programare

Cele 10 modalitati de baza pentru programarea inconstientului tau
Duminica, Decembrie 08, 2013
1. Pentru progaramarea inconstientului tau, obiectivele trebuie sa fie realiste Sa slabesti 10 kilograme intr-o saptamana este nerealist, oricat de bine te-ai programa la nivel inconstient. Gandeste intr- o maniera astfel incat sa eviti conflictul intre ganduri si sentimentul tau in legatura cu acele ganduri. De exemplu, vizualizeaza cum te urci pe cantar si ai 7-10 kilograme mai putin sau imagineaza-te purtand haine cu 2 marimi mai mici. 2. Programeaza-te ca si cum schimbarea deja a avut loc De exemplu, daca doresti sa instalezi un program de obiceiuri alimentare sanatoase, vizualizeaza-te pe un ecran de cinema cum mananci mancare sanatoasa, cum zambesti si spui: " Imi/ iti place sa mananc/i sanatos". Pentru unele persoane functioneaza mai bine afirmatia spusa la persoana I, altii prefera persoana a II. Iti recomand sa repeti ambele variante in minte si sa vezi care dintre ele se potriveste mai bine pentru tine. 3. Ca regula, programeaza-ti inconstientul la persoana a III-a Fa acest lucru imaginandu-te pe un ecran alb si vorbind cu tine la persoana a II-a. Oamenii sunt diferiti, asadar daca ti se pare mai putin ciudat si mai la indemana sa vorbesti cu tine la persoana I, este mai bine sa iti urmezi instinctul. Odata ce partea de programare a avut loc, este o idee buna sa intri in "film" si sa experimentezi produsul final cat mai intens posibil, ca si cum ai fi acolo, ca si cum ai vedea, auzi si simti ceea ce se intampla in film ( in felul acesta poti real-iza) ceea ce doresti sa se intample. 4.Programeaza-te folosindu-ti simturile cat mai intens posibil De exemplu: iti poti imagina ca te plimbi pe plaja si simti nisipul sub picioare, simti caldura soarelui pe piele, vezi razele cum sclipesc pe suprafata apei, auzi sunetul pescarusilor si simti mirosul usor sarat din apropierea marii. 5. Ignora problemele si concentreaza-te pe solutii Este mai bine sa te programezi pentru ceea ce doresti si nu pentru ceea ce nu vrei. Mintea ta inconstienta nu stie sa proceseze negatiile. Putem procesa negatiile atunci cand le citim sau auzim doar la nivel constient. La nivel creierului e implicata regiunea corticala superioara in procesarea negatiilor. De exemplu " Mie nu imi place sa fumez" urmeaza urmatorul proces: mintea inconstienta proceseaza semnificatia " Eu- mie", " Place" si "fumez", iar negatia o trimite catre partea corticala superioara unde sunt procesate la nivel constient negatiile. Deci " Mie nu imi place sa fumez" este la nivel inconstient procesat ca " Mie imi place sa fumez". 6.Foloseste intensitatea si repetitia pentru programarea inconstienta Creeaza imaginile din mintea ta cat mai vii si creste intensitatea lor ajutandu-te de imaginatie. Practicarea, ascultarea si programarea repetata sunt cheile succesului catre ceea ce iti doresti sa realizezi. 7. Pastreaza totul cat mai simplu O sesiune de programare mentala a inconstientului este indicat sa includa un singur exercitiu. Poti avea mai multe sesiuni pe parcursul unei zile, insa pastreaza ca regula: o sesiune se centreaza pe un singur obiectiv. 8. Permite ca lucrurile sa se intample fara sa le pui la indoiala Ultimul lucru pe care ar fi indicat sa il faci dupa o sesiune de programare a inconstientului este sa te intrebi daca a functionat sau nu ceea ce ai facut. Cele mai mari schimbari apar atunci cand dupa ce lucrezi la o anumita programare uiti de ea si apoi realizezi ca "s-a intamplat pur si simplu". 9. Crede si ai incredere Crede in puterea inconstientului tau deoarece una dintre cele mai eficiente metode de influentare si programare inconstienta este prin intermediul convingerilor tale. Credintele sunt luate drept comenzi de catre inconstient deoarece ele sunt pline de trairi. Ele devin cu atat mai puternice cu cat trairile sunt mai congruente cu convingerile (gandurile ). 10. Programeaza-te intr-o stare de concentrare intensa, intr-o stare hipnotica Hipnoza este atentia directionata catre un anumit proces. Ea trece peste pragurile constiintei critice si face un liant direct catre mintea inconstienta . Inconstientul respinge idei si informatii care nu se potrivesc cu sistemul personal de valori si convingeri. Din acest motiv schimbarea unor convingeri care ne limiteaza nu inseamna stergerea sau inlocuirea celor vechi. Are loc o schimbare reala atunci cand este instalata o noua convingere si trimiterea ei catre zona inconstienta prin repetitie si intensitate maxima.
Ce este inteligenta hipnotica?
Duminica, Decembrie 08, 2013
Multe mituri s-au adunat de-a lungul timpului in jurul hipnozei. Diada compusa din persoana hipnotizata, lipsita de control, care face tot ce ii spune hipnotizatorul si terapeutul autoritar, atotputernic este imaginea ce descrie poate cel mai des intalnit mit. Acest model atrage numeroase persoane spre hipnoza. Unii isi doresc sa fie parte dintr-o vindecare sau schimbare spectaculoasa. Gandul ce le contureaza motivatia este unul de genul: "Am o problema, ma duc la cineva care ma hipnotizeaza si problema mea dispare". Un alt mit. Problema nu dispare, schimbarea nu se intampla fara un efort si o preocupare constanta si sustinuta. Hipnoza ii atrage de asemenea pe cei care doresc sa isi creasca gradul de persuasiune si dominare in fata celorlalti si care doresc sa se impuna prin forta. Dar cu adevarat, hipnoza este o metoda de explorare a inconstientului si se realizeaza prin intermediul transei. Ca orice metoda psihoterapeutica, hipnoterapia este subordonata unui obiectiv terapeutic agreat impreuna cu persoana care are nevoie de indrumare. Modalitatile de inductie a transei sunt numeroase: limbajul, imageria dirijata, muzica, dans, miscare, ingerarea de substante, poveste, desene/ simboluri, etc. Dar metodele de a intra in transa trec de vocea hipnotica si de peretii locului in care se practica hipnoza, ele sunt accesibile oricui. Cu alte cuvinte, transa indusa prin auto-hipnoza nu este un mit, ea chiar se poate realiza. In cel mai comun sens, transa este atentia concentrata asupra unui proces. In transele obisnuite, atentia se concentreaza pe vocea hipnoterapeutului, respiratie, corp, ganduri, senzatii, sentimente, trairi. In viata de zi cu zi, suntem in transa atunci cand citim o carte, ne uitam la televizor si facem o activitate care ne angajeaza total. Atunci cand suntem atat de concentrati ca " uitam" de noi. Toti avem capacitatea de a intra in transa si de a beneficia de efectele sale. Eu am numit aceasta capacitate inteligenta hipnotica. Sunt numeroase studii care confirma feed-back-ul celor care experimenteaza aceste stari: transele ajuta la reglarea unor procese fiziologice precum respiratia, bataile inimii, digestia, glicemia si cresc imunitatea, starea de bine si gradul de confort al persoanelor. Transele sunt cel mai eficient mod de a reduce stresul si de a creste increderea in sine si siguranta unei fiinte umane. Ne place sau nu, toti suntem susceptibili la sugestiile noastre sau ale celor din jur. Ne programam zilnic prin gandurile si actiunile noastre pentru succes sau esecuri. Gandurile noastre se repeta in proportie de 90%, ceea ce face ca noi sa fim coerenti si predictibili in comportamente. In acest procent de 90% sunt si multiple dezicii prin care ne sabotam fara sa ne dam seama. Cum s-ar schimba viata ta daca prin auto-hipnoza ai putea trece peste sabotari si amanari si ai simti ca evoluezi ca persoana: nu mai faci aceleasi greseli, te-ai surprinde pe tine si pe cei din jur, ai obtine ce iti doresti mult mai usor? Cum ar fi sa poti sa intelegi si sa stii care este adevaratul tau potentialul? Cum ar fi daca am actiona fara frica si fara presiunea constrangerilor psihologie? Inteligenta hipnotica este capacitatea de a experimenta starea de liniste si pace prin intermediul transei. Toti avem aceasta capacitate, depinde doar gradul in care o folosim si o antrenam. Prin antrenarea si dezvoltarea inteligentei hipnotice vei putea sa: controlezi emotiile si gandurile tale reduci nivelul de stres iti cresti increderea si stima de sine controlezi bataile inimii si sa iti reglezi tensiunea controlezi efectele unei stari de anxietate, atac de panica, frica imbunatatesti digestia dobandesti control asupra reactiilor impulsive intelegi ce iti aduce implinirea personala si relaxare, si cum poti sa le obtii Invata sa faci aceste lucruri singur/a astfel incat sa fii autonom/a si sa fii propriul tau terapeut atunci cand ai nevoie de acest lucru. Prin antrenarea inteligentei hipnotice inveti auto-hipnoza si ce inseamna programarea eficienta a inconstientului tau. Explorarea are nevoie de curajul de a te auto-cunoaste. Auto-cunoasterea cere sa explorezi cine esti. Iubirea inseamna sa accepti ceea ce esti. Transele hipnotice sunt un instrument de explorare, auto-cunoastere si acceptare care te pun in legatura cu puterea inconstientului tau. Auto-hipnoza si inteligenta hipnotica sunt un stil de viata pe care il poti invata ca sa iti creezi viata pe care ti-o doresti! Rolul meu este acela de a te ajuta sa te cunosti si sa te auto-sugestionezi pentru succes, implinire si iubire. Inscriete-te la cursurile introductive!
Pasii de urmat catre gandirea pozitiva care functioneaza
Duminica, Decembrie 08, 2013
Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru tinee este sa faci trecerea de la gandirea reactiva la gandirea proactiva. Acest lucru inseamna sa fii cel/cea care actioneza in directia in care vrei sa se intample lucrurile si nu sa astepti sau sa fii cel/ cea care reactioneaza la conditiile externe. Este timpul sa opresti procesul in care lucrezi ca sa iti controlezi mintea si sa incepi sa pui mintea sa lucreze pentru tine. De multe ori ceea ce iti spui are tendinta de a lucra impotriva scopurilor tale, caci efortul nu este starea pe care mintea o agreaza cel mai mult. Invata sa iti programezi mintea sa lucreze pentru atingerea obiectivelor si telurilor personale. O convingere este o colectie de ganduri inconstiente care reprezinta ceea ce tu consideri a fi un adevar absolut despre o situatie data sau conditie de viata. Este un sentiment de care esti absolut sigur/a. Credintele tale personale sunt ganduri repetitive care au creat cai neuronale in creierul tau. Datele pe care le primim de la mediu prin intermediul simturilor calatoresc prin aceste cai neuronale in vederea interpretarii realitatii pe care o face creierul. Trebuie sa inveti sa iti hranesti mintea sanatos asa cum iti hranesti sanatos si corpul. Toxitatea alimentelor este minora ca efect de imbolnavire comparativ cu toxicitatea gandurilor si emotiilor cu care ne hranim. Unii dintre noi suntem mai optimisti din fire, altii recunoastem ca tiparul gandurilor noastre este mai degraba unul negativ. 4 pasi pentru inlaturarea gandirii negative : 1. Primul pas este sa determini numarul de propozitii negative pe care le faci in timpul unei zile. Aseaza doua recipiente in spatiul tau de lucru: unul plin cu monede si altul gol. De fiecare data cand identifici un gand negativ, transfera o moneda in recipientul gol. La sfarsitul zilei, numara monedele - sunt mai multe monede in borcanul cu ganduri negative sau in celalalt? 2. A doua zi, fa o lista cu 28 de lucruri negative pe care le crezi despre tine, de exemplu: " Nu ma pricep la calculatoare". Ia niste hartii - cate una pentru fiecare zi a urmatoarelor 4 saptamani si scrie pe ele versiunea pozitiva a lucrurilor despre tine: " Pot urma un curs de calculatoare si sa imi cresc avbilitatile in aceasta zona". 3. In fiecare zi, ia cate un cartonas si pune-l intr-un loc accesibil. De fiecare data cand vezi cartonasul, citeste-l de cel putin 5 ori. 4. La sfarsitul celor 4 saptamani, repeta pasul numarul 1. De data aceasta ar trebui sa fie mai putine monede in recipientul cu ganduri negative. TE SCHIMBI...chiar daca esti constient/a sau nu de acest lucru. Te schimbi in mod continuu si constant in directia dictata de gandurile si obiectivele tale. Esti ceea ce esti datorita gandurilor carora le permiti sa iti ocupe mintea! 1. SCAPA DE SCUZE! Oamenii de multe ori se autosaboteaza atunci cand se scuza tot timpul: " nu pot", " sunt incapabil/a sa....", " Nu sunt destul de atragator/atragatoare ", "Nu am destui bani " " Nu sunt destul de bine pregatit/a profesional" " Nu am cea mai buna stare de sanatate" "Sunt ghinionist/a" "Traim intr-o tara unde nu se poate face nimic" " Provin dintr-o familie cu probleme" " Mama nu m-a iubit destul" " Tata a fost prea dur cu mine", etc. Putem gasi scuze pentru majoritatea aspectelor din viata noastra. Pentru a creste increderea in sine , lasa scuzele la o parte si asuma-ti responsabilitatea pentru persoana care esti si viata care o traiesti ! Creierul tau inmagazineaza experiente, tot ceea ce pui in actiuni- fie ca e proactivitate sau lamentari si scuze, sadesti in viata ta. Culegi ceea ce semeni! 2. TRANSFORMA LIMBAJUL TAU INTERIOR Inlocuieste " Ma descurc prost la examene" cu " La examenul urmator lucrurile vor decurge bine". Inlocuieste: "am o problema" cu " iata o oportunitate de dezvoltare/invatare"! Inlocuieste: "nu sunt bun/a la ...."cu "invat sa fiu mai buna la..." , "descopar lucruri noi despre........." Inlocuieste: "am esuat sa..".cu "am invatat sa...", "am descoperit ca..."
Cum a transformat tehnologia mintea umana?
Duminica, Decembrie 08, 2013
In urma cu 50 de ani, oamenii isi petreceau timpul impreuna: radeau, glumeau, se jucau, povesteau, faceau schimb de experienta, creau aliante, competitii, etc. Celalalt, era o oglinda prin care oameni se cunosteau mai bine. Chiar daca nu existau atat de multe carti de dezvoltare personala, gradul de intimitate si apropiere dintre oameni era mai mare decat in prezent. Astazi, timpul liber se umple cu internetul, jocurile video, Facebook, etc. Mediul virtual a devenit o alternativa buna si chiar preferata in detrimentul intalnirilor cu alti oameni sau activitatilor de grup. Fara a eticheta acest lucru ca bun sau rau, este un fapt pe care toti il traim. Imi amintesc ca in urma cu cativa ani, desi recunosteam avantajul unui computer, refuzam sau mai degraba amanam momentul achizitionarii unuia din motivul ca acesta dezumanizeaza. Probabil ca era o exagerare exprimarea acestui punct de vedere, insa acum e clar ca societatea noastra se schimba si s-a schimbat ca urmare a dezvoltarii tehnologiei si conceptului de world wide web. In urma cu cativa ani, oamenii pentru a avea succes isi dezvoltau abilitatile de comunicare, negociere, relationare, planificare, etc. Acum acest lucru nu mai este suficient deoarece o mare parte a acestor procese umane s-au mutat din zona personala in cea virtuala. Cand comunicam fata in fata cu cineva, avem un tip de comunicare bazat de milioane de ani de evolutie care pune in prim plan nonverbalul, gradul de incredere resimtit si confortul interactiunii. Mediul online se foloseste partial de aceste calitati, insa cuvintele au inceput sa capete o importanta cruciala, iar abilitatile de scris si influentare prin comunicarea scrisa cantaresc din ce in ce mai mult. Cand oamenii se intalnesc, dincolo de cuvinte comunica corpurile lor. In comunicare scrisa, cel mai adesea comunica mintea, partile noastre rationale. Este adevarat ca in prezent oamenii prefera sa educe si sa perfectioneze mintea, lasand pe plan secundar viata emotionala. Iata de ce pregatirea noastra profesionala este din ce in ce mai elevata, pe cand cea emotionala si sociala devine secundara. Ne transformam, noi, ca oameni si ca societate. Ne-am eficientizat munca prin tehnologie si am creat meserii care nu existau inaintea acestei expansiuni. Totodata am renuntat la alte meserii pe care le-am " delegat" masinilor. Am facut multiple descoperiri stiintifice si am largit conceptele canalele si mediile de comunicare la un stadiu avansat si fara precedent. Toate aceste schimbari au facut ca noi, oamenii sa fim subiectii schimbarilor create de noi. Informatia care creste ca volum intr-un ritm naucitor a devenit o resursa pe care ne educam sa stim cum si unde sa o accesam. Am inceput sa prelucram mii de date si sa le ordonam dupa principiile vitezei si eficientei. Omul, care inainte trebuia sa se adapteze unui mediu plin de stimuli de ordin senzorial ( VAKOG), acum este nevoit sa se adapteze unui mediu informational. Senzatiile pot fi declansate in mod virtual de dupa aceleasi reguli, cu aceleasi simturi? Creierul nostru a dezvoltat capacitati noi pentru a se adapta cat mai bine lumii moderne si sa se specializeze cu timpul pe a prelucra alte date, alt tip de informatii decat in urma cu cativa zeci de ani. Iata ca inclusiv NLP-ul a introdus ca sistem de reprezentare pe langa cele care se refera strict la simturi si Ad-ul, modul auditiv digital de prelucrare si analizare a datelor din mediu. Il putem numi al saselea simt, simtul logicii si al intelegerii. Daca o persoana vizuala ar spune despre un lucru ca " arata bine", un auditiv ca " suna bine", un kinestezic ca " se simte bine", un gustativ ar vorbi despre " gustul dulce al succesului", iar unui olfactiv " i-ar mirosi de bine", un auditiv-digital ar spune despre un lucru ca " are sens", ca " e logic" sau ca " specificatiile sunt corecte". In general se gasesc multiple informatii in " biblioteca NLP" despre sistemele de reprezentare senzoriala, insa putine lucruri despre Ad. Sistemul Ad a fost introdus ulterior ca urmare a faptului ca din ce in ce mai multa lume nu se incadreaza in nici un sistem VAKOG si trec de la filtrul senzatiilor, perceptilor si reprezentarilor direct spre operatiile gandirii. Persoanele auditiv-digitale prezinta urmatoarele caracteristici: au nevoie sa inteleaga lumea, sa aiba explicatii depsre tot ceea ce se intampla vorbesc cu ei insisi mult si au adevarate conversatii > invata aranjand si rearanjand informatiile in mintea lor sunt analitici, lipsiti de spontaneitate deoarece le place sa gandeasca fiecare pas anticipeaza si planifica viitorul, traiesc destul de putin in prezent iau decizii bazate de fapte si logica memoreaza cu ajutorul pasilor, procedurilor, in mod secvential folosesc cu precadere emisfera stanga a creierului sunt disociati de emotiile lor si au o comunicare si cunoastere slaba a propriului corp limbajul nonverbal este relativ sarac Este adevarat ca te poti bazaa pe o persoana Ad ca va lua cea mai buna decizie analizand faptele, dovezile, cu sange rece. Deseori se poate observa si lipsa pasiunii sau a unei motivatii superioare care sa ii anime. In ultima perioada am observat printre cursanti tot mai multe persoane de tip Ad. Acest material le este dedicat lor, impreuna cu prietenia si sustinerea mea. Dincolo de tipologii, oricat de bune sau sustinatoare sunt ele, flacara vietii arde intr-un ritm propriu si intr-un mod cu totul unic. Mintea culege de-a lungul vietii informatii despre ce este aceasta flacara, despre caracteristicile ei, mijloace de eficientizare a ei, etc. Rolul nostru este acela de a trai si de a experimenta faptul de a fi acea flacara. A fi inseamna uneori a vedea, alteori a auzi, a mirosi, a simti, a gusta sau a intelege, gandi, vorbi. Centrul ramane acelasi- A FI!