Cum tinem echilibrul intre viata si munca?

Vineri, Martie 16, 2018

Redirectionati treburile casei

Unori sa investim  bani pe o problema merita doar fiindca starea noastra mintala va beneficia enorm. Platiti pentru putin ajutor si veti bifa cateva lucruri din lista obligatorie si va va deschide programul pentru participari in activitati placute in timpul liber. In ziua de azi puteti avea aproape orice facut si adus la usa voastra - inclusiv cumparaturile. Curatenia si serviciile de gradinarit exista din abundenta si la un pret rezonabil. Puteti plati pe cineva sa va scoata catelul, sa va faca rufele sau sa va curete curtea.

Faceti-va indispensabili

Faceti-va indispensabili inainte de a incepe sa stabiliti limite la locul de munca. Faceti in asa fel incat sa nu-si pata imagina viata fara voi. Apoi stabiliti foarte clar si calm linii directe de comunicare despre ce aveti nevoie pentru a ramane sanatosi si productivi. Oferiti motive rezonabile si rationale pentru a reduce timpul extra OVT sau pentru a va putea deconecta de la mailul de munca dupa o anumita ora. Si daca jobul este de asa natura incat simtiti ca prin acest gen de conversatii va veti pune in pericol postul atunci  momentul sa cautati altul care sa se alinieze cu valorile personale.

Dezvoltati solutii creative

In functie de cultura de la locul de munca si situatia particulara, programati o intalnire cu supervizorul pentru a discuta in ce fel va puteti usura stresul si cum ati putea obtine un program mai convenabil. Dar gasiti o solutie inainte de a cere sefului sa va rezolve problema. Stabiliti de exemplu care sunt zilele in care ramaneti peste program pentru proiectele urgente. Intrebati daca puteti pleca mai devreme catva zile pe saptamana ca sa va luati copilul de la gradinita sau sa rezolvati alte treburi, dar stabiliti ca veti fi disponibili la telefon pentru urgente si ca veti lucra de acasa 2 ore in schimb.

 Ramaneti activi

Poate ca suna imposibil sa va faceti timp pentru sport in programul incarcat pe care deja il aveti dar beneficiile se extind mult mai departe decat cele fizice. Un studiu facut in 2013 a descoperit ca miscarea nu doar scade stresul dar si ajuta persoana sa aiba mai multa incredere in ea si mai pregatita sa faca fata la problemele de servici. Mergeti la sala, luati-o pe scari, mergeti pe bicicleta la lucru - ideea este sa va miscati mereu.

Stabiliti-va prioritatile

Decideti ce este mai important pentru voi inafara muncii. Stabiliti o ordine in activitatile extra si valoarea lor, cum ar fi familia. Daca sportul va relaxeaza si nu vreti sa traiti fara el, atunci puneti-l in cap de lista. Determinati cum v-ar place sa va petrecti cel mai mult timpul liber si dedicati-va acestor prioritati inainte de a va angaja in altele.

Daca aveti un program lung atunci probabil veti renunta la unele activitati de relaxare din cand in cand dar dacava pastrati cateva din ele regulat nu veti mai simti ca va tradati singuri.

Nu va agitati pentru lucrurile mici

Intrebati-va daca nu aveti prea multe asteptari de la voi insiva. Daca nu faceti fata la programul prelungit, familie si prietei, si timpul personal, va trebui sa renuntati la unele lucruri mici ca sa va imbunatatiti starea mintala. Amanati spalatul vaselor sau stersul prafului cateva zile. Sigur mai poate astepta si citirea mailurilor pana in weekend. Jobul este suficient de solicitant cu enrgia si timpul vostru asa ca nu complicati si mai mult situatia. Fiti buni cu voi insiva si dati-va o pauza din cand in cand.

Rezonati cu voi insiva

Fiti mai atenti cand sunteti cel mai prouctivi in timpul zilei si cand va simtiti obositi sau iritati. Puteti sa urmariti acest lucru monitorizandu-va intr-o agenda sau jurnal cateva zile la rand. Atunci cand stiti la ce ore sunteti eficienti va puteti planifica ziua eficient. Desi nu veti avea mai multe ore intr-o zi, o sa va reduceti cateva din sentimentele de stres pe care le aveti atunci cand incercati sa faceti ceva si sunteti obositi sau fara energie. Va veti simti mai echlibrati.

Straduiti-va sa integrati munca si viata

Intrebati-va daca jobul prezent se aliniaza cu valorile voastre de baza, cu abilitatile si talentele pe care le aveti. Adevarul este ca multe locuri de munca cer mai mult timp decat standardul 9 to 5. Daca va aflati intr-o cariera care va implineste, aceste cereri nu se vor simti agresiv. Cand persoanele sunt ferme si clare in privinta jobului, ei pot sa integreze corect munca in viata lor, fara resentimente.