Dansul si dezvoltarea sociala la copiii prescolari

Miercuri, Martie 14, 2018

Un articol de  JULIE VICKERS      

 

Abilitatile sociale, cum ar fi empatia, daruirea, asteptarea randului si cooperarea cu ceilalti, sunt atribute importante pentru dezvoltarea unei relatii fericite si pline de succes si pentru o invatare pe toata durata vietii la toate persoanele. Relatiile sociale afecteaza dezvoltarea cognitiva si emotionala la copii, spune Carol Seefeldt, autoare a cartii "Early Education: Three-, Four- and Five-Year-Olds Go to School."

Copiii tineri raspund de obicei cu entuziasm si energie LA MUZICA, DANS SI SEDINTE DE MISCARE. Activitatile scolare care includ obiective de invatare a dezvoltarii sociale in cadrul activitatilor de dans hranesc creativitatea copiilor si abilitatile fizice, in timp ce incurajeaza constiinta de sine si constiinta de ceilalti.

 

Puneti-va in miscare

Copiii mici, ca si prescolarii, invata usor prin intermediul activitatilor placute care incurajeaza invatarea prin actiune sau sau implicarea fizica totala. Dansul si activitatile de miscare ii ajuta pe copii sa devina mai constienti de corpurile lor si sa invete abilitati de coordonare si control. Aceste abilitati contribuie la imbunatatirea increderii si stimei de sine. Toate aceste proprietati sunt foarte importante pentru viitorul succes in scoala si viata, spune  Susan Jindrich de la centrul de cercetare al dezvoltarii globale. Copiii increzatori participa la toate activitatile din clasa, invata sa rezolve conflicte folosind cuvinte si accepta ca a face greseli e parte din procesul de invatare.

 

Gasiti un spatiu

Constiinta spatiala este esentiala pentru intalnirile sociale de succes. Prescolarii sunt de obicei egocentrici si tind sa invadeze spatiul celorlalti fara sa ceara politicos voie. Aceasta lipsa de constiinta spatiala poate duce la conflicte sociale atunci cand copiii incep sa se joace impreuna in spatii relativ limitate, cum ar fi salile de clasa. Activitatile de dans ii ajuta pe copii sa dezvolte constiinta spatiala. De exemplu se pot face activitati de miscare in care copiii sa gaseasca un spatiu potrivit in sala tinandu-si bratele desfacute si asigurandu-se ca nu ating pe nimeni.

 

Copiaza-ma

Muzica si jocurile de miscare cum ar fi activitatile de imitatie incurajeaza copiii sa copieze miscarile si gesturile liderului si ale celui de langa, fapt ce sprijina dezvoltarea constiintei sociale si constiinta indiciilor limbajului corporal. Copiii incep sa achizitioneze increderea sociala dandu-si rand ca sa-i ghideze pe ceilalti. Copiii devin liderul care raspunde la muzica creand miscari spontane si folosind diverse accesorii cum ar fi esarfele. Cei care predau dansul pot dezvolta de asemenea abilitati de mimare a limbajului corporal si al expresiilor faciale pentru a sugera emotii. Cum ar fi timiditate, tristete, bucurie, pentru a-i ajuta pe copii sa dezvolte empatie fata de ceilalti.

 

Stadiile jocului

Joaca unui copil se dezvolta de obicei prin stadii: se joaca singur, se joaca in apropierea celorlalti dar nu cu ei, se joaca cu ceilalti dar fara a darui, se joaca cu un scop si se joaca organizat, spune Jindrich. Muzica si jocurile de miscare cat si activitatile de dans sprijina avansarea prin aceste stadii permitand copiilor sa invete abilitati sociale cum ar fi cooperarea si impartasirea.

De exemplu, “The Farmer's in His Den” este un joc de miscare in care copiii coopereaza prin alegerea altora cu care sa imparta spatiul in cadrul unui cerc de copii, tinandu-se de mana si sarind sau mergand in aceeasi directie.