Cum sa primesti o avansare la locul de munca ?

Joi, Februarie 15, 2018

Un articol de Randall S. Hansen, Ph.D.

 

Unii experti in cariera spun ca in ziua in care incepi noul tau job ar trebui sa incepi planificarea urmatorului tau job. Si stii ceva? Asa ar trebui! Doar asigura-te ca te concentrezi suficient pe jobul pentru care ai fost angajat si reusesti sa excelezi inainte sa cauti urmatorul post.

Promovarile nu sunt gratis. Azi angajatii trebuie sa-si creeze si sa-si controleze singuri carierele - prin una sau mai multe organizatii.

Cum va dezvoltati un plan pentru a fi promovat? Incorporati aceste strategii:

 

1. Dezvoltati relatii de mentor-ship

Un studiu recent a descoperit ca in 4 din 5 promovari, persoanele care au avut o relatie cu cineva ca mentor  dintr-o pozitie mai inalta din companie, ceea ce i-a ajutat sa raspandeasca cuvintele bune despre ei. Unele companii au programe de mentoriere formale (back-up), dar si daca nu aveti asa ceva, tot exista metode de a va construi relatii cu persoane aflate in pozitii mai inalte din companie. Mentorii pot fi deasemenea si surse excelente de informatii si ghizi de cariera. 

2. Cuantificati rezultatele

In timp ce promovarile nu sunt neaparat bazate pe performanta din trecut, puteti cu siguranta sa va propuneti pentru o avansare aratand o informatie detaliata a succeselor din trecut. Cei care au rezultate trec in fata.

Tineti o evidenta a tot ceea ce faceti si care valorifica compania, o pune intr-o lumina favorabila, care aste creativ sau inovativ si care le arata loialitatea si dedicatia pentru organizatie.

3. Practicati auto-promovarea

Desi am fost invatati de catre familie ca modestia este o virtute, totusi in cazul cand doriti un job, trebuie sa fiti o cantitate cunoscuta. Daca ati avut realizari majore sau ati creat programe de succes, asigurati-va ca oamenii stiu de ele - in special cei care fac promovarile. Vindeti-va si faceti cunoscut faptul ca sunteti in cautare de o avansare.

4. Stabiliti oconexiune cu seful dvs

Ar trebui sa va ganditi la sefii dvs ca fiind acei paznici de granita dintre doua tari. Pot fie sa va deschida portile si sa va ghideze tot inainte spre urmatoarea pozitie in companie fie pot sa tina poarta inchisa si sa va blocheze orice miscare in firma. Folositi toate ocaziile ca sa va transformati seful in sustinatorul cheie al avansarii dvs.

Folositi mediul profesional ca sa cautati consiliere si preocupati-va pentru a va arata interesul de a ramane in firma. Unii experti sugereaza sa construiti un raport cu seful afland mai multe despre interesele lui din afara si despre hobby-urile lui si apoi sa vorbiti despre ele la diverse intalniri, petreceri sau activitati.

5. Adaugati cunostinte si abilitati noi.

Evident ca una din cele mai eficiente metode de a reusi sa fiti promovati este sa va extindeti cunostiintele si abilitatile in domeniile critice organizatiei. Odata cu schimbarile rapide in tehnologie trebuie sa tineti pasul cu diverse abilitati pentru a fi pe piata si pentru a va putea face munca.

6. Construiti-va propria retea

Cu cat va cunoaste mai multa lume, cu abilitati si puncte forte, cu valoarea pe care o aduceti organizatiei, cu ambitiile pe care le aveti, cu atat mai probabil va aparea numele dvs cand se ivesc oportunitati.

7. Cereti mai multe responsabilitati

Oferiti-va voluntari sa ajutati alte departamante sau echipe sau cereti pur si simplu mai multe responsabilitati. Astfel va veti creste valoarea in cadrul firmei aratandu-va interesul si dorinta de a ajuta departamentul si compania sa evolueze.

8. Purtati-va profesional in toate imprejurarile

Castigati-va reputatia de a fi mereu de incredere, la dispozitie, profesional si cooperant. Imbracati-va profesional  si curat; puneti intrebari cand nu sunteti siguri cum sa faceti anumite lucruri; indrazniti sa fiti diferit si iesiti in evidenta din multime; mentineti o atitudine pozitiva asupra lucrurilor, chiar si in situatii dificile. Nu va plangeti, nu blamati pe altii cand lucrurile nu merg asa cum vreti. Faceti-va un nume cu ajutorul conferintelor, articolelor si prezentarilor.

Si mai ales, fiti un problem-solver. Nu mergeti la seful dvs cu probleme ci incercati sa gasiti macar o solutie inainte de a-l aborda. Rezolvatorii de probleme sunt avansati. Cei care se plang si se asteapta ca sefii sa le rezolve toate problemele NU sunt avansati.