De ce ar trebui sa faci YOGA?

De ce ar trebui sa faci YOGA?

Luni, Septembrie 25, 2017

Daca ai nevoie de motivatie ca sa iti dezvolti un program de practica yoga acasa, am venit cu 25 de motive. Pentru ca DA, chiar atat de buna este Yoga:

1. Este gratis!

2. Nu ai nevoie de echipament special

Ooti sa o faci oriunde. Pe o salteluta, pe iarba, pe podea. Si chiar cand esti intr-o calatorie, poti sa o practici fara prea mari batai de cap.

3. Poti sa ramai in pijama

Te dai doar jos din pat pe podea. Nu ai nevoie de haine fancy sau de papuci speciali de sala.

4. Sunetele amuzante sunt numai ale tale

Nu trebuie sa-ti faci griji de sunetele care ies din corpul tau pentru a te face de ras in fata cursantilor. E un bonus dragut, nu?

5. Nu conteaza ce fac ceilalti

Nu va trebui sa te ingrijoreze ce fac ceilalti si sa te compare sau sa tii pasul cu cineva anume.

6. Poti sa-ti modelezi practica la posturile si ritmul care ti se potrivesc

Nici un curs nu va putea face asta mai bine decat tine fiindca fiecare corp are nevoie unice si diferite in fiecare zi.

7. Yoga te face mai productiv

Serios! Daca una din scuzele tale este : "Sunt prea ocupat/a", sau "Nu am timp!" incearca sa te trezesti cu jumatate de ora mai devreme pentru a face yoga primul lucru in ziua respectiva. Iti vei da seama ca practicand yoga iti creezi mai mult timp pe zi.

8. Yoga iti creste nivelul energiei

Pe langa faptul ca te face mai eficient in timpul zilei ajutandu-te sa fii mai relaxat si mai focusat, o practica de yoga dimineata te energizeaza crescand aportul de oxigen si stimuland circulatia sangelui prin intregul corp.

9. Yoga revitalizeaza intregul organism

Astfel incat sa poti manca si mai multa mancare sanatoasa si delicioasa.

10. Somn de calitate

Practica regulate de yoga te ajuta sa dormi mai bine si sa ai un somn de calitate. Aducandu-ti atentia in present si reducand stresul, practica yoga va cobori nivelul cortizonului si va inlatura gandurile care te distrag si nu te lasa sa dormi.

11. Lupta impotriva osteoporozei

Yoga intareste articulatiile, prevenind si imbunatind efectele osteoporozei si ale imbatranirii. Acest lucru previne ca micile raniri sau cazaturi sa se transforme in daune majore!

12. O mai buna postura

Yoga lubrifica, intinde si intareste coloana vertebrala, ducand la o mai buna postura, eliberare de dureri de spate si prevenirea accidentarilor serioase de coloana.

13. Detoxifiere gratuita

Yoga detoxifica corpul de efectele mediului si al poluarii alimentelor cu ajutorul masajului interior al organelor facut prin posturile rasucite.

14. Stimulator si energizant sanatos

Intoarcerea capului sub zona inimii ofera o schimbare a perspective si ia o povara de pe inima. Este si stimulator si energizant in acelasi timp.

15. Invatam sa ne observam respiratia

Respiratia constienta cat timp stati pe saltea ajuta ca crearea obiceiului de a ne observa respiratia in timpul zilei, ajutandu-ne sa inspiram mai mult aer, mai multa energie, expansionand capacitatea pulonara si focusandu-ne in momentul present.

16. Yoga ne salveaza picioarele

Picioarele care sunt legate in pantofi toata ziua se obosesc. Incaltamintea nesanatoasa si lipsa exercitiilor pentru picioare pot contribui la formarea platfusului cauzand problem serioase ca fascita plantara, sau dureri de genunchi. Elibereaza-ti picioarele!

17. Creste imunitatea

Yoga da un impuls puternic imunitatii reducand hormonii de stress care il afecteaza; stimuleaza plamanii, inima si sistemul digestiv pentru a ajuta sa se elibereze de toxine si factori patogeni; dreneaza de asemenea sistemul limfatic.

18. Yoga poate usura simptomele racelii

Miscarile blande si anumite tehnici de respiratie- pranayama- pot ajuta la eliberearea congestiei si la insanatosirea corpului.

19. Obiceiuri posturale mai bune

Practicand o postura corecta pe saltea, create obiceiuri postural bune si in timpul zilei. Va veti salva spatele si gatul de la tensiune prelungita. Tinandu-va capul sus, va veti misca de-a lungul zilei cu gratie si incredere.

20. Yoga reduce anxietatea

Practicand prelingirea inspiratiilor si expiratiilor si concentrandu-va mintea in prezent, o rutina yoga va tine anxietatea departe.

21. Yoga ofera ocazia foarte necesara de timp cu tine insuti

Toata lumea are nevoie de putin timp pentru contemplare, mai ales persoanele care lucreaza cu alte persoane in timpul zilei sau care au grija de altii. Daca te ingrijesti pe tine insuti mai intai, vei avea mai multa energie si iubire de oferit altora.

22. Yoga mareste sentimental de recunostiinta

Recunostiinta pare a fi un slogan in zilelor noastre, si chiar si stiintele conventionale spun ca acest sentiment stimuleaza sanatatea, elibereaza depresia si anxietatea, si creste sentimentul de placere in viata.

23. Yoga deschide inima

Pentru toti cei sceptici, aceasta fraza atat de mult auzita in cursurile de yoga si in cartile de self-help, ar putea sa declanseze cinicul. Dar faceti-va timp sa practicati exercitiile de stretching al pieptului din posturile de indoire a spatelui si odihna in postura Savasana cu intregul corp deschis si vulnerabil, si veti incepe probabil sa observati ca yoga desface starturile energetice pe care le-ati construit pentru a va proteja de ranile din trecut si din viitor.

Cu timpul veti fi de accord ca aceste practici de "deschidere a inimii" permit cu adevarat sa va eliberati de frica si durere si sa lasati mai multa iubire si bucurie sa intre.

24. Yoga scade inflamatia

Studiile au aratat ca yoga scade moleculele responsabile de inflamatie in corp, inhiband dezvoltarea cancerului si ajutand mai ales persoanele care sufera de artrita si fibromialgie.

25. Yoga iti da un scop

Un mod puternic de a incepe practica zilnica este prin stabilirea unei intentii pentru ziua respective. Facand asta, va conduceti sa traiti cu un sens si un scop in viata. Intentia poate fi atat de simpla cat de a fi prezenti cu fiecare respiratie, fiecare miscare, si fiecare gand.