vis

Urmele de pasi
Vineri, Ianuarie 10, 2014
O pilda despre natura umana, credinta si abandon. Un om a avut odata un vis. Se facea ca mergea pe o plaja impreuna cu Dumnezeu. Pe cer ii apareau proiectate scene din viata sa. El a observat ca fiecarei scene ii corespund pe nisip doua seturi de urme de pasi: unul era al lui si celalalt al lui Dumnezeu. Dupa ce si ultima scena din viata i-a trecut prin fata ochilor, el s-a uitat din nou in spate, la urmele de pasi. A observat cu aceasta ocazie ca tuturor momentelor cu adevarat grele din viata sa corespundea un singur set de urme de pasi pe nisip. Suparat, el s-a intors catre Dumnezeu si l-a intrebat: " Doamne, mi-ai spus odata ca daca ma decid sa te urmez, nu ma vei parasi niciodata. Am observat insa ca ori de cate ori am avut necazuri mari in viata, in urma mea nu exista decat un singur set de pasi. Cum se face, Doamne, ca ori de cate ori mi-a fost cu adevarat greu in viata m-ai parasit?" Domnul i-a raspuns: " Copilul meu drag, Eu te iubesc prea mult ca sa te parasesc vreodata. In momentele tale grele, urmele de pasi pe care le-ai vazut intiparite pe nisip erau ale Mele, nu ale tale, caci in acele momente te-am purtat in brate".
Cele 10 modalitati de baza pentru programarea inconstientului tau
Duminica, Decembrie 08, 2013
1. Pentru progaramarea inconstientului tau, obiectivele trebuie sa fie realiste Sa slabesti 10 kilograme intr-o saptamana este nerealist, oricat de bine te-ai programa la nivel inconstient. Gandeste intr- o maniera astfel incat sa eviti conflictul intre ganduri si sentimentul tau in legatura cu acele ganduri. De exemplu, vizualizeaza cum te urci pe cantar si ai 7-10 kilograme mai putin sau imagineaza-te purtand haine cu 2 marimi mai mici. 2. Programeaza-te ca si cum schimbarea deja a avut loc De exemplu, daca doresti sa instalezi un program de obiceiuri alimentare sanatoase, vizualizeaza-te pe un ecran de cinema cum mananci mancare sanatoasa, cum zambesti si spui: " Imi/ iti place sa mananc/i sanatos". Pentru unele persoane functioneaza mai bine afirmatia spusa la persoana I, altii prefera persoana a II. Iti recomand sa repeti ambele variante in minte si sa vezi care dintre ele se potriveste mai bine pentru tine. 3. Ca regula, programeaza-ti inconstientul la persoana a III-a Fa acest lucru imaginandu-te pe un ecran alb si vorbind cu tine la persoana a II-a. Oamenii sunt diferiti, asadar daca ti se pare mai putin ciudat si mai la indemana sa vorbesti cu tine la persoana I, este mai bine sa iti urmezi instinctul. Odata ce partea de programare a avut loc, este o idee buna sa intri in "film" si sa experimentezi produsul final cat mai intens posibil, ca si cum ai fi acolo, ca si cum ai vedea, auzi si simti ceea ce se intampla in film ( in felul acesta poti real-iza) ceea ce doresti sa se intample. 4.Programeaza-te folosindu-ti simturile cat mai intens posibil De exemplu: iti poti imagina ca te plimbi pe plaja si simti nisipul sub picioare, simti caldura soarelui pe piele, vezi razele cum sclipesc pe suprafata apei, auzi sunetul pescarusilor si simti mirosul usor sarat din apropierea marii. 5. Ignora problemele si concentreaza-te pe solutii Este mai bine sa te programezi pentru ceea ce doresti si nu pentru ceea ce nu vrei. Mintea ta inconstienta nu stie sa proceseze negatiile. Putem procesa negatiile atunci cand le citim sau auzim doar la nivel constient. La nivel creierului e implicata regiunea corticala superioara in procesarea negatiilor. De exemplu " Mie nu imi place sa fumez" urmeaza urmatorul proces: mintea inconstienta proceseaza semnificatia " Eu- mie", " Place" si "fumez", iar negatia o trimite catre partea corticala superioara unde sunt procesate la nivel constient negatiile. Deci " Mie nu imi place sa fumez" este la nivel inconstient procesat ca " Mie imi place sa fumez". 6.Foloseste intensitatea si repetitia pentru programarea inconstienta Creeaza imaginile din mintea ta cat mai vii si creste intensitatea lor ajutandu-te de imaginatie. Practicarea, ascultarea si programarea repetata sunt cheile succesului catre ceea ce iti doresti sa realizezi. 7. Pastreaza totul cat mai simplu O sesiune de programare mentala a inconstientului este indicat sa includa un singur exercitiu. Poti avea mai multe sesiuni pe parcursul unei zile, insa pastreaza ca regula: o sesiune se centreaza pe un singur obiectiv. 8. Permite ca lucrurile sa se intample fara sa le pui la indoiala Ultimul lucru pe care ar fi indicat sa il faci dupa o sesiune de programare a inconstientului este sa te intrebi daca a functionat sau nu ceea ce ai facut. Cele mai mari schimbari apar atunci cand dupa ce lucrezi la o anumita programare uiti de ea si apoi realizezi ca "s-a intamplat pur si simplu". 9. Crede si ai incredere Crede in puterea inconstientului tau deoarece una dintre cele mai eficiente metode de influentare si programare inconstienta este prin intermediul convingerilor tale. Credintele sunt luate drept comenzi de catre inconstient deoarece ele sunt pline de trairi. Ele devin cu atat mai puternice cu cat trairile sunt mai congruente cu convingerile (gandurile ). 10. Programeaza-te intr-o stare de concentrare intensa, intr-o stare hipnotica Hipnoza este atentia directionata catre un anumit proces. Ea trece peste pragurile constiintei critice si face un liant direct catre mintea inconstienta . Inconstientul respinge idei si informatii care nu se potrivesc cu sistemul personal de valori si convingeri. Din acest motiv schimbarea unor convingeri care ne limiteaza nu inseamna stergerea sau inlocuirea celor vechi. Are loc o schimbare reala atunci cand este instalata o noua convingere si trimiterea ei catre zona inconstienta prin repetitie si intensitate maxima.
Incotro merge viata ta?
Duminica, Decembrie 08, 2013
Sunt inca sub impactul seminarului tinut de Richard Moss in Romania pe care l-a inceput cu o intrebare foarte interesanta: " Daca ar fi sa vorbesti in fata intregii umanitati pentru 15 minute, despre ce ai vorbi? Care ar fi acele lucruri pe care merita sa le mentionezi?" caci acesta este calea pe care inima ta doreste sa mearga, astfel poti gasi directie visurilor tale . Intalnesc des oameni care nu stiu in ce directie doresc sa mearga profesional si personal. Constiinta atator posibile optiuni poate sa para atat de coplesitoare incat sa iti fie greu sa decizi ce doresti sa faci. Riscul este acela ca poti sa stai o gramada de timp fara sa faci nimic altceva decat sa analizezi. Acesta nu este progres, ci non-actiune. Lumea este prin definitie dinamica si raspunsul la marile intrebari vin atunci cand inaintezi, cand te misti si apar acele oportunitati pe care le culegi si le fructifici. Filmul Secretul a creat in mintile multor oameni o mare confuzie. Pe de-o parte, filmul si cartea secretul spun ca este de-juns sa crezi cu adevarat, sa vizualizezi ceea ce iti doresti si sa folosesti tot felul de afirmatii pozitive pentru a atrage astfel materializarea a ceea ce iti doresti. Partea interesanta pe care am intalnit-o in " practica" mai multor persoane este urmatoarea: isi stabileau un obiectiv, se rugau pentru indeplinirea lui, dar nu actionau pentru realizarea acelui scop, se asteptau sa se intample de la sine. Credeau ca e suficient sa isi doreasca un lucru pentru ca el sa se intample. E ca in bancul acela: " Da Doamne sa castig la loto, te rog Doamne ajuta-ma sa castig la loto". " Bine, dar du-te si ia-ti un bilet". Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga si-n desaga. De cele mai multe ori, pentru a materializa ceea ce ne dorim, avem nevoie sa punem in miscare resurse din interior care ne surprind inclusiv pe noi insine. Multi dintre cei care reusesc sa indeplineasca un obiectiv maret spun ca drumul pana la scopul final a fost mai interesant decat scopul in sine. E important sa iti stabilesti o directie pentru a-ti seta mintea incotro sa mearga. Mintea are nevoie de obiective si scopuri pe care sa le indeplineasca si sa guste bucuria implinirii. Inainte de a renunta le Ego cred ca e necesar sa il hranesti si sa il cresti astfel incat sa fie multumit. Daca il pui la colt, el va urla de acolo in permanenta si nu vei avea liniste. Cum puteam gasi calea? Cred ca e important sa facem selectia lucrurilor care ne plac cu adevarat si sa actionam cu pasiune. In felul acesta, efortul va fi minim si devotamentul va fi maxim. Sa lucrezi pana la epuizare ceva ce nu iti place doar pentru bani, e o solutie trecatoare, e greu sa o tii asa la infinit fara sa ajungi in prag de burn-out. Multi spun ca nu au solutii, ca nu pot face ceea ce le place pentru ca trebuie sa isi intretina familiile. Compromisurile sunt bune pana cand ajungi sa iti compromita propria persoana si sa te atace in valorile cele mai de pret. Valorile sunt acei piloni importanti care ne ghideaza viata si ne ofera perspectiva prin prisma carora ne organizam lumea- atat mental, cat si emotional. Daca pentru mine este o valoare succesul in cariera, atunci activitatile mele si emotiile mele sunt cele mai prezente si mai intens traite in aceasta zona. Sunt dispus sa sacrific o relatie sau o potentiala familie pentru a junge sa traiesc succesul profesional. Valorile ne ghideaza ca o forta invizibila greu de definit. personal lons Tu stii care sunt acestea?
Nu e somn, e odihna constructiva
Duminica, Decembrie 08, 2013
Traim intr-o perioada cand suntem conectati in permanenta la internet, telefoane, persoane, tehnologie de orice fel si am uitat cat de important este pentru minte sa se refaca. Rezultate au aratat ca un pui de somn imbunatateste productivitatea, iar pauzele regulate cresc productivitatea si creativitatea, pe cand lipsa acestora conduce la stres si extenuare. John Trougakos de la Universitatea Scarborought din Toronto si Scoala de Management Rotman compara creierul cu orice alt muschi din corp. La fel ca si muschii care sunt obositi dupa uz repetat si sustinut, la fel si mintea devine obosita dupa activitate intensa. Creierul are nevoie de o perioada de recuperare dupa efort, explica acesta. Nu este necesara o pauza daca te simti " in priza" si plin de vitalitate, uneori avem nevoie e o perioda intense de concentrare ca sa ajungem la maximum de productivitate. Este vorba de acele momente in care ne fortam sa continuam ceva ce in mod normal am dori sa intrerupem. Cercetarile de la Universitatea Notre Dame arata ca somnul dupa o perioada de invatare intensa e benefic pentru reactualizarea informatiilor. Psihologul Jessica Payne si colegii sai de la Universitatea Notre Dame au studiat 207 de elevi care in mod obisnuit dormeau 6 ore pe noapte. Payne a dat instructiunea studentilor in mod random ca sa invete la 9 dimineata, 9 seara, lasand echipa de la 9 dimineata sa stea treaza dupa invatare intreaga zi, in timp ce grupul de la 9 seara se culca ulterior. Ea a testat apoi capacitatea studentilor de reactualizare a informatiilor dupa 30 de minute, 12 ore si 24 de ore. Ea a descoperit ca dupa 12 ore, acei studenti care au dormit s-au descurcat mult mai bine la testele de memorie. Dupa 24 de ore, cand toti studenti au dormit, toti studentii si-au amintit mult mai bine ceea ce au studiat. " Studiul nostru arata ca a dormi imediat dupa ce inveti ceva nou este benefic pentru memorie" spune Payne. Intr-o lume in care credem ca succesul vine odata ci mai multe ore de lucru, poate ca e timpul pentru o schimbare si chiar pentru o pauza.