai echlibrati. Straduiti-va sa integrati munca si viata Intrebati-va daca jobul prezent se aliniaza cu valorile voastre de baza, cu abilitatile si talentele pe care le aveti. Adevarul este ca multe locuri de munca cer mai mult timp decat standardul 9 to 5. Daca va aflati intr-o cariera care va implineste, aceste cereri nu se vor simti agresiv. Cand persoanele sunt ferme si clare in privinta jobului, ei pot sa integreze corect munca in viata lor, fara resentimente.
Joi, Martie 01, 2018
Un articol de SARA CHAPMANN    Cu toate gadget-urile disponibile acum pentru a-i tine pe angajati conectati  24/7, echilibrul dintre viata si munca poate parea ceva scos din basme. Desi pare extrem de greu de realizat, toti incearca sa valorifice o viata satisfacatoare in afara nebuniei zilnice si sunt mai fericiti in joburi care ofera o anumita libertate. Un studiu facut in martie 2013 a descoperit ca aceasta balanta intre job si viata a contribuit mai mult la fericirea si satisfactia la locul de munca decat alti factori gen salarul sau titlul. DETASATI-VA DE TEHNOLOGIE Inchideti-va smartphon-urile, laptopul si tableta. Deconectarea de sirul constant de mesaje, distrageri si actualitati poate fi eliberator. Studii facute in 2009 au demonstrat ca atunci cand persoanele se abtin de la verificarea mailului de la job sau al casutei vocale pentru doar o seara pe saptamana, s-au simtit mai pozitivi in legatura cu situatia lor la locul de munca. Participantii au raportat ca se simteau si mai eficienti la locul de munca. PLANIFICATI TIMP DE MENTENANTA Munca te poate lasa sleit de puteri cand simti constant ca te starduiesti toata ziua si seara pentru a-ti indeplini asteptarile. Faceti un efort sa va daruiti inapoi pentru a crea un echilibru. Si veti fi mai inclinati sa va tineti de acel timp rezervat pentru propria persoana daca il si programati. Folositi metoda clasica a creionului si hartiei sau calendarul digital din telefonul dvs si setati-va 15-20 de minute pe zi ca sa va retrageti din munca si obligatii; acest timp poate fi extrem de energizant si productiv. PUR SI SIMPLU NU Nu veti fi mereu capabili sa spuneti nu noilor proiecte la locul de munca, dar detineti controlul asupra responsabilitatilor de dupa munca. Timpul liber este un cadou nepretuit, sa profiti de activitatile si hobby-urile tale, asa ca stabiliti ce va imbogateste cu adevarat viata - si ce nu.  Poate aveti obiceiul de a spune da la toate iesirile sociale care nu va fac placere. Sau poate va treziti facand voluntariat pentru sarcini consumatoare de timp ca strangerea de fonduri pentru clasa celui mic. Intrebati-va daca este “must do”, “poate astepta” sau “nu se poate trai fara asta”. IMPARTITI TREBURILE CASEI IN WEEKEND Daca lucrati multe ore in timpul saptamanii, va veti trezi cu mormane de treburi si sarcini care asteapta pe weekend. Cand va umpleti de treburi si pe weekend o sa va simtiti ca si la munca. Daca este posibil, incercati sa strecurati cateva lucruri de facut in micile spatii din zilele saptamanii ca sa va puteti relaxa putin in weekend fara sa va simtiti ca la maraton. Un studiu facut in 2013 a descoperit ca bunastarea emotionala a americanilor s-a imbunatatit considerabil in weekend-uri Profitati de acea perioada de reenergizare reducand treburile casei la minim si toate acele lucruri care se simt ca “munca”. EXPLORATI OPTIUNEA TIMPULUI FLEXIBIL Orarul flexibil ofera angajatilor optiunea de a varia timpul de inceput si de sfarsit atat timp cat lucreaza un anumit numar stabilit in acord cu compania lor. Unele companii permit chiar sa varieze duarat unei zile- mai multe sau mai putine ore. Flexibilitatea orelor de lucru este speciala mai ales pentru parintii care au nevoie de optiuni pentru a balansa cerintele copiilor. Intrebati despre politica companiei. Daca nu au una, intrebati-va supervizorul daca se poate face una. MEDITATI Nu puteti adauga ore la o zi, dar va puteti asigura ca orele existente conteaza mai mult si se simt mai putin stresante. Meditatia poate fi buna pentru suflet si pentru program. Un studiu din 2012 a descoperit ca meditatia i-a ajutat pe participanti sa e concentreze pe perioade mai lungi, sa lucreze mai eficient si sa experimenteze stresul legat de job cat mai putin. Incercati meditatia la birou. NEGOCIATI MAI INTELIGENT In loc sa va negociati doar salariul, negociati si mai mult timp pentru vacanta, sau optiunea de a lucra de acasa, cu timp flexibil sau cu alte beneficii de echilibrare a vietii si a locului de munca. Deasemenea, luati in calcul si daca se pot face toate acestea unde lucrati. Cand mergeti la un interviu, investigati despre politica companiei referitor la toate acestea pentru a afla daca compania este “family-friendly” si dedicata echilibrului job/viata. Multe lucruri le puteti afla si online nu neaparat la interviu.