Meditatia poate fi o solutie la problemele de zi cu zi

Problemele de zi cu zi si cum le poate rezolva MEDITATIA

Marti, Aprilie 04, 2017

Cea mai intalnita problema in ziua de azi este durerea de cap sau migrena, uneori atat de puternica incat ne poate afecta performanta, relatiile sociale si starea de sanatate in general. Cand stresul in corp si in minte se aduna si nu mai poate fi controlat, se poate transforma intr-o migrena.

Meditatia este invers proportionala cu stresul

Cu cat meditezi mai mult si mai des, cu atat mai mult stres se elibereaza din corp. In loc sa luam o pastila pentru fiecare durere de cap sau simptom de durere si sa depindem numai de pastile, mai bine urmarim cum apar problemele noastre de sanatate. Cel mai sigur sunt relationate cu stresul, cu evenimentele incarcate emotional, cu conflicte si alimentatie gresita.

Prea multa alergatura in timpul zilei- atat acasa cat si la munca- si o gramada de “lucruri de facut”, par ca niciodata nu se termina. Cateva minute de meditatie in mijlocul acestei nebunii va pot relaxa si in acelasi timp va incarca cu energie ca sa puteti continua. Dimineata luati-va doza de energie cu numai 15-20 de minute de meditatie. Va organizeaza mintea pentru a functiona cu mai mula eficacitate.

Cand avem nevoie de meditatie?

Probabil ati observat ca atunci cand sunteti stresat si pe fuga, incep diverse simptome, de la dureri de stomac la palpitatii si ameteli. Corpul nostru resimte schimbarile psihice prin care trecem. Meditatia ajuta la restabilirea acestui echilibru fizic si psihic eliberandu-ne de stresul acumulat si de toxinele care impiedica o buna circulatie a sangelui. Ne ajuta sa fim mai constienti de tot ceea ce facem, atata vreme cat dorim sa prestam atentie la micile detalii. Cand incepi sa meditezi zilnic, devii mai constient de ceea ce faci, gandesti si spui.

Meditatia practicata zilnic, dimineata si seara, reduce ritmul alert al vietii cu care suntem obisnuiti si ofera nu doar solutii clare la problemele noastre ci si o terapie blanda pentru problemele de sanatate. Majoritatea afectiunilor apar pe fond nervos si se datoreaza incapacitatii noastre de a stabili ca prioritate sanatatea noastra fizica si psihica. 

Pe langa meditatie - sau in timpul ei - puteti incerca cateva posturi yoga sau asane care imbunatatesc circulatia sangelui si ajuta corpul sa fie mai flexibil (excelent pentru cei care lucreaza la birou sau conduc mult timp). Cele mai recomandate posturi sunt Hastapadasana, Sarvangasana si Halasana. O simpla cautare pe Google Imagini va dezvalui ca sunt de fapt niste posturi foarte cunoscute noua, ca de exemplu “Lumanarea” sau statul pe omoplati.

Daca inca nu stiati, o viata echilibrata inseamna si miscare zilnica minim 30 de minute. Fie ca mergeti pe jos, la sala sau aveti un  sport preferat, este obligatorie pentru mentinerea sanatatii. 

Meditatia imbunatateste calitatea somnului

Cateva minute de meditatie inainte de culcare va asigura un somn profund si o relaxare a intregului corp. Meditatia ne ajuta sa facem si curatenie mentala dupa o zi in care ne-am incarcat cu tot felul de probleme si ne-am intoxicat cu diversi poluanti cum ar fi multitudinea de sunete, radiatiile de la calculator, emisiile de fum samd. Un alt efect al meditatiei pe care cu totii l-am aprecia este dobandirea calmului interior. Ne ajuta sa acceptam  situatii care in mod normal ne streseaza sau ne agita; aduce o intelegere si o acceptare mai relaxata a diferitelor evenimente fara sa ne produca prea multe efecte negative. Nu ne lasa “reci” ci doar ne face mai intelepti si mai calmi. 

Sentimentul de calm vine natural dupa ce practicam meditatia regulat, iar lucrurile sau persoanele care inainte ne enervau nu prea mai au importanta dupa un timp. 

Cum meditam

Daca invatam sa ascultam semnele corpului vom stii cand e nevoie sa luam o pauza de la ceea ce facem si sa inchidem ochii cateva minute. Nu sunt necesare conditii speciale pentru a medita.  Un loc in care sa nu fim deranjati cateva minute si telefonul pe silent este suficient ca sa “evadam” putin . 

Stresul se afla peste tot, dar nu este in aer sau in apa. Este in noi. El gaseste persoanele dispuse sa se agite, sa se enerveze si sa se implice mai mult decat e nevoie. Stresul exista insa depinde de noi cum reactionam la el. Meditatia ne da o alta perspectiva asupra problemelor zilnice si nu numai. Ne invata sa vedem diferit, sa gandim si sa actionam diferit. Iar consecintele se vad imediat: mai putine probleme de sanatate, o minte mai organizata si limpede, eficacitate sporita la locul de munca, relatii armonioase si o stare de bine generala.

De fapt, cum putem trai fara meditatie?