Beneficiile exercitiului fizic in timpul sarcinii

Beneficiile exercitiului fizic in timpul sarcinii

Joi, Aprilie 06, 2017

Exercitiul fizic nu este doar un lux sau o activitate pe care o prefera doar unii ca hobby, el este o necesitate si ramane astfel chiar si in timpul sarcinii. Mai jos veti descoperi cateva din avantajele practicarii exercitiului fizic in timpul sarcinii si speram sa fie destul de convingatoare pentru a declansa o schimbare in stilul actual de viata. Va recomandam totusi inaintea inceperii oricarui efort sa va consultati medicul curant pentru a obtine aprobarea sau alte indicatii.

Creste nivelul de energie

Sarcina presupune mult efort insa exercitiul regulat te poate ajuta sa treci peste responsabilitatile zilnice sau sa controlezi lucrurile cu mai multa usurinta. Asta pentru ca exercitiul fortifica sistemul cardiovascular si astfel nu mai obosesti atat de usor. Muschi puternici si tonifiati te ajuta sa te simti mai plina de energie si nu mai e nevoie sa mai depui foarte mult efort in activitatile tale.

Somn de calitate

Tiparele tale de somn se vor modifica odata cu sarcina. Vor veni timpuri cand gasirea unei pozitii confortabile va fi aproape imposibil. Exercitiul adecvat iti poate aducxe mai mult oxigen la creier si poate asigura un somn suficient de profund chiar daca va dura mai putine ore ca inainte sa fii insarcinata.

Riscuri mai scazute de complicatii in sarcina

Ca orice viitoare mama vrei un bebelus sanatos si de aceea trebuie sa stii ca anumite complicatii pot fi evitate cu un stil de viata sanatos. Studiile in acest domeniu indica ca exercitiul in timpul sarcinii poate scadea riscul preeclampsiei si al diabetului, uneori si riscul unei nasteri cu cezariana.

Te simti normala si poate mai bine ca inainte de sarcina

Exercitiul regulat fortifica musculatura si aduce un flux constant de endorfine responsabile cu starea de bine. Pentru unele femei, perioada sarciniie vazuta ca o boala datorita tututror durerilor si disconfortului. Miscarea regulata gen stretching, Pilates sau yoga usureaza durerea de spate, imbunatateste circulatia si intareste muschii pentru a te simti in forma si plina de energie.

Pregatire pentru nastere

Daca doresti o nastere naturala fara complicatii atunci trebuie neaparat sa incepi un sport. Un corp sanatos este scopul cel mai important al unei viitoare mame. Spatele va beneficia in primul rand din rutina exercitiului fizic fiindca va fi nevoie nu doar de suportat sarcina ci si dupa nastere pentru a duce bebelusul in brate. Travaliul si nasterea in sine cer mult efort, respiratie corecta si rezistenta. Aceasta conditie fizica poate fi obtinuta doar cu o alimentatie buna, un program adecvat de exercitii si o mentalitate sanatoasa. Un corp in forma poate scurta travaliul si chiar usura nasterea. Studiile incurajeaza femeile sa isi mentina flexibilitatea printr-un program de sport pentru a avea o nastere usoara si o recuperare rapida.

Sa facem fata stresului si schimbarilor

Aproape oricine stie ca exercitiul fizic ajuta la eliberarea anumitor hormoni responsabili de starea de bine si de fericire. Sarcina poate fi foarte solicitanta mai ales cand incerci sa te adaptezi la o situatie noua in rutina ta. Scxhimbarile de dispozitie sunt foarte intalnite printre femeile insarcinate, descrise prin sentimente extreme de furie, tristete, fericire etc. Toate acestea pot fi coplesitoare pentru oricine, nu doar pentru mama, si deasemenea sunt foarte greu de ignorat. O stare buna fizic si psihic este cruciala in perioada postpartum cand schimbarile hormonale bruste si venirea bebelusului pe lume pot tulbura destul de puternic pe mama.

Imaginea de sine pozitiva

Pentru multe femei sarcina poate fi inspaimantatoare din punctul de vedere al schimbarilor fizice. Sa vezi cum iti creste abdomenul si cum urca corpul tau in greutate poate fi foarte stresant. Daca ramai activa te ajuti in a avea o imagine de sine mai pozitiva si previi ingrasarea excesiva in timpul celor noua luni. Impreuna cu o dieta adecvata poti avea totul sub control.

Recuperare mai rapida dupa nastere

Dupa nasterea bebelusului doctorii recomanda o suspendare totala a oricarui efort si precautie la factorii care ar afecta sanatatea noii mame. Cand ai mentinut corpul in forma timp de 9 luni inaintea nasterii, corpul tau se va recupera mult mai usor si este mai putin probabil ca te vei ingrasa in timpul alaptarii, mai ales daca vei continua sa ai aceeasi alimentatie sanatoasa.

In categoria Parenting

Tag-uri parenting sarcina sport