vegan

Surse vegane de proteine pe care nici nu le stiai
Duminica, Septembrie 17, 2017
Oricare ar fi motivul, beneficii pentru sanatate, drepturile animalelor sau sustinerea mediului inconjurator, tot mai multa lume adopta o alimentatie bazata pe plante. In ciuda faptului ca nu se mananca carne, oua sau lapte, cu o planificare adecvata este posibil sa va asigurati necesarul de proteine si de nutrienti. O dieta vegana, care este ridicata in consum de fructe, legume, grasimi sanatoase si cereale integrale, va asigura din abundenta vitamine si minerale. Cand incepeti o dieta vegana, o preocupare obisnuita este cum sa va procurati suficienta proteina. Iata o lista de proteine de inalta calitate care pot fi incorporate usor intr-o dieta vegana gustoasa si echilibrata. Unele v-ar putea surprinde! Drojdie inactiva (2 lingurite pentr 8-10 gr de proteine) Dintr-un punct de vedere tehnic, drojdia inactiva se cultiva cateva zile pentru a atinge produsul final. Dar pentru vegani, drojdia inactiva inseamna o mancare delicioasa, cu aroma de branza, incarcata cu proteine, fibre si vitamina B. Este o proteina completa, adica asigura toti cei 9 aminoacizi esentiali, si daca cumparati cea fortifiata va oferiti o doza buna de vitamina B12- un nutrient care lipseste in mai toate dietele vegane. Este un adaos excelent mai ales pemtru ca este cu gust de nuci, de branza, incorporat in bunatati de patiserie sau ca fulgi in smoothies. Mazarea verde Da, leguminoasele pe care le tot impingeati din farfurie cand erati copil, sunt de fapt o sursa buna de proteine. Vorbind tehnic, boabele de mazare sunt de fapt seminte ale unui fruct (pastaia de mazare). Desi ne gandim ca sunt o sursa de amidon, mazarea este si o sursa de proteine. Bogata in fibre si vitamine ca A, B6 si K, fosformagneziu si fier, aceste surse de energie nutritionala nu ar trebui lasate pe farfurie sau ascunse sub cartofi. Mazarea poate fi gatita in multe feluri, si este gustoasa si in supe, la aburi sau chiar si in smoothies. Spirulina (1 lingurita pentru 4 gr de proteina) Spirulina, o alga verde-albastra, este disponibila ca si supliment alimentar si poate fi consumat sub forma de pudra, pastile sau fulgi. Are toti cei 9 aminoacizi esentiali si este o sursa semnificativa de calciu. Desi nu are B12, are alte B-uri, niacina, si Fier. Datorita gustului sau usor poate fi incorporata in sucuri si smoothi-uri sau presarata pe mancare. Asigurati-va insa de puritatea produsului cumparat pentru a evita riscul contaminarii lor cu metale toxice. Lintea (1/2 de cana pentru 9 gr proteine) Vorbim de o super-sursa de proteine! Lintea vine in multe varietati de culoare si marime si poate fi vanduta ca produs intreg sau boabe ca si mazarea. Lintea este bogata in folati, tiamina, fosfor, fier si zinc. Lintea este un amidon rezistent, care asigura un raspuns favorabil glucozei din sange si este eficienta in controlul diabetului. Desigur, timpul de gatire al lintei variaza, dar poate fi adaugata langa orez, alte cereale sau mancata simpla. Supa crema este un alt mod de a prepara lintea. Seminte de floarea floarelui (1/4 cana pentru 6 gr proteine) Bine-cunoscute ca o gustare in sine, semintele de floarea soarelui sunt bogate in fibre, proteine, vitaminele B, cupru, magneziu, folati, zinc si vitamina E. Sunt bogate si in grasimi sanatoase, si contin fitosteroli, care ajuta la scaderea colesterolului. Aceste mici seminte sunt bune asa simple sau puse peste salate, in batoane granola sau se poate face si lapte din ele. Orezul brun (o cana gatita pentru 4.5 gr de proteine) Desi apare frecvent alaturi de fasolea boabe, acest nutrient poate fi incorporat in multe mancaruri. Orezul brun este un bob integral si astfel detine toate proprietatile care dispar din orezul alb. Pe langa faptul ca este o sursa de proteine, orezul brun este bogat in fier, vitamina B si fibre si este o sursa excelenta de magneziu. Adaugati orezul la supe, garnituri, sau amestecati-l cu legume bogate in nutrienti si faceti chiftele. Semintele de canepa (2 llingurite pentru 6 gr de proteine) Semintele de canepa vin din aceeasi familie de plante ca si Marijuana, dar este o specie diferita. In ciuda asocierii lor cu aceasta planta, produsele obtinute din canepa contin cantitati nesemnificative de tetrahydrocannabinol (THC). Sunt bogate este in proteine, magneziu, zinc, fier si fibre. 2 lingurite de seminte contin aceeasi cantitate de proteine ca un ou mare. Le puteti manca peste cerealele favorite, amestecate in patiserie sau incorporate in smoothies. TEMPEH (1 lingurita pentru 7 gr de proteine) Tempeh are o aroma de nuci si este un aliment foarte versatil in dieta vegana. Aceasta proteina fermentata pe baza de soia functioneaza ca si cereala si poate fi incorporata in mancare sau servita singura. Este foarte folositoare in legarea burgerilor vegetarieni. Este bogat in fibre si in fier.
Tot ce trebuie sa stii despre alimentatia vegana cu Ligia Pop
Luni, August 28, 2017
Cum se defineste alimentatia raw food? Denumirea "raw vegan" inseamna alimentatia vegana fara foc (fara ingrediente de origine animala, ci doar vegetala), in care alimentele de baza sunt legumele, intr-o varietate cat mai larga, germenii si vlastarii, semintele si nucile, fructele si super-alimentele, gen algele marine care reprezinta sursa cea mai complexa de minerale din lume si pana la cacao raw si diverse prafuri vegetale bogate in nutrienti complexi. Cu toate aceste ingrediente se pot face variatii si combinatii corecte din punct de vedere nutritional, deosebite si pe gusturile gurmanzilor. Stilul acesta de viata promoveaza consumarea unor cantitati cat mai mari de mancare in stare naturala si fiecare este liber sa-si aleaga proportia de mancare raw vegana si mancare vegana/vegetariana gatita. Marea majoritate a raw foodistilor consuma un procent de 60-80% crud si restul, pana la 100%, mancare gatita vegetariana/vegana, precum supe de legume, preparate facute la slow cooker (aparat cu gatire lenta), la temperatura de 40@C pe o perioada mai lunga, la aburi, la cuptor in vase de lut sau ceramica, intr-un cuvant cat mai natural. Intotdeauna au existat oameni care au mancat in felul acesta, dar doar in ultimul secol a devenit mai cunoscut acest stil de viata si de alimentatie. Exista foarte multi raw vegani in lume care consuma 100% natural de ani de zile, unii chiar de 30-50 de ani, de la copii, femei insarcinate, batrani si oameni bolnavi care s-au vindecat prin ajutorul hranei naturale, prin consecventa si gandire pozitiva. Pentru ultima categorie, exista institute de sanatate gen Hippocrates Health Institute din Florida sau Institutul Gerson din Europa si USA, care au experienta de peste 60 de ani in tratarea diverselor forme de boala prin tratamentele naturale, recomandand un regim 100% vegetal, lipsit de orice forma de zahar, chiar si in forma cea naturala, din fructe. Care sunt celebritatile care promoveaza un asemenea stil de viata? In zilele noastre acest fel de alimentatie este foarte apreciat in randul celebritatilor precum Demi Moore, Pierce Brosnan, Daryl Hannah, Susan Sarandon, Cher, Margaret Cho, Angela Bassett, Edward Norton, Donna Karan, Woody Harrelson, si toti sunt raw vegani, ori pana la 100% sau intr-un procent foarte mare. Se poate slabi cu ajutorul acestei alimentatii? Lumea a fost zguduita in 2008 (mai putin Romania unde ajung foarte rar si tarziu astfel de vesti), cand a aparut la CNN cazul Angelei Stokes, o tanara obeza, care a slabit 72,5 kg cu ajutorul dietei raw vegane. De asemenea, va recomand filmul "Fat, Sick & Nearly Dead", unde oameni obezi au slabit cate 30-60 kg cu ajutorul curelor de 30-60 zile, numai prin intermediul sucurilor preparate din fructe si multe, multe legume frunzoase. Pe tot parcursul curei, medicii au tinut sub observatie toate analizele care initial erau devastatoare, iar pe parcurs se imbunatateau vizibil, de la zi la zi. Nivelul colesterolului scadea, inima si sistemul imunitar se intareau, calciul si toate mineralele erau in ordine, proteinele la fel. Care sunt persoanele "predispuse" unui asemenea stil de viata? Ce categorii sociale imbratiseaza mai rapid acest stil. Presupun ca sunt oameni cu o cultura deosebita, o educatie aleasa, bine informati si cu o stare financiara buna. Toti cei interesati de un stil de viata sanatos pot sa consume, pe langa mancarea gatita, un procent mare de hrana vie vegetala. Nu trebuie sa ai un rang social inalt sau sa ai o situatie financiara exceptionala pentru a te hrani sanatos. Fraza "mancarea sanatoasa e scumpa" e de obicei o scuza pentru cei care au incercat sa manance sanatos cateva zile si s-au hranit doar cu cele mai scumpe ingrediente, fara sa fie informati ca te poti hrani sanatos pe un buget mai restrans si chiar daca ai vrea sa mananci prea mult nu poti, fiindca toate preparatele sunt foarte satioase. Oamenii care devin raw vegani convinsi sunt cei bine informati si hotarati de a respecta corpul lor si natura. Cat de mult simplifica acest stil de alimentatie viata unei gospodine? Sau nu? Este mai dificil sa gatesti preparate bune, satioase, fara foc, sau e mai usor? Preparatele fara foc sunt foarte rapid de facut si daca ai la dispozitie un robot sau un blender, viata gospodinei se usureaza foarte mult. Doar ca exemplu, in cateva minute se poate face o supa de rosii. Care sunt principalele reguli? Ce trebuie sa faci neaparat si ce nu? Ca in orice alimentatie, diversitatea este cheia. Daca vei consuma doar morcovi sau doar mere, cu siguranta, vor fi carente in corp, pe cand daca este diversitate si multa informatie, totul va fi bine si efectele benefice se vor vedea limpede. Care sunt efectele benefice pe care le-ai simtit trecand la alimentatia raw? De ce ar trebui femeile sa consume mai multe alimente crude? Cantitatile mari de cruditati ne mentin tineri la corp si ageri la minte, plini de armonie si pace interioara, si gata de a vedea viata in alte culori. A fost uimitor sa urmaresc schimbarile din corpul meu in functie de proportia de cruditati introdusa pe parcurs. Transformarile mari se realizeaza atunci cand procentul de cruditati diversificate se apropie de 90% si ma refer aici la schimbari miraculoase realizate prin detoxifierea si curatarea organismului. Aceleasi schimbari le-am observat si la mine: textura mai fina pielii, claritatea ochilor, disparitia celulitei. De asemenea, parul si unghiile devin mai sanatoase si stralucitoare. Am scapat definitive de durerile de ficat si fiere care veneau ca bonus odata cu consumul preparatelor din carne, cat si de starea aceea de greutate si lipsa de energie, care au fost inlocuite cu o stare de bine si liniste sufleteasca. Exista, cel mai probabil, si dezavantaje? Pot aparea carente in organism ca urmare a acestei diete care este destul de stricta? Cum pot fi acestea prevenite? In general, in toate alimentatiile, carentele nutritionale intervin in momentul in care procentul de hrana gatita este mult prea mare fata de hrana de origine vegetala, sau in cazul cand varietatea nu exista. De exemplu, daca un carnivor ar consuma doar carne de vita tot timpul, fara sa introduca si alte feluri de mancare, s-ar ivi destul de repede probleme de sanatate. In cazul nostru, solutia este simpla, incercati sa adaugati in alimentatia zilnica nu doar o cantitate mare de fructe, ci o cantitate cat mai mare de legume  in stare cruda, in special radacinoasele si legume pline de clorofila. In felul acesta, carentele si eventualele anemii sunt indepartate. Atunci cand cel care isi doreste sa faca mai multi pasi pentru o sanatate mai buna, trebuie sa se informeze cat se poate de mult. Nu spun ca trebuie sa faca cursuri sau pregatire speciala, insa pentru multi dintre noi cand spunem cruditati ne referim doar la mere, portocale, banane, morcovi, salate, rosii si cam atat. Trebuie sa realizam ca trebuie sa includem o paleta vasta de cruditati in care se includ semintele incoltite, germenii si vlastarii din cereal, cat si leguminoase, acestea fiind adevarate surse de energie si vindecare. Toate varietatile de nuci pe care le vom inmuia inainte pentru a le face mai usor de digerat, leguminoase cu frunze de un verde intens care sunt adevarate surse de calciu, zinc, magneziu, fier, legume radacinoase care se pot manca crude si lista poate continua. Multe persoane care deja sufera de gastrite si ulcere au avut probleme deoarece au plecat la drum fara prea multe informatii si si-au inrautatit situatia prin consum ridicat de alimente acide, contraindicate in cazul acestor boli. Conteaza foarte mult ca atunci cand aduci un procent mai mare de cruditati sa stii sa le combini corect, si sa stii care sunt acide si care sunt bazice. Acelasi lucru este valabil si in cazul mancarii gatite deoarece mancarea combinata gresit ramane blocata in intestin si provoaca apoi balonari, indigestii, constipattii, dureri de cap si lipsa de energie. Ce efecte/aspecte negative se ascund in spatele acestui stil, raw food. Daca sunt. Care ar fi dezavantajele. Este in ordine sa fie adoptat un regim bazat in mare parte pe raw food timp de o viata? Printr-un astfel de alimentatie, in corp se produce o detoxifiere, cateodata treptata sau alteori intensa, iar reactiile pe care nu le putem numi efecte secundare, apar poate sub forma unor simptome pe care raw foodistii le recunosc imediat. Ar putea fi ceva stari de ameteala sau moleseala, sau pur si simplu nici un fel de reactie. Eu le-am incercat pe toate, si nu intru in panica atunci cand apar, este ceva normal si sunt fericita ca am un corp sanatos care lupta pentru indepartarea toxinelor. Efectele secundare adevarate apar imediat dupa ce incepi sa consumi din nou in exclusivitate gatit si mai ales cand incepi sa ignori cruditatile. Se simte imediat diferenta fiindca toate senzatiile de bine descrise de sus dispar, reinstalandu-se din nou senzatia aceea de corp greoi sau de mancare nedigerata, oboseala permanenta si lipsa de energie. Exista foarte multe persoane in SUA care au consumat hrana raw vegana timp de 30-40 ani, si ma refer aici la acel procent de 80% crud si 20% mancare vegana simpla. Daca i-ati vedea, nu le-ati da varsta pe care o au, si la 68-70 de ani au un tonus si aspect fizic de oameni de 40-45 de ani. Acestia marturisesc ca nu si-au vazut doctorul de familie decat cand au vrut sa-si faca analize, care mereu erau foarte in regula. Ce presupune, din punct de vedere financiar, stilul raw? Trebuiesc achizitionate diferite aparate casnice? Cutitul si tocatorul sunt cele mai importante pentru inceput, iar pentru cei care doresc sa se hraneasca asa pentru o viata, un robot si un blender bun ar fi de mare ajutor. Cat costa o dieta raw pe saptamana? Este scump acest stil de viata sau mai ieftin? Daca ar fi sa consumam doar cruditati, atunci costurile sunt cam la fel cu o alimentatie traditionala. Din mai si pana in noiembrie costurile se pot cobora deoarece toate preparatele devin mai accesibile. Nu uitati ca in timpul iernii nu se consuma in special legume din import de care dorim sa stam cat mai departe. Cu totii stim ce gust au si faptul ca sunt crescute in mare parte pe suport chimic si sunt lipsite de viata si de nutrientii necesari corpului. Un interviu cu Ligia Pop, sursa: verticalnews.ro