7 super-alimente de care ai nevoie pentru o viata lunga si sanatoasa

7 super-alimente de care ai nevoie pentru o viata lunga si sanatoasa

Luni, Noiembrie 13, 2017

Este adevarat ca puteti adauga ani la viata doar facand alegeri mai inteligente in privinta alimentelor? Credeti sau nu, asa este.

Durata noastra de viata este dependenta de cativa factori. Totusi, daca urmati un stil de viata sanatos si daca va aveti o dieta plina de nutrienti, puteti incetini procesul de imbatranire si ajuta la indepartarea bolilor legate de varsta, incluzand bolile de inima, osteoporoza si diabetul.

Aruncati o privire asupra acestor super-alimente care va vor ajuta sa traiti mai mult, mai sanatos, si mai fericiti!

1. Pestele

O sursa bogata in proteina, si de Omega 3, pestele va va ajuta sa preveniti acumularea de colesterol din artere. Daca nu va puteti decide intre un file de peste si un somon la tigaie, alegeti intotdeauna somonul. Carnea lui nu coaguleaza sangele, nu ridica colesterolul si nici nivelul presiunii sangelui.

2. Iaurtul

Iaurtul e plin de calciu, exact ce a comandat doctorul pentru a mentine oasele sanatoase odata cu varsta. Cautati iaurt care contine vitamina D, care ajuta corpul sa absoarba acest mineral important. Iaurtul ajuta de asemenea in digestie si este plin de proteine. Nu uitati sa mancati cu fructe pentru beneficii aditionale.

3. Ciocolata

Credeti sau nu, ciocolata este un renumit super-aliment cu proprietati anti-imbatranire. Bogat in flavonoide, ciocolata poate ajuta la mentinerea vaselor de sange si la scaderea tensiunii arteriale ridicate, al diabetului de tip 2, al bolilor de rinichi si al dementei. Aceste beneficii vin direct din cacaua utilizata la producerea ciocolatii, asa ca veti avea beneficii mai mari daca mancati ciocolata neagra si nu ciocolata cu lapte.

4. Nucile

Nucile sunt surse bogate de grasimi nesaturate si fac o gustare sanatoasa cand se combina cu strugurii. Nucile sunt deasemenea o sursa excelenta de vitamine, minerale si alti fitonutrienti, inclusiv antioxidanti. Nu va temeti sa le combinati cu un pahar de vin rosu, pentru a obtine protectie impotriva bolilor de inima, diabetului si pierderii de memorie datorate varstei. Contine deasemenea resveratrol ce poate activa genele care incetinesc imbatranirea celulara.

5. Uleiul de masline

Da, este sanatos, dar consumat cu moderatie. Uleiul de masline este bogat in grasimi monosaturate ce lupta impotriva bolilor de inima si al cancerului. Poate fi responsabil si pentru sanatatea creierului si prevenirea cancerului. Trebuie insa tinut minte ca este bogat in calorii, iar 2 linguri pe zi sunt suficiente.

6. Ouale

O excelenta sursa de proteine, ouale ajuta la protejarea de deterioarea oaselor.  Ele contin vitaminele B care au demonstrat ca ajuta in reducerea inflamatiei creierului, lucru care ar putea ajuta impotriva dezvoltarii bolii Alzheimer. Galbenusul e bogat in nutrienti care ajuta la prevenirii degenerarii maculare, cauza principala a orbirii.

7. Afinele

Afinele sunt bogate in antioxidanti care pot preveni si minimiza deteriorarea celulelor. Un studiu recent condus de City of Hope Hospital sugereaza ca afinele ar putea avea si abilitatea de a lupta impotriva cresterii tumorilor si in combaterea radicalilor liberi, care sunt si principalele cauze ale cancerului. Incercati sa adaugati si alte alimente colorate purpuriu-rosu-albastru, cum ar fi toate fructele de padure, care aduc beneficii similare.

Cu beneficii de la promovarea sanatatii la combaterea cancerului, aceste superalimente ne pot ajuta sa traim mai mult si mai sanatos. Primul pas catre o imbatranire sanatoasa este o dieta plina de nutrienti, asa ca faceti alegerile corecte si mancati alimente care va ajuta sa sprijiniti sistemele din corp pentru anii care vor urma.

Un articol de Peter Ross