sport

Vineri, Martie 16, 2018
Redirectionati treburile casei Unori sa investim  bani pe o problema merita doar fiindca starea noastra mintala va beneficia enorm. Platiti pentru putin ajutor si veti bifa cateva lucruri din lista obligatorie si va va deschide programul pentru participari in activitati placute in timpul liber. In ziua de azi puteti avea aproape orice facut si adus la usa voastra - inclusiv cumparaturile. Curatenia si serviciile de gradinarit exista din abundenta si la un pret rezonabil. Puteti plati pe cineva sa va scoata catelul, sa va faca rufele sau sa va curete curtea. Faceti-va indispensabili Faceti-va indispensabili inainte de a incepe sa stabiliti limite la locul de munca. Faceti in asa fel incat sa nu-si pata imagina viata fara voi. Apoi stabiliti foarte clar si calm linii directe de comunicare despre ce aveti nevoie pentru a ramane sanatosi si productivi. Oferiti motive rezonabile si rationale pentru a reduce timpul extra OVT sau pentru a va putea deconecta de la mailul de munca dupa o anumita ora. Si daca jobul este de asa natura incat simtiti ca prin acest gen de conversatii va veti pune in pericol postul atunci  momentul sa cautati altul care sa se alinieze cu valorile personale. Dezvoltati solutii creative In functie de cultura de la locul de munca si situatia particulara, programati o intalnire cu supervizorul pentru a discuta in ce fel va puteti usura stresul si cum ati putea obtine un program mai convenabil. Dar gasiti o solutie inainte de a cere sefului sa va rezolve problema. Stabiliti de exemplu care sunt zilele in care ramaneti peste program pentru proiectele urgente. Intrebati daca puteti pleca mai devreme catva zile pe saptamana ca sa va luati copilul de la gradinita sau sa rezolvati alte treburi, dar stabiliti ca veti fi disponibili la telefon pentru urgente si ca veti lucra de acasa 2 ore in schimb.  Ramaneti activi Poate ca suna imposibil sa va faceti timp pentru sport in programul incarcat pe care deja il aveti dar beneficiile se extind mult mai departe decat cele fizice. Un studiu facut in 2013 a descoperit ca miscarea nu doar scade stresul dar si ajuta persoana sa aiba mai multa incredere in ea si mai pregatita sa faca fata la problemele de servici. Mergeti la sala, luati-o pe scari, mergeti pe bicicleta la lucru - ideea este sa va miscati mereu. Stabiliti-va prioritatile Decideti ce este mai important pentru voi inafara muncii. Stabiliti o ordine in activitatile extra si valoarea lor, cum ar fi familia. Daca sportul va relaxeaza si nu vreti sa traiti fara el, atunci puneti-l in cap de lista. Determinati cum v-ar place sa va petrecti cel mai mult timpul liber si dedicati-va acestor prioritati inainte de a va angaja in altele. Daca aveti un program lung atunci probabil veti renunta la unele activitati de relaxare din cand in cand dar dacava pastrati cateva din ele regulat nu veti mai simti ca va tradati singuri. Nu va agitati pentru lucrurile mici Intrebati-va daca nu aveti prea multe asteptari de la voi insiva. Daca nu faceti fata la programul prelungit, familie si prietei, si timpul personal, va trebui sa renuntati la unele lucruri mici ca sa va imbunatatiti starea mintala. Amanati spalatul vaselor sau stersul prafului cateva zile. Sigur mai poate astepta si citirea mailurilor pana in weekend. Jobul este suficient de solicitant cu enrgia si timpul vostru asa ca nu complicati si mai mult situatia. Fiti buni cu voi insiva si dati-va o pauza din cand in cand. Rezonati cu voi insiva Fiti mai atenti cand sunteti cel mai prouctivi in timpul zilei si cand va simtiti obositi sau iritati. Puteti sa urmariti acest lucru monitorizandu-va intr-o agenda sau jurnal cateva zile la rand. Atunci cand stiti la ce ore sunteti eficienti va puteti planifica ziua eficient. Desi nu veti avea mai multe ore intr-o zi, o sa va reduceti cateva din sentimentele de stres pe care le aveti atunci cand incercati sa faceti ceva si sunteti obositi sau fara energie. Va veti simti mai echlibrati. Straduiti-va sa integrati munca si viata Intrebati-va daca jobul prezent se aliniaza cu valorile voastre de baza, cu abilitatile si talentele pe care le aveti. Adevarul este ca multe locuri de munca cer mai mult timp decat standardul 9 to 5. Daca va aflati intr-o cariera care va implineste, aceste cereri nu se vor simti agresiv. Cand persoanele sunt ferme si clare in privinta jobului, ei pot sa integreze corect munca in viata lor, fara resentimente.
Vineri, Martie 16, 2018
La ce varsta ar trebui sa imi dau copilul la un sport?   Varsta la care un copil ar trebui sa inceapa sa joace un sport nu este stabilita de nimeni.Acestea fiind spuse, conform cu KidsHealth, un copil este fizic si emotional pregatit pentru joaca de echipa organizata in jurul varstei de 6-7 ani. Inainte de aceasta varsta, atentia celui mic si coordonarea lui ar putea sa nu se potriveasca prea bine cu abilitatile necesare sportului.   Cu cat mai tanar cu atat mai rau Poate copilului ii va place sa loveasca mingea prin curte sau sa se dea cu bicicleta dar asta nu inseamna ca este pregatit pentru sport. Desi sunt disponibile sporturi pentru copii prescolari, un copil de clasa intai este mult mai inclinat sa se joace bine cu ceilalti. Intr-adevar, un copil isi da seama de concepte cum ar fi sa paseze mingea la colegi, sa asculte de antrenor, si sa fie mai atent la joc decat sa faca cu mana la tati si mami.   Nu exista EU in munca de echipa Copiii se dezvolta diferit, asa ca probabil copilul tau de gradinita este pregatit de sporturi recreationale. Insa asigura-te ca puiutul tau are abilitatile fizice, mentale si sociale necesare pentru joaca, fiindca asa cum observa HealthyChildren.org, el va avea mai multe sanse de succes cand va fi pregatit. Intrebati-va daca ingerasul vostru are toata gama atentiei pentru un joc intreg, sa spunem pentru fotbal sau basket. Imparte cu ceilalti? Este coordonat din punct de vedere fizic? Daca raspunsul la aceste intrebari este Da, atunci porniti-va camera de filmat si pregatiti-va sa priviti cum cel mic e gata sa cucereasca terenul sau sala de sport.   Practicati sa nu fiti perfecti Majoritatea prescolarilor nu au dobandit inca abilitatile de aruncare, prindere sau oferirea randului altcuiva, spune KidsHealth. Astfel ca un copil de 4 ani inscris la un sport cu mingea ar putea servi doar ca sa-l frustreze si mai tare daca lui ii este greu sa inteleaga regulile jocului sau ii lipsesc abilitatile necesare ca sa joace. Nu va doriti ca el sa renunte pentru totdeauna la sport din cauza unei prezentari proaste. Din acest motiv este bine sa va retineti de la sport pana la varsta potrivita.   A castiga nu este cel mai important Doar pentru ca cel mic nu este tocmai pregatit pentru un joc de echipa competitiv, nu inseamna ca nu se poate bucura de sporturi. HealthyChildren.org noteaza ca cei mici cu varste cuprinse intre 2 si 5 ani pot beneficia din activitati care pun accent pe distractie, cooperare si abilitati bazice. Cautati un program care presupune mai multa distractie decat castig. La acest stadiu va doriti sa va focusati pe a-l introduce pe cel mic unui sport, nu a-l face o super-vedeta.  
Beneficiile exercitiului fizic in timpul sarcinii
Joi, Aprilie 06, 2017
Exercitiul fizic nu este doar un lux sau o activitate pe care o prefera doar unii ca hobby, el este o necesitate si ramane astfel chiar si in timpul sarcinii. Mai jos veti descoperi cateva din avantajele practicarii exercitiului fizic in timpul sarcinii si speram sa fie destul de convingatoare pentru a declansa o schimbare in stilul actual de viata. Va recomandam totusi inaintea inceperii oricarui efort sa va consultati medicul curant pentru a obtine aprobarea sau alte indicatii. Creste nivelul de energie Sarcina presupune mult efort insa exercitiul regulat te poate ajuta sa treci peste responsabilitatile zilnice sau sa controlezi lucrurile cu mai multa usurinta. Asta pentru ca exercitiul fortifica sistemul cardiovascular si astfel nu mai obosesti atat de usor. Muschi puternici si tonifiati te ajuta sa te simti mai plina de energie si nu mai e nevoie sa mai depui foarte mult efort in activitatile tale. Somn de calitate Tiparele tale de somn se vor modifica odata cu sarcina. Vor veni timpuri cand gasirea unei pozitii confortabile va fi aproape imposibil. Exercitiul adecvat iti poate aducxe mai mult oxigen la creier si poate asigura un somn suficient de profund chiar daca va dura mai putine ore ca inainte sa fii insarcinata. Riscuri mai scazute de complicatii in sarcina Ca orice viitoare mama vrei un bebelus sanatos si de aceea trebuie sa stii ca anumite complicatii pot fi evitate cu un stil de viata sanatos. Studiile in acest domeniu indica ca exercitiul in timpul sarcinii poate scadea riscul preeclampsiei si al diabetului, uneori si riscul unei nasteri cu cezariana. Te simti normala si poate mai bine ca inainte de sarcina Exercitiul regulat fortifica musculatura si aduce un flux constant de endorfine responsabile cu starea de bine. Pentru unele femei, perioada sarciniie vazuta ca o boala datorita tututror durerilor si disconfortului. Miscarea regulata gen stretching, Pilates sau yoga usureaza durerea de spate, imbunatateste circulatia si intareste muschii pentru a te simti in forma si plina de energie. Pregatire pentru nastere Daca doresti o nastere naturala fara complicatii atunci trebuie neaparat sa incepi un sport. Un corp sanatos este scopul cel mai important al unei viitoare mame. Spatele va beneficia in primul rand din rutina exercitiului fizic fiindca va fi nevoie nu doar de suportat sarcina ci si dupa nastere pentru a duce bebelusul in brate. Travaliul si nasterea in sine cer mult efort, respiratie corecta si rezistenta. Aceasta conditie fizica poate fi obtinuta doar cu o alimentatie buna, un program adecvat de exercitii si o mentalitate sanatoasa. Un corp in forma poate scurta travaliul si chiar usura nasterea. Studiile incurajeaza femeile sa isi mentina flexibilitatea printr-un program de sport pentru a avea o nastere usoara si o recuperare rapida. Sa facem fata stresului si schimbarilor Aproape oricine stie ca exercitiul fizic ajuta la eliberarea anumitor hormoni responsabili de starea de bine si de fericire. Sarcina poate fi foarte solicitanta mai ales cand incerci sa te adaptezi la o situatie noua in rutina ta. Scxhimbarile de dispozitie sunt foarte intalnite printre femeile insarcinate, descrise prin sentimente extreme de furie, tristete, fericire etc. Toate acestea pot fi coplesitoare pentru oricine, nu doar pentru mama, si deasemenea sunt foarte greu de ignorat. O stare buna fizic si psihic este cruciala in perioada postpartum cand schimbarile hormonale bruste si venirea bebelusului pe lume pot tulbura destul de puternic pe mama. Imaginea de sine pozitiva Pentru multe femei sarcina poate fi inspaimantatoare din punctul de vedere al schimbarilor fizice. Sa vezi cum iti creste abdomenul si cum urca corpul tau in greutate poate fi foarte stresant. Daca ramai activa te ajuti in a avea o imagine de sine mai pozitiva si previi ingrasarea excesiva in timpul celor noua luni. Impreuna cu o dieta adecvata poti avea totul sub control. Recuperare mai rapida dupa nastere Dupa nasterea bebelusului doctorii recomanda o suspendare totala a oricarui efort si precautie la factorii care ar afecta sanatatea noii mame. Cand ai mentinut corpul in forma timp de 9 luni inaintea nasterii, corpul tau se va recupera mult mai usor si este mai putin probabil ca te vei ingrasa in timpul alaptarii, mai ales daca vei continua sa ai aceeasi alimentatie sanatoasa.
Starea de spirit a invingatorilor e rosie
Vineri, Septembrie 26, 2014
Sportivii sunt de regula superstitiosi si folosesc o serie de totemuri si simboluri care sa ii ajute sa se concentreze sau sa le mareasca sansele de a castiga. De la amulete, mantre si rugaciuni, studiile stiintifice arata faptul ca rosul ajuta foarte mult la crearea starii de spirit a invingatorului. Influenta culorilor in sport a fost pentru prima oara descoperita in 2004, cand antropologii Russel Hill si Robert Barton de la Universitatea Durham, Marea Britanie, au analizat punctajele obtinute de concurentii la cateva sporturi olimpice: box, tae-kwon-do, lupte greco-romane si lupte libere. In 55% din cazuri, victoria a fost atribuita sportivilor in rosu, iar in cazul disciplinelor care presupuneau o lupta corp la corp (precum luptele greco-romane) acest procent a urcat chiar la 62%. In opinia lui Barton, acest rezultat poate fi explicat in parte printr-o preferinta inconstienta pentru rosu a arbitrului, dar mai ales prin faptul ca rosul, culoarea agresivitatii si a dominarii, ar favoriza din punct de vedere psihologic sportivul care-o poarta, facandu-l sa se simta si sa actioneze ca un invingator. Iar forta rosului pare a se manifesta chiar si in sporturile de echipa: un studiu in cadrul caruia au fost analizate 56 de sezoane din Premiere League, liga de fotbal britanica, a demonstrat ca echipele cu tricou rosu (Liverpool, Manchester United si Arsenal) au cucerit 38 de titluri dintr-un total de 63. Anul trecut, in cadrul unui experiment, specialistii in psihologia sportului de la Universitatea din Munster, Germania, au supus atentiei a 42 de arbitri niste videoclipuri cu intalniri de tae-kwon-do. Intrucat in aceasta arta martiala, cei doi combatanti sunt identificati prin intermediul a doua culori - rosu si albastru -, specialistii respectivi au fost pusi ulterior sa revada filmarile, dar modificate digital astfel incat culorile purtate de luptatori sa fie inversate. Rezultatul? "Razboinicul" in rosu a fost recompensat invariabil cu o medie de 13% mai multe puncte fata de cel in albastru. Rosu egal pericol Atat la animale, cat si la oameni, rosul indica forta fizica si capacitatea de a lupta si de a inspira frica adversarilor. Comportamentul primatelor de exemplu este puternic influentat de rosu: la masculii de Mandrillus sphinx fata si organele genitale rosii comunica rivalilor capacitatea de a lupta, iar nivelul de stralucire a culorii este direct proportional cu cantitatea de testosteron din sange. Potrivit lui Barton, omul reactioneaza in mod asemanator: chipul celui suparat si agresiv se inroseste, indicand faptul ca sangele e mai bogat in oxigen si ca individul e gata de lupta, in timp ce, dimpotriva, un om mort de frica se albeste la fata. Astfel, dincolo de tehnica, performanta si prestigiu, in competitii oamenii reactioneaza cu zone ale creierului stravechi care le semnalizeaza pericolul prin aparitia culorii rosu. Cat de intimidanta estede fapt aceasta culoare si cum ii putem neutraliza efectele psihologice? Sursa: www.descopera.ro