remedii naturale

Solutii naturiste pentru a scapa de durerea de cap
Miercuri, Octombrie 18, 2017
Cand ai o durere de cap sau chiar o migrana, primul gand este sa alergi la dulapul cu medicamente si sa iei orice numai sa scapi de durerea crunta ce te apasa. Totusi, nu este nevoie sa iei mereu doctorii ca sa scapi de durere. Iata cateva remedii naturale pentru a scapa de durerea de cap: Stretching si Miscare Sa stai intr-o pozitie pentru o perioda mai lunga de timp, cum ar fi sa stai la birou, poate duce la tensiune in corp si poate sa creeze simptome de migrene. In plus, sa recunoastem, multi dintre noi petrecem multe ore pe zi garboviti, chiar si numai sa ne verificam mobilul. Nu e de mirare ca o asemenea pozitie duce la tensiune majora si dureri de cap. Un mod simplu de a evita aceasta reactie in lant este sa luati o pauza la fiecare 30-60 de minute- sa va intindeti si sa va miscati capul si gatul cu miscari circulare. Acest lucru va elibera stresul adunat si va evita la evitarea durerilor de cap. Prctica Yoga este un mod excelent pentru a elibera tensiunea adunata. Yoga clarifica mintea si relaxeaza muschii, imbunatateste respiratia, vitalitatea si forta musculara, si este excelenta pentru sistemul circulator. Daca simtiti o durere de cap care vrea sa se manifeste, incercati cateva posturi yoga cum ar fi cainele cu fata in jos sau postura copilului. Reflexologia Poate ca masajul degetelor ar putea ajuta la eliminarea durerilor de cap. Reflexologia este o metoda antica de medicina traditionala chineza in care anumite puncte sau zone ale picioarelor sunt stimulate pentru a declansa vindecarea in partile corespunzatoare ale corpului. Puteti incerca 4 puncte ca remediu pentru migrene: o zona se afla intre degetul mare si urmatorul deget. Daca durere se afla in tampla dreapta, masati punctul aflat pe piciorul stang si invers. Puteti presiona si punctul Tai Chong sau Ficat 3 pe varful piciorului. Masati din nou acest punct pe varful piciorului opus partii de cap care va doare. Alt punct util se afla aproape de marginea externa al varfului piciorului, localizat unde oasele degetului mic si degetul de dinaintea lui se intersecteaza. Si nu in ultimul rand, puteti stimula varfurile degetelor mari, sub unghia degetului pana la baza lui, pentru a elibera durerile de cap localizate pe fata, cum ar fi cele din sinuzita. Nu le stimulati daca sunteti gravida! Acupunctura Alt tratament holistic originar din China acum 2500 de ani, este utilizat pentru o varietate de afectiuni incluzand migrenele si durerile de cap. Acupunctura cauta sa echilibreze energia corpului numita Qi, stimuland puncte specifice ale corpului. S-a dovedit eficienta in tratarea bolilor cronice si a durerii. Odihna este vitala Mai ales daca aveti de-a face cu migrene, odihna sau relaxarea intr-o camera intunecata poate ajuta la calmarea simptomelor si poate fi un tratament de baza in casa. Inchideti ochii si concentrati-va pe eliberarea tensiunii din gat, spate si umeri. Masajul muschilor cu piper de Cayenne Piperul Cayenne poate stimula circulatia corpului si poate reduce aciditatea- facandu-l unul din cele mai surprinzatoare remedii. Capsaicina continuta cayenne este buna pentru tratarea durerii si inflamatiei, si curata acel element care ne face sa simtim durere, numit substanta P, stimuland un raspuns in alta parte a corpului. Cand substanata P este scazuta, mesajele de durere nu mai ajung la creier, si simtim usurare. Cand se aplica pe piele, cayenne are abilitatea de a elibera simptomele durerilor de cap si de a relaxa muschii. Compresele Cand ne gandim la comprese majoritatea se intreba daca ar trebui sa fie una rece sau una fierbinte. Raspunsul: oricare ar putea functiona pentru o durere de cap. Multe persoane cu dureri de cap sub forma de tensiune prefera comprese calde iar pentru migrene prefera rece. Depinde de fiecare persoana in parte. Citeste si: Durerile de cap: remedii eficiente de calmare sau Remedii naturale pentru durerile de cap - partea 2
Un sampon natural pentru par gras facut in casa, care functioneaza!
Joi, Octombrie 12, 2017
Am facut alternative naturale la aproape toate produsele de casa si toaleta, insa samponul home made a fost cel mai buna reusita. Am incercat metoda no poo sau fara spuma, care a avut rezultate excelente pentru unii, dar pentru mine nu a avut absolut deloc. Daca aveti un par natural uleios, aceasta metoda este mai buna. Eu am par fin ca de bebelus si nu a functionat metoda fara spuma. Am incercat un sapun simplu natural lichid, care mi-a incurcat parul. Am incercat si o serie de retete de casa care nu au functionat deloc bine. In cele din urma, inspirata de un sampon cu miros de lapte de cocos care imi place la nebunie, am gasit o reteta de care sunt multumita si care nu imi lasa parul incalcit sau uleios. Functioneaza si pe parul copiilor insa nu este prietenos cu ochii asa ca aveti grija. Ingredientul secret: Laptele de cocos! Ce ai nevoie pentru samponul de casa: Lapte de cocos. Atentie insa, mai multi cititori au mentionat ca laptele din conserva nu a functionat bine, insa cel facut in casa a facut minuni. Depinde de tipul de par, poate cel de casa este mai potrivit. Uleiuri esentiale la alegere: menta, lavanda, rozmarin, portocala, sau combinatii ale acestora. Sapun lichid de Castille Ingredientele samponului de casa: 1/4 cana de lapte de cocos (facut in casa sau conserva) 1/4 cana de sapun lichid de Castille ca Dr. Bronners 20 picaturi de ulei esential la alegere. Pentru par uscat: adaugati 1/2 lingura ulei de masline sau migdale Cum facem samponul natural? Combinati toate ingredientele intr-o sticla veche de sampon sau intr-un borcan. Ideal ar fi sa aveti pompa cu dispensor. Adaugati 1/4 cana de apa distilata daca aveti dispensor de spuma. Scuturati bine pentru a se amesteca. Mentineti in baie pana la o luna ca termen. Agitati bine inainte de fiecare utilizare. Folositi cam o lingura la fiecare spalare. Acest sampon se poate folosi si ca spuma de barbierit. Unele persoane au descoperit ca un amestec de otet de cidru de mere si apa de 50/50 folosit pentru clatire ajuta sa fie parul mai curat si stralucitor. Sursa: wellnessmama.com
Durerile de cap: remedii eficiente de calmare
Marti, Octombrie 10, 2017
Viata poate deveni destul de incarcata si stresanta, iar durerea obisnuita de cap este ignorata de multe ori sau mascata cu un antinevralgic ca aspirina sau cu un antiinflamator (care, da sunt uzate prea mult) pot cauza probleme de sanatate mai serioase. Durerea de cap este un bun indicator ca ii lipseste ceva corpului- fie ca este o pauza, nevoie de mai multa hidratare, sau o schimbare in dieta. Puteti avea si o deficienta de anumite vitamine sau minerale sau o sensibiltate care a cauzat aceasta tensiune. Durerile de cap pot fi cauzate de stres, oboseala, alergii, tensiune oculara, postura gresita, alcool, medicamente, glicemie scazuta, schimbari hormonale, constipatie si deficiente nutritionale. Corpul ne spune ca ceva trebuie schimbat, asa ca incepeti sa descifrati acele semnale. Va intrebati probabil, cum faceti o durere de cap sa dispara? Folositi urmatoarele remedii care includ plante, vitamine, corecari de postura, schimbari de alimentatie si multe altele, pentru a lupta impotriva durerilor in mod natural si sanatos. 1. Magneziul Magneziul este unul din cele mai de suces remedii pentru durerile de cap, fiindca este mult mai sigur decat o pastile. Persoanele care sufera de dureri de cap serioase, ca migrenele, au adesea nivelul de magneziu scazut, iar cateva studii sugereaza ca magneziul poate reduce frecventa migrenelor la persoanle cu deficienta. Printre acele persoane se numara cele cu diabet, boli de inima, alcoolism, cat si cele care iau diuretice pentru tensiune. Magnezul poate preveni valul de semnalizare al creierului, numit si dispersie corticala a depresiei, care produce schimbarile vizuale si senzoriale obisnuite cand exista durerea de cap, mai ales migrena. Magneziul poate bloca substantele chimice care transmit durerea la creier si poate imbunatati functia care va ajuta corpul sa reactioneze la raniri si sa previna sangerarea. Doar luand 200-600 mg de Magneziu pe zi putem reduce frecventa atacurilor de migrena. Magneziul atat oral cat si intravenos sunt disponibile, extrem de sigure si deloc scumpe. Magneziul poate fi folosit si de catre femeile insarcinate. Mancati mai multe fibre daca doriti sa cresteti aportul de magneziu- din fasole, cereale integrale, seminte, nuci si vegetale cum ar fi broccoli, dovleac dulce si verdeturi gen kale. 2. Dieta fara Gluten Cand persoanele sensibile la gluten mananca alimente care contin gluten, se pot alege cu o durere de cap. Conform Fundatiei nationale Celiac Awareness, pacientii care au boli celiace nediagnosticate si migrene vad adesea disparitia completa a durerilor de cap sau o reducere semnificativa in frecventa si intensitatea simptomelor dupa ce renunta la gluten. Poate ca nu aveti boala celiaca, dar o sensibiltate la gluten poate aveti si in acest caz nu trebuie neaparat sa scoateti glutenul complet insa puteti reduce aportul zilnic. Incepeti acest remediu eliminand glutenul timp de 3 saptamani , apoi introduceti alimente care contin gluten in mod treptat. Fiti atenti la cum va simtiti adaugand mai mult gluten in alimentatie si gasiti echilibrul. Ascultati-va corpul si veti afla cat de mult puteti manca dintr-o anumita grupa de alimente fara sa vi se declanseze simptomele. 3. Uleiul esential de menta si lavanda Efectele calmante si ametitoare ale acestor doua uleiuri le fac uneltele perfecte pentru durerea de cap. Uleiul de menta genereaza un efect de racorire asupra pielii pentru mult timp; cercetarile arata ca uleiul de menta stimuleaza o crestere semnificativa in circulatia sangelui din zona fruntii si ca elibereaza muschii contracturati. Un studiu a aratat ca in combinatie cu etanolul reduce sensibilitatea la durerile de cap. Uleiul de lavanda este utilizat ca stabilizator al dispozitiei si ca sedativ. Cercetarile au aratat ca folosirea uleiului de lavanda este un tratament eficient si sigur pentru migrene si dureri de cap. Un studiu condus in 2012 a masurat rezultatele inhalarii uleiului de lavanda pentru 15 minute. Din 129 de atacuri de durere de cap, 92 au raspuns la remediul cu lavanda. Ambele uleiuri esentiale sunt cu adevarat eficiente asa ca profitati de beneficiile lor punand cateva picaturi de menta sau lavanda in palme si masandu-le pe frunte, tample si in zona cervicala. Daca mirosul este prea puternic sau daca menta e prea usturatoare, diluati-le amestecandu-le cu ulei de migdale, samburi de struguri sau cocos. Uleiul de cocos in sine are beneficii de echilibrare hormonala, hidratare a pielii si reducere a ridurilor. Preluat din draxe.com Citeste si Remedii naturale pentru durerile de cap - partea 2
De ce au copiii nevoie sa petreaca timp in natura?
Luni, Iulie 03, 2017
La inceputul anilor '80, un biolog de la Universitatea din Harvard pe nume Edward O. Wilson a propus o teorie numita biofilie. Teoria sustine ca noi oamenii suntem atrasi instinctiv catre mediul natural. Multi parinti din secoulul XXI insa, ar pune la indoiala aceasta teorie, in timp ce-si privesc copiii cum isi exprima o clara preferinta de a sta pe canapea in fata unui ecran, in loc sa se joace afara. Panica nationala referitoare la copiii care isi petrec prea mult timp in casa a devenit atat de extrema ca a primit si un nume: tulburare de deficit de natura. In timp ce nu o putem numi chiar tulburare, este totusi foarte clar ca cei mici petrec semnificativ mai mult timp inauntru decat afara. Aceasta schimbare este datorata in mare parte tehnologiei: un copil american petrece intre 4 si 7 minute afara la joaca si peste 7 ore in fata unui ecran. Richard Louv, autor al cartii "Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder", spune povestea unui interviu cu un copil care i-a spus de ce prefera sa se joace mai mult inauntru decat afara: "Pentru ca acolo sunt toate cablurile". Cresterea fricilor legate de boli si pericole care pot aparea afara a crescut in randul parintilor si asta in ciuda dovezilor care arata contrarul. Acesta este un alt factor important pentru reducerea timpului petrecut afara. In timp ce oraselor se extind, natura este tot mai redusa iar copiii par tot mai putin inclinati sa petreaca timpul intr-o curte, si mai putin sa sara gardul ca sa fuga in curtea vecinului sau in padure. In schimb, activitatile din casa par sa fie mai usoare, mai sigure, si mai sociablie pentru copiii care cresc cu jocuri video cu mai multi jucatori sau cu conturi de social media pe platforme de tipul facebook. De ce sa iesim? Studii recente au aratat beneficiile, si chiar necesitatea, de a petrece timpul afara, atat pentru copii cat si pentru adulti. Unii spun ca poate fi vorba de orice mediu exterior. Altii sustin ca trebuie sa fie un mediu "verde", unul cu copaci si frunze. Si mai sunt cei care spun ca si o imagine cu verdeata poate ajuta benefic mintea. Lasand deoparte toate parerile, majoritatea studiilor sunt de acord ca acei copii care se joaca afara sunt mai destepti, mai fericiti, mai atenti si mai putin speriati decat copiii care stau mai mult in casa. Este inca neclar in ce fel se petrec imbunatatirile de dispozitie si de functionare cognitiva. Exista totusi, cateva lucruri pe care stim despre natura si efectul benefic asupra mintii copiilor: Expunerea in natura construieste increderea de sine Felul in care cei mici se joaca in natura are mult mai putina structura decat oricare joaca din interior. Exista modalitati infinite de a interactiona in natura, de la curte, la parc si la lacul de la marginea orasului. Daca ne lasam copilul sa decida cum sa se desfasoare in natura il lasam si sa aiba puterea de a-si controla propriile actiuni. Dezvolta creativitatea si imaginatia Acest stil neorganizat de joaca permite copilului sa interactioneze cu mediul inconjurator. Ei pot gandi mai liber, isi pot crea propriile activitati si pot aborda lumea in moduri inventive. Invata responsabilitatea Lucrurile vii mor daca nu sunt tratate cum trebuie sau nu sunt ingrijite, iar incredintarea unei parti din acest mediu viu ii ajuta sa invete ce se intampla cand uita sa ude o planta sau cand trag florile afara cu tot cu radacina. Ofera stimulare diferita Natura poate parea mai putin stimulenta decat jocurile video, dar in realitate activeaza mai multe simturi. Poti vedea, auzi, mirosi si atinge mediul natural. Louv avertizeaza ca odata cu timpul tot mai redus pe care il petrec tinerii in mediul natural, simturile lor se ingusteaza, si asta reduce bogatia experientei umane. Ii pune pe copii in miscare Majoritatea felurilor in care interactionam cu natura presupun mai mult efort fizic decat statul pe canapea. Copilul nu trebuie neaparat sa fie inscris in echipa de fotbal sau sa se dea cu bicicleta prin parc. Chiar si o plimbare ii va pune sangele in miscare. Exercitiul fizic nu este bun doar pentru corpul celor mici dar ii ajuta sa fie mai concentrati, un lucru benefic mai ales pentru copiii cu ADHD. Ii face pe copii sa gandeasca Louv spune ca natura creeaza un sentiment unic de curiozitate pentru copii, pe care alt mediu nu il poate oferi. Fenomenele care au loc natural in curti si parcuri zilnic ii fac pe copii sa-si puna intrebari despre pamant si viata pe care el o sprijina. Reduce stresul si oboseala Conform anumitor teorii, mediul urban cere ceea ce se numeste atentie directionata, care ne forteaza sa ignoram alte distrageri si sa ne epuizam creierele. In mediile naturale practicam un tip de atentie fara efort cunoscuta drept fascinatie usoara care creeaza sentimente de placere, nu oboseala. In concluzie, chiar daca timpul la ecran poate fi mai simplu si mai modern, este important sa rezervam timp pentru joaca in natura. Mai ales fiindca la aceste activitati putem participa si beneficia, si noi parintii, nu doar copiii. Un articol de Danielle Cohen
Remedii naturale pentru a scăpa de paraziți intestinali
Duminica, Mai 28, 2017
Parazitii intestinali infecteaza si locuiesc in tractul gastrointestinal. Poti deveni infectat cu doua tipuri de paraziti intestinali: protozoare si helmintiaza. Protozoarele sunt paraziti microscopici in timp ce helmintiaza o reprezinta viermii care pot fi vizibili cu ochiul liber in faza lor de adult. Oricare din acesti paraziti intra in corp prin mancare contaminata, apa sau contact cu pielea. Durerea abdominala, gazele intestinale, dizenteria, greata si voma sunt doar cateva din simptomele ale unei infectii intestinale cu paraziti. In timp ce exista prescriptii medicale pentru a elimina acesti paraziti, exista si cateva remedii casnice pe care le puteti incerca. Seminte de bostan Semintele de dovleac contin numeroase elemente benefice cum ar fi aminoacizii, carbohidratii si acizii grasi. De asemenea, au un continut ridicat de vitamine si minerale si asigura un remediu natural impotriva viermilor rotunzi si celor sub forma de banda. Conform Universitatii din Maryland la sediul centrului medical, Ascarioza, o boala cauzata de viermii rotunzi, afecteaza aproape 1 miliard de oameni pe tot globul. Zdrobirea semintelor de dovleac si amestecarea lor cu un suc la alegere va ajuta la eliminarea viermilor circulari. Alternativ, amestecati seminte de dovleac si ceapa cu lapte de soia pentru a va ajuta corpul sa lupte impotriva viermilor rotunzi. Usturoiul Usturoiul este cunoscut pentru calitatile de a lupta impotriva viermilor rotunzi, giardiazei sau lambliazei si oxiurilor. Giardia lamblia infecteaza intestinul, afectand tractul digestiv. Conform centrului pentru boli si preventie, giardia este in primul rand vinovatul pentru infectiile purtate de apa in Statele Unite. Usturoiul, frunzele tinere de mesteacan, cenusa din frunzele de tei si coniacul sunt recomandate pentru tratamentul giardiazei. Amestecati usturoi ras cu hrean, adaugati 1/2 litri vodca la 50g din acest amestec. Filtrati acest amestec si consumati-l de 2 ori pe zi inainte de mese pentru a scapa de giardia. Pelinul Cunoscut si sub numele de Artemisia Annua, pelinul s-a dovedit eficient in tratarea infectiilor parazitare intestinale. Actioneaza ca tonic pentru tractul digestiv si are abilitatea de a calma sucurile digestive. Pelinul nu este recomandat pentru utilizarea in perioade lungi. Ceaiul preparat din semintele de pelin se foloseste frecvent ca remediu impotriva viermilor cu carlig, viermilor circulari si a celor lati. Morcovii Conform specialistilor, morcovii sunt recomandati pentru tratamentul trichinelozei. Morcovii au multe vitamine printre care A si betacaroten ceea ce le da posibilitatea sa reziste patrunderii larvei de trichineloza. Un suc preparat din morcov ras si amestecat cu miere este un mod potrivit de a lupta impotriva oxiurilor. Se poate consuma o lingura din acest amestec la micul dejun si inainte de culcare pentru a ne tine departe de infectiile cu oxiuri. Gentiana Gentiana actioneaza ca si agent antimicrobian si ajuta la digestie. Este disponibil in diferite forme ca si tablete, tincturi sau pudra. Gentiana intareste calitatea ierburilor cu care este amestecata. Gentiana contine berberina, care lucreaza impotriva parazitilor intestinali gen giardia lamblia, Entamoeba histolytica si oxiuroza. Combinand gentiana cu cuisoarele asiguram rezistenta impotriva oxiurilor si a chisturilor hepatice. Daca mai stiti si alte remedii naturale impotriva parazitilor intestinali, puteti sa ni le spuneti in sectiunea de comentarii de mai jos.
Meditatia mindfulness- 8 exercitii simple pe care le poti aplica zi de zi
Sambata, Septembrie 06, 2014
Partea 1 Numeroase studii au descoperit ca meditatia are multe beneficii precum depasirea si preventia depresiei, managementul durerilor, accelerare cognitiva, cresterea creativitatii sau pacea mintii, etc. Cu toate acestea, multi oameni spun ca nu stiu sa mediteze, ca sunt prea stresati si ca nu pot sa isi alunge gandurile, ca nu au timp sau ca nu stiu ce sa faca. Daca doresti sa te bucuri de beneficiile meditatiei dar totusi ti se intampla sa enumeri unul din motivele de mai sus pentru a nu te apuca, iata cateva exercitii simple de meditatie mindfulness care sunt foarte usor de aplicat. Aceste exercitii pot fi incluse intr-un stil de viata modern, fara a fi nevoie de timp de pregatire, de o pozitie anume sau un loc special. 1. Meditatie in miscare- plimbare Daca poti sa iti faci timp de o plimbare in care sa nu fii deranjat de telefoane, cunostinte, intalniri, atunci o meditatie in miscare poate fi o variant buna pentru tine. Este ideal sa alegi locuri linistite, cu cat mai putini stimuli in jur pentru acest gen de plimbari care implica meditatia. La fel ca toate formele de meditatie mindfulness, elemental central este concentrarea atentiei. La inceput, majoritatea oamenilor prefera sa se concentreze pe senzatia pe care o traiesc in momentul in care picioarele ating pamantul. De asemenea, te poti concentra pe respiratia ta sau pe orice parte a corpului tau. Cheia este sa dezvolti o atentie relaxata, iar cand gandurile tale incep sa zboare catre tot felul de alte " probleme", revino catre zona pe cate te concentrezi, fara sa te critici prea dur. 2. Meditatia in timp ce mananci Vei manca ceva astazi? Asa ma gandeam si eu ca vei raspunde cu un da. Atunci, poti practica meditatie mindfulness in timp ce mananci. In timp ce iei prima imbucatura din mancare, ia-ti ceva timp ca sa simti cu adevarat gustul si fii atent la textura mancarii, la mirosul pe care il degaja si observa cum reactioneaza corpul tau la ceea ce mananci. Nu este nevoie sa faci acest exercitiu pe toata durata mesei, ci doar sa iti amintesti din cand in cand ca mancarea de zi cu zi poate fi o metoda de concentrare a atentiei si de a medita. 3. Mini pauza mindfulness Verificarea e-mailului sau a contului de Facebook o activitate comuna pentru multi dintre noi in timpul micilor pauze pe care le facem intre diverse activitati. Inlocuieste din cand in cand acest obicei cu pauzele de meditatie. Inchide calculatorul sau telefonul si stai pentru cateva moment observand senzatiile din corpul tau si gandurile care le ai. Cum te simti? Ce auzi? Incearca sa fii prezent/a in acea clipa. Daca mintea ta zboara catre urmatoarea activitate pe care o faci, sau se intoarce catre ceea ce deja s-a intamplat, intoarce-te spre momentul prezent usor si ramai cat mai mult posibil conectat la tine si la senzatii. Aminteste-ti ca meditatia mindfulness este in primul rand despre atentia pe care o acorzi momentului. 4. Ascultarea mindfull De fiecare data cand este posibil, incearca o ascultare mindfull. Ne obisnuim cu multe sunete in jurul nostru si ajungem sa le ignoram. Daca locuiesti intr-un oras mare si aglomerat, unde sunt multe sirene de politie, autobuze si oameni, linistea e posibil sa iti fie straina. Poti sa mergi in natura si sa te bucuri de liniste. Ce poti sa auzi acum? O alta metoda mult mai simpla este sa pui niste muzica si sa o asculti cu adevarat. Incearca sa o asculti fara sa te gandesti la nimic altceva, nici la calitatea sunetului, nici la versuri sau altceva. Lasa ca muzica sa te inconjoare si fii una cu muzica pe care o asculti. Citeste si partea a II-a a "Consitenta, sinestezie si prezenta - exercitii de mediatie minfulness zlinice II "